ویزای کار انگلیس

یکی از راههای مهاجرت به انگلستان اخذ ویزای کاری انگلیس می باشد. باید یادآور شویم که ویزاهای کاری بلند مدت انگلستان تحت عنوان ویزاهای Tier 2 و ویزاهای کوتاه مدت تحت عنوان ویزاهای Tier 5 شناخته می شوند.

افرادی که ویزای کاری انگلیس را دریافت می نمایند مجوز اقامت کاری در انگلیس را داشته و نهایتا با داشتن این ویزا به مدت پنج سال متوالی می توانند برای اقامت دائم کشور انگلستان اقدام نمایند .

در ادامه مطلب، شما با جزییات بیشتری در خصوص ویزای کار کشور انگلستان و مهاجرت کاری به انگلستان آشنا خواهید شد.

نکته مهم و قابل توجه برای تمام کسانی که قصد اخذ ویزای کار انگلستان را دارند این است که :

  • طبق قوانین انگلستان کارفرمایان موظفند از سلامت و امنیت کارمندان دارنده ویزای کاری انگلستان در محیط کار اطمینان حاصل کنند و در صورتی که کارمندان اثبات نمایند کارفرمایان آنها را در معرض خطر قرار داده و یا وظایف قانونی خود را در زمینه سلامت و امنیت کارمندان رعایت نمی نمایند، می توانند شکایتی را علیه آنها مطرح کنند.
  • اغلب ساعات کاری کارمندان در انگلستان بیش از ۴۸ ساعت در هفته نمی باشد و در صورت نیاز به اضافه کاری باید در قرارداد فرد با کارفرما این  مسئله قید شود.

 

چه کسانی نیاز به اخذ ویزای کار انگلستان دارند؟

باید به این نکته توجه کرد که تنها افراد ساکن در منطقه اقتصادی اروپا، برای کار در اتحادیه اروپا احتیاج به هیچ مجوزی نخواهند داشت ( البته کشور بلغارستان و رومانی خارج از این قانون می باشند ) و در صورت وجود موقعیت شغلی آزاد و اینکه این موقعیت شغلی به مدت 3 ماه در روزنامه های کثیرالانتشار انگلستان آگهی شده باشد و هیچ فرد واجد شرایط جهت اخذ این موقعیت شغلی در انگلستان پیدا نشود فرد می تواند در انگلستان به کار مشغول شود. در کل افراد ساکن اتحادیه اروپا میتوانند بدون اخذ ویزای کار انگلستان وارد انگلستان شوند. ولی برای افراد ساکن در خارج از اتحادیه اروپا احتیاج است که یک دعوت نامه کاری از یک کارفرمای مجاز در انگلستان که دارای یک شرکت معتبر است دریافت کنند.

باید متذکر شد که از آنجا که پروسه استخدام نیروی کار بر اساس اولویت می باشد، ابتدا موقعیت شغلی به مدت 3 ماه در انگلستان آگهی می شود و در صورت نبود شهروند انگلیسی که واجد شرایط برای آن موقعیت شغلی مورد نظر باشد، مجدداً 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی انتشار خواهد یافت و اگر پس از گذشت این 6 ماه از زمان انتشار آگهی برای اولین بار شخصی واجد شرایط آن شغل از انگلستان و اتحادیه اروپا یافت نشد، کارفرما مجاز است از نیروی کار خارج از اتحادیه اروپا استخدام نیرو داشته باشد. در صورتی که فرد از طریق این آگهی پذیرفته شود و پیشنهاد کار دریافت کند می تواند برای گرفتن ویزای کار انگلستان و مهاجرت کاری به انگلستان اقدام نماید.

 

انواع ویزای کار انگلستان بر اساس حرفه و تخصص متقاضی

  • ویزای درجه یک ( Tier 1 )

این ویزا مورد نیاز افرادی چون رهبران علمی، مهندسان و پزشکان می باشد که پس از ارائه درخواست ویزای کار توسط شخص متقاضی این درخواست توسط اداره کار کشور انگلستان بررسی می گردد. توجه داشته باشید که مدت زمان ویزای صادر شده 5 سال می باشد. البته امکان تمدید این ویزا به مدت 5 سال دیگر نیز وجود دارد. 

  • ویزای درجه دو ( Tier 2 عمومی )

 این نوع ویزای مهاجرتی را افرادی می توانند از دولت انگلستان دریافت کنند که حقوق دریافتی آنها در زمان کار در انگلستان مبلغ 25 هزار پوند باشد و در قرارداد کاری تنظیم شده میان فرد و کارفرما مبلغ حداقل 25 هزار پوند به عنوان دریافتی سالیانه ذکر شده باشد. این نوع ویزای کاری انگلستان به فرد اجازه اقامت کاری 6 ساله را می دهد.

  • ویزای کار (انتقال به یک شرکت در انگلستان) ( Tier 2 درون شرکتی )

در این ویزا شرکت موجود در کشور مبدا، قصد انتقال یکی از کارمندان خود برای کار و فعالیت در شعب شرکت مورد نظر در کشور مقصد را دارد. این نوع ویزا در دو فرمت کارهای بلند مدت و برنامه کارآموزان فارغ التحصیل ارائه می شود. برای کارهای بلند مدت (در صورت کسب درآمدی بیش از سالانه 120,000 پوند) 9 سال ، و برای کارهای بلند مدت (در صورت کسب درآمدی کمتر از سالانه 120,000 پوند) 5 سال و یک ماه، و برای برنامه کارآموزان فارغ التحصیل، 12 ماه اقامت به فرد داده می شود.​

 

  • ویزای کار دینی ( Tier 2 )

این نوع از ویزای کار انگلستان مخصوص مبلغان دینی می باشد که قصد ترویج و تبلیغ دین در کشور انگلستان را دارند و مدت زمان اقامت آنها در انگلستان 3 سال می باشد.

 

 

  • ویزای کار ورزشکاران ( Tier 2 ورزشکاران )

ویزای کار ورزشکاران و مربیان حرفه ایی تحت شرایطی به ورزشکاران و مربیان ورزشی داده می شود که مدارک ورزشی آن ها توسط اداره ورزش کشور انگلستان مورد تائید قرار بگیرد. مدت زمان این ویزا 3 سال می باشد و قابل تمدید است.

 

 

 

  • ویزای کار موقت ( Tier 5 )

ویزای کاری موقت انگلستان مخصوص کسانی است که قصد مهاجرت کاری به انگلستان را دارند. در واقع این نوع ویزا مخصوص تمامی افرادی است که به مدت کوتاهی قصد بر کار کردن در کشور انگلستان را دارند و مدت زمان این ویزا 1 الی 2 سال می باشد.

 

  • ویزای همراه برای متقاضیان ویزای کار

دولت انگلستان اخذ ویزای همراه را برای همسر فرد و فرزندان زیر 18 سال او امکان پذیر کرده است. افراد دارنده ویزای کار انگلستان مدتی بعد از گرفتن ويزاي کار انگلستان مي توانند برای خانواده خود درخواست اقامت انگلستان کنند. دارنده ویزای کاری بايد ثابت كند كه توانایی پرداخت مخارج همراهان خود را دارد. شخص همراه، تقاضاي خود را از كشوري كه به مدت 12 ماه كامل در 10 سال اخير زندگي خود در آنجا اقامت داشته به سفارت انگلستان صادر مي كند. همراهان حق کار در انگلستان را ندارند مگر اینکه از اداره مهاجرت انگلستان مجوز كار دریافت کنید.

در این مقاله شرایط کار و تحصیل همزمان در انگلیس را برای شما توضیح داده ایم.

مدارک مورد نیاز ویزای همراه 

  • اثبات تمکن مالی از سوی دارنده ویزای کار

  • پاسپورت اعضای خانواده

  • اثبات داشتن محل زندگی مناسب

  • عکس پاسپورتی اعضای خانواده

  • پرینت حساب بانکی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار انگلستان

  • اثبات داشتن شغل و حقوق مناسب برای تامین زندگی فرد و خانواده ایشان (حداقل مبلغ 3000 پوند در قرارداد کاری فرد می بایست درج شده باشد.)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS
  • نامه مربوط به مجوز سفر
  • مدارک سفرهای قبلی در صورت وجود
  • نامه تمکن مالی
  • دارا بودن مبلغی برابر با 945 پوند به مدت 90 روز در حساب بانکی فرد متقاضی ویزای کار در انگلیس
  • گواهی سلامت فرد متقاضی
  • ترجمه مدارک شغلی و تحصیلی موردنیاز​
  • ارائه قراردادی مبنی بر استخدام کارفرما​
  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس

 

ویزای TIER 2 – مهارت شغلی (skilled worker)

مهم ترین اصل برای اخذ ویزای کار انگلیس ، داشتن پیشنهاد کاری از یک موسسه یا شرکت انگلیسی برای کارهای کوتاه یا بلند مدت می باشد. این موسسات و شرکت ها باید مجوز Tier 2 را داشته باشند. مدرک CoS یا همان Certificate of Sponsorship ضروری ترین مدرک جهت اخذ ویزای کاری انگلیس می باشد که توسط کارفرمای انگیسی در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

مدت زمان بررسی این درخواست در سفارت سه هفته می باشد و متقاضی می تواند سه ماه قبل از تاریخ شروع قرارداد کاری جهت دریافت ویزا اقدام نماید.

در این نوع ویزا جذب افراد با تجربه و ماهر مورد توجه قرار گرفته است. افرادی که از مهارت و تجربه حرفه ای در سطح بالایی برخوردار بوده میتوانند برای گرفتن این نوع ویزا اقدام کنند. معمولاً در صورتی به این افراد ویزای کاری انگلیس اعطاء می شود که نتوانند فردی با همان مهارت و تجربه حرفه ای که مقیم انگلستان باشد را برای آن موقعیت شغلی پیدا کنند. در این صورت بعد از طی کردن مراحل قانونی، شما این شغل را اخذ خواهید کرد.

فرد متقاضی قبل از تسلیم تقاضانامه جهت اخذ ویزای کاری انگلیس باید به موارد ذیل توجه داشته باشند :

  1. ضامن معتبر و قانونی در انگلستان داشته باشد .
  2. مجوز معتبر برای ضمانت کاری را در اختیار داشته باشد .

 

امروزه روش های مهاجرت به انگلیس تحت سیستم امتیاز بندی ( point based visas ) شناخته می شود و افراد متقاضی برای واجد شرایط بودن نیاز به کسب امتیاز در موارد ذیل هستند :

  • CoS : بیشتر امتیازات ویزای کاری انگلستان مربوط به پیشنهاد شغلی شما در انگلستان است که تا 30 امتیاز شما را پوشش می دهد.
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS : متقاضی به موجب دانستن زبان انگلیسی می تواند 10 امتیاز کسب کرده در غیر اینصورت با درخواست ویزای کار متقاضی مخالفت خواهد شد.
  • درآمد : میزان حقوق دریافتی در قبال کار انجام شده نباید از 20800 پوند در سال کمتر باشد که 20 امتیاز را به خود اختصاص می دهد.
  • تمکن مالی جهت پرداخت امور زندگی: برای ماه اول اقامت در انگلستان ارائه حساب بانکی به میزان 945 پوند برای یک دوره ی 90 روزه لازم است. متقاضی به موجب داشتن سرمایه کافی جهت گذراندن امور زندگی (شامل اسکان ، خوراک و … ) می تواند 10 امتیاز کسب نماید. در غیر اینصورت با درخواست ویزای کار متقاضی مخالفت خواهد شد.
  • فرم تکمیل شده ای که به موجب آن کارفرمای انگلیسی در CoS هزینه های متقاضی را تقبل نماید به شرط آنکه صراحتا در CoS ذکر شده باشد نیازی به ارائه حساب بانکی نیست.

 

مهاجرت به انگلستان با موسسه بین المللی دایانا مهاجر

هدف بيشتر افرادي كه براي اخذ ويزای کار انگلستان اقدام می کنند و قصد مهاجرت کاری به انگلستان را دارند، دريافت اقامت دائم، پاسپورت و تابعيت انگلستان است. 

طبق قوانین موجود در بريتانيا تمامی افرادي كه قصد اخذ تابعيت انگلستان را دارند در شروع باید ويزاي 5 ساله کاری دریافت کرده باشند و سپس در صورت تمدید شدن ويزای کار آنها به مدت 5 سال ديگر قادر به درخواست اقامت دائم انگلستان خواهند بود. 

بعد از اخذ اقامت دائم این کشور اگر شخص ثابت کند که در این مدت سابقه كيفري نداشته است و مالیات خود را به طور منظم پرداخت نموده است، می تواند درخواست پاسپورت انگلستان و تابعیت انگلستان را به دولت انگلستان بدهد. 

پروسه دريافت پاسپورت و تابعیت بعد از دريافت  اقامت دائم حدود 3 سال زمان مي برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویزای کار انگلیس و دریافت مشاوره، اینجا کلیک کنید.
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top