رایج ترین اشتباهات در لیسنینگ

استاد حمیدی رایج ترین اشتباهات در لیسنینگ آیلتس را اینگونه توصیف می کند: 1. عدم توجه به دستور العمل سوالات 2. برای پاسخگویی به سوالات به دانش تخصصی نیاز ندارید 3. عدم داشتن تمرین لیسنینگ آزاد 4. عدم پاسخگویی به موقع به سوالات 5. عدم داشتن تمرین مستمر در لیسنینگ

  • حمیدی

1. عدم توجه به دستور العمل سوالات: با توجه به دستورالعمل داده شده جوابها را در پاسخنامه یادداشت کنید بعنوان مثال به محدودیت کلمات مانند " فقط دو کلمه " توجه کنید یا اگر نوشتن یک حرف الفبا مانند A   در پاسخنامه کفایت می کند، کل کلمه جواب را یادداشت نکنید.

2. برای پاسخگویی به سوالات به دانش تخصصی نیاز ندارید: با توجه به اینکه آزمون آیلتس بطور تخصصی و مربوط به رشته های طراحی نشده،باید به محتوای کلام گوینده دقت کنید. حتی در قسمت چهارم که معمولا موضوعات علمی مورد بحث قرار می گیرند، هیچ یک از کلمات جوابها لغت یا لغات تخصصی نیست.

3. عدم داشتن تمرین لیسنینگ آزاد: شاید فکر کنید شیوه گفتار در لیسنینگ همواره رسمی است اما اینطور نیست. برای طبیعی تر جلوه دادن مکالمات، گویندگان بعضا از اصطلاحات و گفتار غیر رسمی نیز در مکالمات خود استفاده می کنند. بهتر است در کنار تمرین با کتابهای لیسنینگ، فیلم و سریال به زبات انگلیسی ببینید و به پادکست های صوتی نیز گوش کنید.

4. عدم پاسخگویی به موقع به سوالات: عدم دنبال کردن مکالمات و همچنین تمرکز کافی موجب از دست دادن سوالات است که معمولا به 2 دلیل اتفاق می افتد: متوجه نشدن کلام گوینده و عدم توانایی در پیدا کردن ربط منطقی بین کلمات انجام شده و سوالات.  برای حل مشکل اول، باید تمرین لیسنینگ خود را افزایش دهید و برای حل مشکل دوم، باید سعی کنید با استفاده از زمانهای داده شده برای سوالات، کلمات کلیدی سوالات را تا قبل از شنیدن، کامل و با دقت مشخص کنید.

5. عدم داشتن تمرین مستمر در لیسنینگ : اگر پس از تمرین لازم موفق به کسب نمره مطلوب در مهارت لیسنینگ شده اید، تمرین مستمر را کنار نگذارید و علیرغم پیشرفت قابل ملاحظه خود، به تمرینهای روزمره خود ادامه دهید. این کار نه تنها باعث تثبیت نمره شما در این مهارت می شود بلکه می تواند در افزایش تدریجی نمره این مهارت تاثیر مستقیم داشته باشد.

 

مطالب مرتبط:

مقالات اسپیکینگ استاد حمیدی

مقالات رایتینگ استاد حمیدی

مقالات لیسنینگ

مقالات ریدینگ

مقالات عمومی ایلتس

نظرات و توصیه های امتحانی

نمونه امتحانات ایلتس سراسر جهان

کلاس ایلتس حضوری

کلاس مکالمه حضوری

کتابهای استاد حمیدی

کلاس ایلتس انلاین

کلاس مکالمه انلاین

اشتباهات لیسنینگ را می توانید با استفاده از لینک زیر در پیج اینستاگرام ما مطالعه نمایید.

اشباهات در لیسنینگ

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top