ویزای ازدواج انگلستان

ویزای ازدواج انگلیس برای متقاضیانی است که قصد ازدواج با شهروند یا فرد دارای اقامت دائم انگلستان را دارند. این نوع از ویزای انگلیس به دو دسته ویزای ازدواج و ویزای نامزدی تقسیم میشود که شرایط آنها تقریبا مشابه هم است در هر دو دسته متقاضی باید از چند جهت سفارت یا مراجع قانونی را قانع کند. اگر فردی تصمیم به ازدواج صوری با شهروندی انگلیسی یا فردی مقیم انگلیس بگیرد، مشمول این نوع ویزا نخواهند شد و اگر تصمیم آنها برای ازدواج صوری مشخص شود، ممکن است برای همیشه از ورود به انگلستان، محروم شوند. در هر دو دسته متقاضی باید از چند جهت سفارت یا مراجع قانونی را قانع کند.

  • ویزای ازدواج انگلستان

شرایط  و مدارک لازم جهت صدور ویزای ازدواج با شهروندان انگلستان

1- متقاضی ازدواج باید حقوقی حدود 18600 پوند انگلستان در سال داشته باشد که این امر از طریق حساب بانکی یا گواهی اشتغال به کار فرد اثبات می شود.
2- نداشتن سابقه موثر کیفری
3- مجرد بودن

شرایط  و مدارک لازم جهت صدور ویزای ازدواج با افراد مقیم انگلستان
1- حداقل سن متقاضی باید 18 سال باشد.
2- هیچ سابقه جرم و جنایت و تخلف که باعث محرومیت ازحقوق اجتماعی می شود، نداشته باشد.
3- به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد.
4- دارا بودن اقامت انگلستان از یکی ازطرق قانونی درانگلستان برای نامزد

معمولا در این زمینه مدارک متعددی در ارتباط با روابط دو طرف قبل و بعد از ازدواج باید ارایه شود. اثبات این مدعا برای متقاضیان داخل انگلستان که با هم زندگی میکنند بسیار ساده تر است.

مدارک مورد نیاز سفارت انگلیس جهت اخذ ویزای اقامت

  • پاسپورت جدید و قدیم متقاضی
  • شناسنامه متقاضی
  • عقد نامه
  • عکس ها و فیلم های مراسم عروسی پرینت های تلفن (جهت اثبات ارتباط مستمر با همسر)
  • تکمیل فرم درخواست ویزا، تکمیل Sponsorship Form پرشده و امضاء شده توسط همسر (شخص ساپورت کننده) و اخذ نوبت از سفارت انگلیس
  • دوقطعه عکس 4*6 پشت سفید
  • مدرک زبان IELTS LIFE SKILLS
  • پرداخت هزینه بیمه Health Surcharges

 

ویزای نامزدی انگلستان
ویزای نامزدی انگلستان خود به دو شکل است:

  1. ویزای نامزدی معمولی: در صورتیکه شرایط گفته شده را دارا باشید، انگلستان به شما 6 ماه فرصت می دهد و شما در این 6 ماه فرصت دارید ازدواج کنید. پس از آن شما یک ویزای سه ساله دریافت می کنید .
  2. ویزای نامزدی ویزیتوری: در این حالت به شما یک ویزای شش ماهه داده میشود تا به انگلستان بروید و در آنجا ازدواج کنید و سپس به کشور خودتان برگردید. سپس از طریق کشور خودتان ویزای سه ساله ی ازدواج را دریافت کنید. (در حال حاضر این نوع از ویزا برای ایرانی ها مقدور نیست.)


در ویزای نامزدی انگلستان متقاضی باید ثابت کند که قبل از انقضای مهلت ویزا کشور انگستان را ترک خواهد کرد و این که در طول مدت زمان اقامت خود در کشور انگلستان بدون اشتغال در این کشور و یا دریافت کمکهای دولتی استطاعت پرداخت هزینه های خود را خواهد داشت.برای افرادی که با یکی از تبعه یا افراد مقیم انگلستان، قصد آشنایی و ازدواج دارند وشناخت کافی از طرف مقابل خود ندارد، به شرط اثبات رابطه از طریق تلفن یا ایمیل ویا داشتن فیلم های مشترک، نوعی ویزای توریستی انگلستان صادر می شود تا با حضور درانگلستان، نسبت به اخذ تصمیم قطعی و ازدواج با فرد مورد نظر درانگلیس اقدام نماید. افرادی که درخواست صدور ویزای نامزدی انگلستان رادارند، باید دارای شرایط زیر باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویزای ازدواج انگلیس و دریافت مشاوره رایگان، اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط

ویزای توریستی انگلستان
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top