زندگی در کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت می باشد و سالانه افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می نمایند. کشور کانادا در آمریکای شمالی و در همجواری آمریکا واقع شده است. کانادا کشوری سردسیر است و اکثر جمعیت آن در بخش جنوبی و خوش آب و هوای این کشور در نزدیکی خاک آمریکا زندگی می کنند. کانادا دارای 10 استان و 3 قلمرو است. مساحت این کشور 9،985،000 کیلومتر مربع و جمعیت آن 35،675،834  نفر می باشد. پایتخت این کشور اتاوا است و مهمترین شهرهای آن تورنتو، مونترال و ونکوور هستند.

زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی و واحد پولی آن دلار کانادا است. کانادا دهمین کشور دارای بالاترین شاخص میزان رضایت از زندگی در جهان است. جامعه مهاجر پذیر کانادا، دانشگاه ها و مدارس تراز اول، امنیت اجتماعی، موقعیت شغلی فراوان و رفاه اجتماعی در این کشور، سبب محبوبیت آن در بین مهاجرین است. 

هزینه زندگی در کانادا

کانادا کشوری عالی برای زندگی است و هزینه زندگی در کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ابتدا به اینکه کدام شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنید. هزینه مسکن و تغذیه در شهرهای بزرگی مثل تورنتو به نسبت سایر شهرهای کانادا گران‌تر است. مثلادر شهر تورنتو که یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کاناداست هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره، به طور میانگین حدود 6144 دلار کانادا در ماه می شود. افرادی که به صورت مجردی در کانادا زندگی می کنند، حداقل 3551 دلار کانادا در ماه هزینه دارند.

 

بهترین شهر کانادا برای زندگی
کانادا کشوری وسیع است که حداقل چند شهر مناسب برای زندگی دارد. برای انتخاب بهترین شهر کانادا برای زندگی عوامل متعددی مثل شرایط تغذیه، آب و هوا و شرایط کاری روی تصمیم‌گیری افراد تاثیر می‌گذارد. در فهرست زیر بهترین شهرهای کانادا و مزایای هرکدام را آورده ایم.

  • ونکوور؛ بهترین شهر از نظر آب و هوا
  • مونترال؛ بهترین شهر از نظر فرهنگ غذایی
  • کبک؛ بهترین شهر از نظر فرهنگی
  • تورنتو؛ بهترین مکان با فرصت‌های شغلی مناسب
  • بوچرویل (استان کبک)؛ بهترین شهر از نظر آب و هوایی و طبیعت‌گردی
  • هالیفاکس (نوا اسکوشیا)؛ بهترین شهر برای پیدا کردن املاک مقرون به صرفه

شرایط مهاجرت به کانادا
طبق آخرین اخبار جذب مهاجر در کانادا، قرار است بین سالهای 2024 تا 2026 حدود 500 هزار مهاجر جدید جذب کانادا شوند. جذب این تعداد مهاجر در کل دوره های جذب مهاجر این کشور بی سابقه است. بخش زیادی از این مهاجران قرار است از میان کلاس اقتصادی (انواع روش‌های کاری و سرمایه‌گذاری) انتخاب شوند. پس طبیعی است که در جدیدترین شرایط مهاجرت به کانادا، روی مواردی مانند داشتن تخصص و مهارت، سابقه کار، توان مدیریتی و داشتن سرمایه کافی تمرکز بیشتری شود. در ادامه، شرایط ورود به کانادا را فهرست کرده ایم:

  • پول کافی برای زندگی در کانادا داشته باشید.
  • نباید سوسابقه داشته باشید.
  • نباید مبتلا به بیماری‌های واگیردار باشید.
  • ترجیحا نباید سابقه ریجکتی داشته باشید زیرا ممکن است پروسه مهاجرتتان دچار مشکل شود. (اما این به این معنی نیست که اگر سابقه ریجتی دارید، نمیتوانید مهاجرت کنید)

برخی از این فاکتورها در بعضی از روش ها مهاجرت به کانادا بسیار مهم هستند. به عنوان مثال سن شما برای تحصیل در کانادا بسیار مهم است، به طوریکه هر چه از تاریخ دریافت آخرین مدرک تحصیلی شما کمتر گذشته باشد، شانس بیشتری برای دریافت ویزای کانادا خواهید داشت؛ از سوی دیگر فاکتور سن در روش سرمایه گذاری اهمیت کمتری پیدا می کند.


اقتصاد کانادا
کانادا در حال حاضر نهمین اقتصاد بزرگ جهان است. این کشور در سال ۲۰۲۰ توانسته است 1.64 تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی داشته باشد. در کشور کانادا اقتصاد وابستگی زیادی به تجارت بین المللی دارد و هر کدام از از عوامل صادرات، واردات و خدمات حدود یک سوم از میزان تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهند. کشور کانادا با کشورهایی مانند چین، بریتانیا و آمریکا شرکای تجاری هستند و در زمینه تولید، استخراج از معادن، استخراج نفت و گاز فعالیت دارند.

سیستم آموزشی کانادا
یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل کشور کانادا است. کشور کانادا چهارمین سیستم آموزشی جهان را دارد. وجود تعدادی از دانشگاه برتر جهان در کشور کانادا نیز کیفیت نظام آموزشی کانادا را نشان می‌دهد.

 

هزینه زندگی دانشجویی در کشور کانادا
اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، علاوه بر دانستن شرایط پذیرش تحصیلی و قوانین لازم برای درخواست ویزای دانشجویی، باید بتوانید هزینه ی تقریبی تحصیل و زندگی در این کشور را براورد کنید و با توجه به شرایطی که وجود دارد، برای زندگی خود در کانادا برنامه ریزی نمایید. عوامل مختلفی از جمله رشته و مقطع تحصیلی، شهر موردنظر، دانشگاه و سبک زندگی شما، با هزینه زندگی شما ارتباط مستقیم دارد. به طور کلی شهریه تحصیل در کانادا حداقل 16 تا 17 هزار دلار می باشد و ممکن است در بعضی دانشگاه ها، این مبلغ تا 35 هزار دلار در سال نیز برسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی مهاجرت به کانادا و دریافت مشاوره، اینجا کلیک کنید.

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top