بهتر بخوانید، نه سریعتر!

استاد حمیدی در مورد یک استراتژی موثر برای تقویت مهارت ریدینگ اینگونه می گوید:

  • استاد حمیدی

تقویت مهارت ریدینگ احتمالا اولین و آخرین دغدغه بسیاری از زبان آموزان بنده بوده و خواهد بود. مشکل اصلی آنها این است که هنوز باورهای کهنه و منسوخی که در مورد خواندن دارند را فراموش نکرده اند و با اقتدار به همان استراتژیهای کهنه وفادار مانده اند ؛ موردی که تقریبا برای همه زبان آموزان دوره متوسطه من صدق میکند این است که، آنها خودشان عمیقا باور دارند که نمره خوبی نمیگیرند- که خب البته بعد از مشاهده نتایج به غلط بودن باور خود ایمان خواهند آورد – به این دلیل که نمیتوانند با سرعتی قابل قبول بخوانند و به قول خودشان دچار معضل کندخوانی هستند.
وقتی از من سوال میکنند، پیشنهاد من به آنها برای تقویت مهارت ریدینگ خیلی عجیب به نظر میرسد. من از آنها میخواهم که به جای تمرکز روی “سریع خواندن” بهتر است روی “بهتر خواندن” متمرکز باشند.

اگر خیلی سریع بخوانید یا اگر سعی کنید جوابها را با استفاده از Scanning and Skimming یا همان تصادفی در پی جواب بودن پیدا کنید احتمالا خیلی خوب درک نخواهید کرد که چه خوانده اید و در نتیجه جواب مورد نظرتان را پیدا نمیکنید. برعکس، اگر با سرعت معمولی بخوانید که احتمالا بهترین و مهمترین روش تقویت مهارت ریدینگ است درک بهتری نسبت به چیزی که خوانده اید خواهید داشت و جوابها را هم راحتتر پیدا خواهید کرد. یادتان باشد که در این مرحله زمان کمترین و کوچکترین دغدغه شما است.

اگر نمیتوانید ۴۰ سوال را در یک ساعت معمول امتحان پاسخ دهید احتمالا به این دلیل است که متن را به درستی درک نکرده اید، نه به خاطر این که به اندازه کافی سریع نخوانده اید! در نتیجه برای تقویت مهارت ریدینگ نیاز خواهید داشت که اشتباهات خود را آنالیز کنید و معنی واژه هایی را که نمیدانید پیدا کنید و خودتان سعی کنید با آنها جمله بسازید. به عبارت دیگر، سعی کنید خواننده بهتری شوید نه سریعتر!

 

در ادامه شما را با یکی از بهترین کتابهای تقویت دایره لغات برای کمک به درک مطلب هر چه بهتر ریدینگهای آیلتس آشنا می کنیم. 

به منظور تقویت دایره لغات در طول دوره آموزشی داوطلبان آزمون آیلتس استاد حمیدی کتابی به نام SUPER IELTS VOCABULARY PREPARATION را گردآوری کرد که در این کتاب 950 لغت ضروری آیلتس با توضیحات انگلیسی در کنار برترین نمونه جملات برای هرکدام از این لغات و همچنین معنای فارسی این لغات موجود می باشد، از آنجا که لغات موجود در این کتاب بر اساس موضوعات مختلف طبقه بندی شده است، زبان آموزان می توانند لغات مرتبط با هر موضوع را در کنار هم در این کتاب پیدا کنند و از ویژگی های برتر این کتاب موجود بودن یک مقاله مرتبط به هر موضوع در انتهای هر کدام از بخشهای این کتاب می باشد. که ایم متون به حفظ کردن لغات موجود در این کتاب کمک بسیار زیادی را می کنند. از دیگر ویژگی های کتاب SUPER IELTS VOCABULARY PREPARATION استاد حمیدی تلفظ موجود در کتاب و نکات گرامری هر کدام از این لغات می باشد که این نکته به شما در استفاده هر چه بهتر این لغات در دو مهارت اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس نیز کمک فراوانی می کنند.

 

دیگر مطالب مرتبط

مقالات لیسنینگ

مقالات اسیپیکینگ

مقالات ریدینگ

مقالات رایتینگ

مقالات عمومی آیلتس

نظرات و توصیه های امتحانی

نمونه امتحانات آیلتس سراسر جهان

کلاس آیلتس حضوری

کلاس مکالمه حضوری

کتابهای استاد حمدی

کلاس آیلتس آنلاین

کلاس مکالمه آنلاین

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top