Fluency و روان بودن در 4 مهارت آیلتس

استاد حمیدی معتقد است که روان صحبت کردن یا Fluency مختص مهارت اسپیکینگ نیست! و در این باره می گویند: وقتی صحبت از روانی کلام به میان می آید تقریبا تمامی داوطلبین بر این باورند که Fluency مختص مهارت اسپیکینگ است

به نحوی که فرد در هنگام صحبت کردن قادر باشد بدون وقفه ویا بدون فکر کردن زیاد مفهوم مورد نظر را به شنونده منتقل نماید. همه ما به خوبی می دانیم که روانی کلام در اسپیکینگ امری مهم برای کسب نمره 7 به بالا تلقی می شود اما بسیاری از ما نسبت به اهمیت Fluency در 3 مهارت لیسنینگ ، ریدینگ و رایتینگ بی تفاوت هستیم.

تعریف Fluency از زبان استاد حمیدی که سالها تجربه تدریس آیلتس را دارد اینچنین است که Fluency در اسپیکینگ یعنی قدرت بیان مفاهیم با سرعت روانی و طبیعی، بدون تکرار های بیش از حد، بدون وقفه های محسوس و بدون فکر کردن به مدت طولانی در هنگام صحبت کردن. 
در ادامه استاد حمیدی به تعریف Fluency در سایر مهارتها اینچنین پرداخت.

Fluency در لیسنینگ
اگر در مهارت لیسنینگ سرعت مکالمات انجام شده برای شما به حدی زیاد است که مجبور هستید آن را متوقف کنید و یا دوباره آن را گوش کنید تا متوجه مفهوم شوید یا جواب را پیدا کنید، Fluency شما در این مهارت نیاز به تقویت دارد.
در ادامه
استاد حمیدی راهکار های این مشکل را اینچنین معرفی کرد:
اول، خارج از محیط کلاس یا کتاب های آزمون آیلتس حتما به مقدار زیادی به انگلیسی گوش کنید.
دوم، برای درک مفاهیم ترجمه را کنار بگذارید. برای اینکار با تمرین های ساده شروع کنید.
در هر زمان ممکن به انگلیسی طبیعی گوش کنید بعنوان مثال در هنگام تماشای فیلم و یا گوش کردن به ترانه های انگلیسی که از ریتم تند برخوردار نیستند. اگر دوستی دارید که به زبان انگلیسی مسلط است، حتما با او به انگلیسی صحبت کنید. اینکار باعث تقویت گوش های شما می شود. سعی کنید مفاهیم را به انگلیسی درک کنید. استفاده از تمرین های ساده مانند تمرین با کتابهای لیسنینگ که قبل تر با آنها کار کرده اید به هدف درک مفاهیم اصلی تمرینی بسیار موثر است.

Fluency در ریدینگ
ویژگی افرادی که می تواننی یک کتن را کاملا روان بخوانند چیست؟ آنها به سرعت از روی خطوط در متون عبور می کنند، تمرکز آنها صرفا بر مفاهیم است، برای درک مفاهیم لغات مجبور به استفاده از دیکشنری های خود نیستند، به ندرت حواس آنها از خواندن پرت می شود و در هنگام خواندن به آنچه تا حال خوانده اند فکر می کنند تا بتوانند مفاهیمی که قرار است در ادامه متن بخوانند را بهتر متوجه شوند. آنها می توانند معانی کلمات جدید را بر اساس متن حدس بزنند و وقت خود را برای درک معنی یک یا چند کلمه هدر ندهند. آیا این ویژگی ها در هنگام خواندن شما هم بارز است؟
راهکار پیشنهادی
استاد حمیدی در این مورد این است که: 
اول، در هنگام مطالعه کاملا بر متن متمرکز باشید و به مفاهیم داده شده کاملا دقت کنید.
دوم، در برخی موارد، نه همواره، سعی کنیددیکشنری خ.د را کنار بگذارید و معانی لغات را با توجه به کلیت متن داده شده حدس بزنید.
سوم، بیش از تمرین برای آشنایی با تکنیک های پاسخگویی به سوالات در ریدینگ، دامنه واژگان خود را تقویت کنید.

Fluency در رایتینگ
همانطور که میدانید کل مدت داده شده در این قسمت از آزمون 60 دقیقه است پس سریع و روان نوشتن مهمترین نکته برای کسب بالا به حساب می آید به ویژه در زمانیکه بخواهید چند دقیقه ای هم برای مرور کردن نوشته های خود ذخیره کنید.
راهکارهای استاد حمیدی:
اول، در برخی از مواقع، نه همواره، مانند شرایط آزمونی با خود رفتار کنید یعنی با توجه به محدودیتهای زمانی بنویسید و راس ساعت نوشتن را متوقف کنید.
دوم، در هنگام نوشتن از دیکشنری و یا تلفن همراه هوشمند خود کمک نگیرید و عادت کنید بر اساس دانش شخصی خود بنویسید.
البته استاد حمیدی بیان کرد که استفاده از این دو راه حل را زمانی توصیه می کنم که شما به سطح قابل قبولی از زبان عمومی، سطح متوسطه، در دانش گرامر و لغات رسیده باشید. تقویت زبان عمومی باعث  Fluency در مهارتهای چهارگانه خواهد شد. وقتی لیسنینگ شما قوی باشد، تاثیر آن را در اسپیکینگ خود خواهید دید و وقتی ریدینگ شما قوی باشد، تاثیر آن را در رایتینگ خود میبینید. این مهارتها به یکدیگر کاملا وابسته هستند و تقویت هر کدام می تواند به تقویت دیگری منجر شود.

 

دیگر مقالات مرتبط:

مقالات لیسینینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات ریدینگ

مقالات رایتینگ
مقالات عمومی آیلتس
نظرات و توصیه های امتحانی
نمونه امتحانات آیلتس سراسرجهان

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top