آزمون آیلتس چندبار در سال برگزار می شود؟

آزمون آیلتس چندبار در سال برگزار می شود؟ این سوالی است که شاید تا به امروز بیش از هزاران بار توسط افراد مختلف از استاد حمیدی پرسیده شده و ایشان در پاسخ همیشه می گوید: زمان برگزاری آزمون آیلتس بسیار متنوع است و می توانید در زمان دلخواهتان در آیلتس شرکت کنید.

زمان برگزاری آزمون آیلتس طی یک سال
آزمون آیلتس در ایران، دارای طرفداران و متقاضیان زیادی است. همین امر باعث شده که برخی از متقاضیان آیلتس ، برای ثبت نام و زمان آیلتس استرس داشته باشند.

اما، حقیقت امر، این نیست و موارد مهم تری از زمان آیلتس وجود دارد که می توان به آن اشاره کرد. در حقیقت، زمان برگزاری آزمون آیلتس به عنوان یک مورد جنبی، نباید کیفیت آمادگی برای آیلتس را تحت الشعاع قرار دهد.

از سوی دیگر ، افزایش مجدد هزینه های آیلتس نیز امری است که باید به آن توجه شود. اگر شما برای ثبت نام آیلتس عجله کنید و زودتر از زمان مناسب به مراکز آیلتس مراجعه نمایید، ممکن است نتیجه ی مناسب را کسب نکنید.

در نتیجه این امر شما را مجبور به ثبت نام مجدد آیلتس کرده و هزینه های بسیار چشمگیری را به شما تحمیل خواهد کرد.

استاد حمیدی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با زمان شرکت در آزمون آیلتس می گوید:

 

آیا برای ثبت نام آیلتس دیر می شود؟
آزمون آیلتس در مراکز مختلفی در ایران برگزار می شود. هر کدام از این مراکز دارای تاریخ های مختلفی جهت برگزاری آیلتس هستند.

متقاضیان آیلتس بایستی تمامی این مراکز و وب سایت های آنها را بررسی کرده و بهترین زمان را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند.

 

کشورهای خارجی برای آیلتس
علاوه بر این، کشورهای اطراف ایران نیز قابلیت ثبت نام برای افراد ایرانی را دارند. در این میان، کشورهای هایی مانند ترکیه، امارات و ارمنستان محبوبیت بیشتری دارند.

حتی بسیاری از زبان آموزان و مدرسین زبان انگلیسی در اشتباه ترین حالت خود، بر این باور هستند که در صورت شرکت در آیلتس در خارج از کشور، امتیاز بالاتری را نیز کسب خواهند کرد.

بنابراین، نگرانی خاصی برای زمان آیلتس وجود ندارد و موارد مهم تری را می توان در این زمینه گوش زد کرد.

 

زمان مناسب برای شرکت در آیلتس
زمان مناسب برای شرکت در آزمون آیلتس، زمانی است که آمادگی کافی را داشته باشید. بدیهی است که در غیر این صورت متحمل هزینه های بسیار زیادی خواهید شد.

جدا از هزینه های گزاف شرکت مجدد در آیلتس، دلسردی شما از کسب امتیاز مطلوب، موردی است که نمی توان باهزینه های گزاف آن را جبران کرد.

از طرفی، اگر از زمان آمادگی شما، مدت زیادی بگذرد، باز هم با همین شرایط مواجه خواهید شد. بنابراین، سعی کنید تا در مناسب ترین زمان برای ثبت نام آزمون آیلتس اقدام کنید. مناسب ترین زمان، زمانی است که در آن دارای بیشترین آمادگی برای کسب بهترین امتیاز ممکن هستید.

 

چه زمانی برای شرکت در آیلتس مناسب تر است؟
آزمون آیلتس ماک یا آیلتس آزمایشی سنجشی مناسب برای اطلاع یافتن از زمان شرکت در آیلتس است. بدین ترتیب که متقاضیان شرکت در آیلتس پس از رسیدن به ثبات در امتیاز آیلتس آزمایشی، می توانند نسبت به ثبت نام آیلتس اصلی قدام نمایند.

بدیهی است که این نکات زمان دقیق شرکت در آزمون آیلتس زبان انگلیسی را بیان نمی کند. در اصل زمان دقیق شرکت در آزمون آیلتس برای هر کسی متفاوت است و نمی توان یک نسخه را برای همه پیچید!

 

 

 

دیگر مقالات مرتبط:

مقالات لیسینینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات ریدینگ

مقالات رایتینگ
مقالات عمومی آیلتس
نظرات و توصیه های امتحانی
نمونه امتحانات آیلتس سراسرجهان

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top