زندگی در یونان

یونان امروزه بعنوان یکی از بهترین کشورها برای اخذ بورسیه تحصیلی و زندگی عالی شناخته شده است. تحصیل در کشور یونان با هزینه ای بسیار ارزان و با زبان یونانی و یا انگلیسی می باشد

 همچنین باید ذکر کرد که دانشگاه های پزشکی در یونان معتبرترین دانشگاه های دنیا محسوب می شوند.

  • imigration-to-greece

امروزه میزان مهاجرپذیری کشور یونان 11 درصد در زمینه سرمایه گذاری بیشتر شده است و اینطور که مشخص است این کشور مسیر تحصیل را نیز برای خارجیان باز گذاشته است

و تحصیل در کشور یونان 16 درصد بیشتر شده است این ارقام نشان می دهد که با یک کشور رو به رشد روبرو هستیم که می تواند با بهترین فضای مهاجرتی همراه باشد و یک فضای هماهنگ برای زندگی را در نظر داشته باشد.

 

در بین ایرانیانی که به کشور یونان سفر کرده اند اغلب افرادی با رده سنی 18 الی 40 دیده می شوند و نسل جوانان بیشتر علاقه به مهاجرت به کشور یونان دارند. البته دولت این کشور اعلام داشته است که اگر شما ایده های کارآفرینی قوی دارید، پس شرایط ورود شما به کشور یونان نیز فراهم است.

در اینصورت کافیست ایده خود را با دولت کشور یونان در میان گذاشته تا میزان هزینه و ابزارهای مورد نیاز به طور دقیق و صحیحی بر آورد شوند. افرادی که به قصد تحصیل در کشور یونان ورود می کنند می توانند در نهایت به سادگی ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری و یا سرمایه‌گذاری کنند و از نظر هزینه ای بسیار ارزانتر از روش قبلی است. اما یک نکته را در نظر بگیرید که ویزای تحصیلی کشور یونان از دسته ویزاهای موقت به این کشور محسوب می‌شود و شما صرفاً با داشتن ویزای تحصیلی این کشور اجازه اقامت نخواهید داشت.

در کشور یونان قوانینی وجود دارد که اگر فردی با یکی از شهروندان ازدواج نماید می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. فرد باید پس از ازدواج سه سال در کشور یونان زندگی کند و دو سال نیز با همسر خود زندگی کرده باشد به این ترتیب می تواند درخواست اقامت دائم داشته باشد. به زبانی ساده تر شما باید 5 سال در کشور یونان زندگی کنید تا اجازه اقامت دائم داشته باشید. در این روش آنچه بسیار مهم است تمکن مالی است.

 

 

مهاجر پذیری کشور یونان

آیا می دانید بهترین روش برای مهاجرت به کشور یونان کدام است؟

در آخرین آماری که برای مهاجرت به کشور یونان به دست ما رسیده است اینطور نشان می دهد که ایرانیان بیشتر از قبل کشور یونان را برای مهاجرت خود انتخاب کرده اند و به این مسئله تأکید دارند که کشور یونان یکی از بهترین کشورهایی است که می تواند آینده خوبی برایشان داشته باشد.

از طرفی نرخ بیکاری در کشور یونان بسیار زیاد است و این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست که کاریابی در کشور یونان بسیار دشوار بوده و یک پروسه زمانبر و دردسرساز است. که دلیل آن این است که،دولت کشور یونان در طول 10 سال گذشته مهاجرت به این کشور را در حد بسیار محدودی در نظر گرفت، اما نرخ بیکاری در این کشور بیشتر و بیشتر شد

 به این ترتیب دولت این کشور در طی یک برنامه ریزی جدید و البته صحیح سعی کرد روند کاری در این کشور را تغییر صحیحی دهد. در نظر داشته باشید که پتانسیل کشور یونان از نظر کاری بالا بوده اما میزان سرمایه ای که برای ایجاد شغل در این کشور دیده می شد به نسبت سال های قبل بسیار کمتر بود این روند سبب شد تا دولت کشور یونان مسیر مهاجرتی برای افراد سرمایه گذار را بازتر نماید

به این ترتیب افرادی که سرمایه های متوسطی داشتند کشور یونان را برای سوددهی بیشتر انتخاب کردند دلیل آن هم مشخص است، دولت کشور یونان از آنها حمایت می کرد این در حالی بود که شاید کشورهای دیگر برای سرمایه متوسط ارزش کمتری قائل بودند. بنابراین میزان شغل بیشتری در کشور یونان ایجاد شد . پس نرخ بیکاری از 18 درصد به 7 درصد رسید،

البته این نرخ هنوز هم زیاد است اما به نسبت سال های گذشته کشور یونان توانسته رشد خوبی داشته باشد ، پس  میزان مهاجرپذیری کشور یونان 11 درصد در زمینه سرمایه گذاری بیشتر شده است و اینطور که مشخص است این کشور مسیر تحصیل را نیز برای خارجیان باز گذاشته است و در نتیجه تحصیل در کشور یونان 16 درصد بیشتر شده است این ارقام نشان می دهد که با یک کشور رو به رشد روبرو هستیم که می تواند با بهترین فضای مهاجرتی همراه باشد و یک فضای هماهنگ برای زندگی را در نظر داشته باشد. به خاطر داشته باشید که، کشور یونان کشوری وسیعی با اهدافی بزرگ است.

 

آمار مهاجران به یونان

آمار مهاجرانی که به کشور یونان به قصد کار سفر کرده اند 2 درصد بیشتر شده است، این کشور در ابتدا به فکر از بین بردن بیکاری جوانان بومی خود است ، البته اگر شما به عنوان یک خارجی مهارت بالایی  داشته باشید قطعاً فضای خوبی برای شما حاکم خواهد بود.

امروزه می توان گفت آمار مهاجرانی که به قصد سرمایه گذاری به کشور یونان می روند روز به روز بیشتر می شود و ثبت شرکت یکی از روش هایی است که با رضایت مردم همراه است و توانسته گردش مالی خوب، شغل مناسب و فضای صنعتی و کار ایده آل در کشور یونان ایجاد نماید.

همینطور کسانی که به قصد تحصیل در این کشور ورود می کنند نیز افزایش چشمگیری داشته است. در بین ایرانیانی که به کشور یونان سفر کرده اند اغلب رده سنی 18 الی 40 دیده می شود و نسل جوانان بیشتر علاقه به مهاجرت به کشور یونان دارند. البته دولت این کشور اعلام داشته است که اگر شما ایده های کارآفرینی قوی دارید ورود شما به کشور یونان نیز فراهم است کافیست ایده خود را با دولت کشور یونان در میان گذاشته و میزان هزینه و ابزارهای مورد نیاز به طور دقیق و صحیحی بر آورد شود. در نظر داشته باشید که اهداف و سلیقه افراد با هم فرق دارد و هر شخص خود می داند که با چه روشی باید مهاجرت داشته باشد.

 

 

 

 

شرایط ویزای سرمایه گذاری در یونان را می توانید با استفاده از لینک زیر در پیج اینستاگرام ما مطالعه نمایید

mohajerat-ielts

 

 

 

 

میزان رضایت مهاجران به یونان

کشور یونان در حوزه شینگن قرار دارد و اگر شما بتوانید اقامت کشور یونان را اخذ نمایید می توانید از مزایای زندگی در این کشور و سفر بدون ویزا به سایر کشورهای اروپایی برخوردار شوید، این ویژگی مهم یکی از دلایلی است که افراد را علاقه مند به سفر به کشور یونان کرده است

.

در واقع شما از کشور یونان می توانید به کشورهای عضو شنگن بروید و هرگز در طول سفر درگیر مسائلی مانند بازرسی گمرکی طولانی نخواهید شد.

 

کشور یونان یک کشور امن است، این موضوع با بیشتر رضایت مهاجران همراه بوده است. مهاجران به کشور یونان معتقد هستند که زندگی در این کشور بسیار آرامش بخش است، مردم به هیچ وجه اهل فخر فروشی نیستند، همه چیز طبق قانون پیش می رود، بانوان از ارزش بالایی برخوردار هستند و حتی پست های مهم کاری را نیز شامل می شوند.

رفاه شهری حتی برای کسانی که هنوز شهروند این کشور نشده اند احساس می شود.

کشور یونان یک کشور میانه رو است، همه چیز در این کشور به شکل مسالمت آمیز حل می شود. سیستم بیمه کشور یونان بی نظیر است، شرکت های بیمه ای که در کشور یونان دیده می شود به نسبت ایران قابل قیاس نیست، فرزندان از سنین کم به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می دهند، بیمه شامل بیماری های خاص و همینطور چشم و قلب می شود.

مردم کشور یونان به سبک غذا خوردن خود بسیار ارزش قائل می شوند و سعی می کنند سبزیجات را همه وارد وعده های غذایی خود کنند. شایان ذکر است که سرمایه گذاری در کشور یونان با سود بالایی همراه است و یکی از بهترین شرایطی است که پیش روی افراد قرار گرفته است. مهاجرت به کشور یونان با ویزای کاری کمی دشوار اما امکانپذیر است.

 

راحت ترین روش مهاجرت به یونان

ساده ترین روش برای اقامت یونان از طریق تولد است. در این کشور سیستم خاک برای تابعیت فرزند وجود دارد و به سادگی فرزند شما اقامت یونان را خواهد داشت.

حقیقت این است که یکی از راحت ترین و سریع‌ترین روش های مهاجرت به کشور یونان از طریق سرمایه گذاری است که خود شاخه های مختلف دارد. اما مهاجرت به کشور یونان از طریق تمکن مالی که FIP نامیده می شود یکی از ارزانترین و سریع‌ترین و آسان‌ترین روش هایی است که پیش روی افراد قرار دارد که البته در بخش مربوطه به طور دقیق توضیح داده می شود.

این گزینه برای کسانی که از نظر بودجه در وضعیت خوبی هستند قرار داده شده است و سبب می شود که شما به سادگی اقامت کشور یونان را در کمتر از 6 ماه اخذ کنید. البته این روش شرایط مخصوص به خود را دارد.

مورد دیگری هم می تواند از دسته روش های آسان برای ورود به کشور یونان محسوب شود، ویزای تحصیلی کشور یونان است، در این روش افرادی که به قصد تحصیل ورود می کنند می توانند در نهایت به سادگی ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری و یا سرمایه گذاری کنند و به این ترتیب شرایط برای مهاجرت آنها فراهم می شود این روش سختگیری های کمی دارد و از نظر هزینه ای بسیار ارزانتر از روش قبلی است

اما یک نکته را در نظر بگیرید که ویزای تحصیلی کشور یونان از دسته ویزاهای موقت به این کشور محسوب می شود و شما صرفاً با داشتن ویزای تحصیلی این کشور اجازه اقامت نخواهید داشت. از یاد نبرید که مهاجرت به کشور یونان به طور کلی به نسبت سایر کشورها ارزانتر است و شما درگیر هزینه های بالا نخواهید بود.

 

 

 

 

روش های مهاجرت به یونان

یکی از روش های مهاجرت به کشور یونان از طریق سرمایه گذاری است، این روش می تواند به صورت تمکن مالی پیش برود، می تواند در وضعیت ثبت شرکت باشد و یا خرید ملک صورت بگیرد در هر صورت برای اینکه بتوانید ورود با سرمایه گذاری به کشور یونان داشته باشید باید از نظر سرمایه ای وضعیت مشخصی داشته باشید این روش بدون سرمایه و یا با سرمایه کم امکان پذیر نیست.

مورد دیگر به این صورت است که فرد از طریق ویزای کاری به کشور یونان ورود نماید، ورود با ویزای کاری به کشور یونان کار ساده‌ای نیست، نیاز است که بتوانید با یک کارفرما به توافق برسید، بنابراین لازمه این روش داشتن سابقه کاری خوب و وسیعی است. در نظر داشته باشید که ویزای کاری کشور یونان به طور کلی از دسته ویزاهایی است که از نظر هزینه به نسبت روش سرمایه گذاری ارزانتر است.

در صورتی که به قصد تحصیل به کشور یونان ورود می کنید آنچه برای شما بسیار مهم است پذیرش در یکی از دانشگاه های کشور یونان است و همینطور نیاز است که ریز نمرات و مدارک قبلی خود را نیز ارائه دهید، در نظر داشته باشید که این روش به نوبه خود می تواند هزینه و سختی کمتری داشته باشد.

روش های دیگر از جمله تولد و ازدواج نیز وجود دارد که سبب می‌شود مهاجرت به کشور یونان صورت بگیرد که هر یک قوانین مربوط به خود را دارد، کارآفرینی یک روش ترکیبی از سرمایه گذاری و کاری است که از سوی دولت کشور یونان کمک مالی خوبی را در بر دارد.

 

 

 

 

 

 

 

شهر های مهاجر پذیر یونان

آتن پایتخت یونان است و یکی از بهترین کشورهای مهاجرپذیر محسوب می شود. این شهر به طور کلی از دسته شهرهایی است که می تواند برای زندگی افراد مناسب تر باشد ایرانیانی که به یونان مهاجرت می کنند اغلب در آتن زندگی می کنند در نظر داشته باشید که این شهر از نظر هزینه ای کمی گران قیمت است. اقامت کشور یونان با اجاره خانه در شهر آتن بسیار عالی است.

شهر پاتراس یکی از مهمترین شهرهای یونان محسوب می شود و سومین شهر بزرگ در این کشور است. پاتراس مرکز تجاری در یونان است و توانسته اقتصاد خوبی برای یونان فراهم سازد این کشور نیز برای زندگی ایرانیان گزینه خوبی است.

شهر پیرئوس یکی از شهرهای بسیار مهم در یونان است که از سوی مهاجران کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما از دسته شهرهای بسیار عالی برای زندگی محسوب می شود. این شهر دارای فضای ساحلی بسیار عالی است و کسانی که با ویزای گردشگری به این شهر سفر می کنند اغلب حس خوبی دارند.

 

اخذ ویزای یونان

برای اخذ ویزای کاری یونان سعی کنید واقع بین باشید، شانس برای اخذ ویزای کاری این کشور بسیار محدود است. سایر ویزاهای کشور یونان با سختگیری های کمتری همراه است.

 

 

اخذ اقامت یونان

برای اقامت موقت در یونان راه ساده ای در پیش دارید اما برای اقامت دائم این کشور باید بتوانید مدارک و شرایط دقیقی را مدنظر قرار دهید. یونان یکی از بهترین کشورهایی است که برای سرمایه‌گذاری خارجیان سیاست خوبی در نظر گرفته است. کار در کشور یونان می تواند برای شما منجر به اقامت دائم این کشور شود. شرایط اقامت در کشور یونان به نسبت سایر سال ها کمی ساده تر شده است. مثلاً در ثبت شرکت در کشور یونان در ابتدا نیاز به هزینه های زیادی بود اما امروزه این روند بهتر شده است.

 

اخذ پاسپورت یونان

اخذ پاسپورت یونان تنها برای کسانی امی تواند زودتر از 10 سال باشد که با سرمایه های کلان به کشور یونان ورود کرده اند در این روش شما باید بتوانید به زبان یونانی تسلط داشته باشید و از تابعیت کشور قبلی نیز خارج شده باشید. با داشتن پاسپورت یونان می توانید از خدمات بیمه و بهداشت این کشور نیز برخوردار شوید. از یاد نبرید که یونان یکی از بهترین کشورهایی است که توانسته وضعیت اقامتی بسیار عالی در نظر بگیرد.

 

 

صفحات مرتبط از وبسایت رسمی موسسه مهاجرتی دایانا مهاجر با مدیریت استاد حمیدی در شیراز

 

  شرایط و نکات مهم در مورد زندگی در یونان را می توانید با استفاده از لینک زیر در پیج اینستاگرام ما مطالعه نمایید

mohajerat-ielts

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top