تحصیل در کانادا

یکی از راه های مهاجرت به کشور کانادا، تحصیل در این کشور می باشد. و باید متذکر شد که تحصیل در کانادا در مقاطع مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. 

تحصیل در مدارس کانادا به صورت شبانه روزی است و از 15.000 تا 50.000 دلار کانادا در سال هزینه در بر خواهد داشت. از جمله مدارس بین المللی کانادا می توان به بادول، پتیسن، کالج بریمار و کالج تامسون ریور اشاره نمود.

جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا داشتن مدرک دیپلم 12 ساله به همراه مدرک آیلتس حداقل با نمره 6 و تمکن مالی لازم می باشد. دانشجویانی که سطح زبان آنها مناسب نیست نیز می توانند در کالج های کانادایی دوره زبان را بگذرانند. تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا 3 تا 4 سال به طول می انجامد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا نیز نیاز به داشتن مدرک لیسانس، مدرک آیلتس بالای 6.5 به همراه گپ تحصیلی پایین و سن مناسب می باشد. فارغ التحصیلان این مقطع می توانند با کار پس از تحصیل در کانادا اقامت کاری این کشور را اخذ نمایند.

تحصیل در مقطع دکتری در کانادا نیازمند داشتن سوپروایزر یا استاد راهنما می باشد. استاد راهنما به دانشجویی که دارای رزومه علمی قوی، نمره زبان بالا ( IELTS )، مقالات علمی بین المللی و سن مناسب به همراه انگیزه کافی می باشد، پذیرش دکتری در دانشگاه محل خدمت خود اعطا می نماید. دانشجویان در این مقطع می توانند از طریق کار پژوهشی در دانشگاه، بخش زیادی از هزینه های خود را تامین نمایند. همچنین افرادی که دارای رزومه علمی و تحقیقاتی و زبان قوی هستند می توانند بورسیه تحصیلی کانادا را به دو صورت اسکولارشیپ و فاند دریافت نمایند. این بورسیه ها دولتی و دانشگاهی هستند.

باید ذکر کرد که، کشور کانادا یکی از برترین مراکز علم و دانش دنیا می باشد که هر ساله بین 130.000 تا 150.000 نفر دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. سطح علمی بالای دانشگاه ها هزینه های معقول و امکان گرفتن اقامت دائم کشور کانادا، ویزای تحصیلی را به یکی از پر متقاضی ترین راه های مهاجرت به کانادا  قرار داده است.

روند اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه و مدرسه و سپس اخذ ویزای تحصیلی نیازمند انجام یکسری پیشزمینه ها می باشد که در ابتدا فرد باید رشته مورد نظر خود برای تحصیل را انتخاب کند و پس از آن به انتخاب دانشگاه و یا شهر مورد نظر خود بپردازد. سپس برای اقدام کردن برای پذیرش در دانشگاه های کانادا فرد میبایست به تناسب مقطع تحصیلی خود مدرک زبان انگلیسی  TOEFL یا  IELTS به دانشگاه ارائه کند. پس از بررسی شرایط اولیه متقاضی، دانشگاه برای او یک نامه پذیرش تحصیلی صادر می کند که در آن به هزینه های تحصیل فرد نیز اشاره می شود.

هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه، رشته مورد نظر و مقطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد. حداقل هزینه تحصیل در کانادا در حدود 15 تا 20 هزار دلار در سال می باشد.

متقاضی تحصیل در کانادا با ویزای تحصیلی کانادا حق بردن  همراه را نیز خواهد داشت.

 

 

صفحات مرتبط از وبسایت رسمی موسسه مهاجرتی دایانا مهاجر با مدیریت استاد حمیدی در شیراز

 اطلاعات سیستم آموزشی کانادا را با استفاده از لینک زیر می توانید در پیج اینستاگرام ما مطالعه نمایید.

@mohajerat_ielts

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top