مهاجرت به کانادا از طریق تولد

یکی از موارد مورد علاقه زوج های جوان برای اخذ اقامت کشور کانادا، این است که از طریق ویزای توریستی به کانادا سفر کرده و فرزند خود را در کانادا به دنیا بیاورند تا بتوانند برای خود و فرزندشان اقامت و تابعیت کانادا را اخذ نمایند. بر اساس قانون کشور کانادا هر فردی که از 15 فوریه 1977 در خاک کانادا متولد شود، از بدو تولد شهروند کانادا خواهد شد. طبق این قانون لازم نیست که پدر و مادر کودک شهروند کانادا باشند. البته باید توجه داشت که با این روش فقط کودک، شهروند خواهد شد و والدین او باید از شیوه‌های دیگر تابعیت کانادا را کسب کنند.

 این روند مهاجرت و اخذ تابعیت برای دیگر کشورها نیز دیده شده است، ولی باید خاطر نشان کرد که تمامی کشورها جهان این شرایط را برای شهروندان خارجی ارائه نمی کنند بلکه تنها کشورهای تابع اصل خاک این شرایط را دارا می باشند. کشورهای جهان از لحاظ عرف بین المللی به دودسته تابع اصل خون و تابع اصل خاک تقسیم بندی می شوند.

  • کشورهای تابع اصل خون مانند ایران تنها به فرزندانی که یکی از والدینشان ایرانی باشد اقامت و تابعیت اعطا می کنند.
  • کشورهای تابع اصل خاک مانند کانادا و برزیل به تمامی کودکان متولد این کشور تابعیت کشورهایشان را اعطا می نمایند.

شرایط اقامت والدین در کانادا
اگر فرزند شما در کانادا متولد شده باشد و تابعیت کانادا را براساس تولد دریافت کرده باشد، دلیل بر دریافت اقامت دائمی شما به عنوان والدین کودک نمی شود. شما برای دریافت اقامت دائمی کانادا می توانید از یکی از مسیرهای مهاجرت برای گرفتن اقامت اقدام کنید. مسیرهای مهاجرتی ممکن شامل موارد زیر می‌شوند:

  • برنامه اکسپرس انتری (Express Entry)

یک سیستم امتیازی برای کارگران ماهر. امتیازات بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کار، و مهارت‌های زبانی محاسبه می‌شود.

  • برنامه‌های نامزدی استانی (Provincial Nominee Programs - PNPs)

هر استان کانادا برنامه‌های مهاجرت خود را دارد و افراد می‌توانند بر اساس مهارت‌ها و توانایی در افزایش اقتصاد محلی نامزد شوند.

  • اسپانسوری خانوادگی (Family Sponsorship)

اگر خانواده در کانادا شهروند یا ساکن دائمی است، ممکن است بتوانند اقامت خانوادگی را درخواست کنند.

 

هزینه‌های تولد فرزند در کانادا

شهروندان و افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند می توانند به ‌صورت رایگان از خدمات سلامت، بهداشت و درمان استفاده کنند. برای این افراد کلیه هزینه‌های تولد فرزند، رایگان خواهد بود.همچنین اگر مایل به استفاده از خدمات بخش خصوصی باشند، هزینه کمتری پرداخت خواهند کرد. اگر شما قصد دارید از طریق ویزای توریستی و به عنوان گردشگر وارد کانادا شوید و فرزند خود را در خاک کانادا به دنیا بیاورید، درصورتی‌ که بیمه خدمات درمانی بین‌المللی نداشته باشید، باید تمامی هزینه‌های درمانی را پرداخت نمایید.
هزینه‌های تولد فرزند در کانادا بدون بیمه و بدون بهره‌مندی از خدمات سلامت دولت کانادا به شرح زیر است.
 
 خدمات درمانی در کانادا متوسط هزینه ها 
 مراقبت های قبل از زایمان (هربار ویزیت) 100 تا 150 دلار
 غربالگری جنین قبل از تولد 300 تا 500 دلار
 هزینه زایمان طبیعی 5000 تا 8000 دلار
 هزینه سزارین  10000 تا 12000 دلار
 
توجه داشته باشید که در جدول، فقط هزینه‌های درمانی اشاره شده است و شما باید هزینه‌های سفر، محل اقامت و خورد و خوراک خود را نیز به مبالغ فوق اضافه کنید. مبالغ ذکر شده در جدول بالا به صورت تقریبی است.

حقوق و امتیازات تولد فرزند در کانادا
اگر فرزند شما در خاک کانادا متولد شود، از تمامی حقوق و مزایای یک شهروند کانادایی برخوردار خواهد شد. این حقوق شامل حق زندگی در خاک کانادا، حق خروج و ورود به کانادا بدون نیاز به ویزا، تحصیل رایگان و خدمات درمانی رایگان دولتی می باشد.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر فرزند شما از کانادا خارج شود، چون دراین کشور به دنیا آمده است یک کانادایی محسوب خواهد شد و هر زمان که بخواهد و در هر سنی می‌تواند بدون ویزا وارد کانادا شود و در آنجا زندگی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویزای تولد فرزند در کانادا و دریافت مشاوره، با ما تماس بگیرید.
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top