مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

ازدواج با یک فرد کانادایی یا کسی که اقامت دائم این کشور را دارد یکی از راههای مهاجرت به کانادا می باشد. شرایط اقامت کانادا از طریق ازدواج به دو بخش تقسیم می‌شود: شرایطی که اسپانسر( همسری که تابعیت کانادا را دارد) باید داشته باشد و شرایطی که اسپانسرشونده (همسری که تابعیت کانادا ندارد و قرار است با تحت حمایت قرار گرفتن توسط همسرش به کانادا مهاجرت کند) باید داشته باشد.

شرایط اقامت کانادا از طریق ازدواج برای کسی که اسپانسرکننده
اگر شما اسپانسر کننده همسر یا شریک زندگی خود هستید باید:

باید بالای 18 سال سن داشته باشید. درخواست‌ برای اسپانسر کردن همسران یا شرکایی که زیر 18 سال سن دارند رد خواهد شد.
شهروند کانادا باشید یا اقامت دائم این کشور را داشته باشید.
ثابت کنید که به دلایلی غیر از معلولیت کمک مالی از سمت دولت دریافت نمی‌کنید.
ثابت کنید که توانایی حمایت مالی از شخص اسپانسر شونده را دارید. مدت زمانی که شما موظف به حمایت مالی از اسپانسرشونده و برطرف کردن نیازهای اساسی او هستید 3 سال است. شما باید به دولت کانادا و شخصی که قرار است او را حمایت کنید امضا و تعهد بدهید. البته اگر فرد اسپانسرشونده توانایی مالی برای پرداخت‌ هزینه‌هایش را داشته باشد این شرط سد راه شما نخواهد شد.
در صورتی که شهروند کانادا هستید، باید در آنجا زندگی کنید. در صورتی که ساکن کانادا نیستید باید ثابت کنید که وقتی افرادی که حمایت می‌کنید اقامت دائم گرفتند می‌خواهید در کشور کانادا زندگی کنید.
هنگام مطرح نمودن این درخواست نباید همسر یا شریک زندگی دیگری داشته باشید.
تحت حمایت همسر یا شریک زندگی قبلی خود نباشید. اگر هنوز تحت حمایت همسر و شریک زندگی خود هستید، به این معناست که کمتر از 5 سال از اقامت شما در کانادا می‌گذرد. وقتی که شما به واسطه ازدواج با تبعه کانادایی اقامت دائم گرفته‌اید و این ازدواج به جدایی منجر شده باشد، تا مدتی برای اسپانسر کردن همسر جدید محدودیت دارید. به طور کلی شخص اسپانسرشونده نمی‌تواند تا 5 سال اسپانسر شخص دیگری باشد.
طی سه سال گذشته اسپانسر همسر دیگری نشده باشید. چرا که در این صورت دارید او را از لحاظ مالی حمایت می‌کنید و در دوران تعهد به سر می‌برید. به طور کلی شخص اسپانسر کننده نمی‌تواند تا 3 سال اسپانسر شخص دیگری شود.
محکوم به جرائمی همچون جرائم جنسی، جرائم علیه اشخاص، تهدید دیگران، خشونت‌های خانگی و … نشده باشید. اگر به یکی از این جرائم محکوم شده باشید تنها در صورتی می‌توانید اسپانسر فرد دیگری شوید که یا اعاده حیثیت کرده باشید، یا تبرئه شده باشید و یا اینکه مجازات خود را گذرانده باشید و از آن 5 سال نیز گذشته باشد.
نامه اخراج از کانادا دریافت نکرده باشید.
توافق‌نامه‌ای را همراه با اسپانسر شونده امضا کنید که در آن تعهدات و مسئولیت‌هایتان را می‌پذیرید.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top