اشتباهات رایج معنایی در آیلتس

در مورد استفاده ار دیکشنری و لغت نامه های فارسی به انگلیسی و یا در بسیاری از مواقع استفاده از دیکشنری انگلیسی به فارسی برای یادگیری لغات استاد حمیدی همیشه توصیه می کنند که این دو نوع دیکشنری در صورتی مفید می توانند باشند که در کنار آنها حتما از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی نیز استفاده شود.

استاد حمیدی معتقد است که بدلیل تشابه معنایی میان واژگان فارسی و تفاوتهای گرامری میان فارسی و زبان انگلیسی گاها کسانی که فقط از دیکشنری های فارسی به انگلیسی و یا انگلیسی به فارسی استفاده می کنند، در هنگام استفاده از لغات در اسپیکینگ آیلتس و یا رایتینگ آیلتس دچار اشتباه می شوند و بدون اینکه متوجه اشتباه خود باشند از واژگانی استفاده می کنند که افراد نیتیو انگلیسی زبان استفاده نخواهند کرد. بعنوان مثال می توان گفت که در هیچ کدام از دیکشنری های فارسی به انگلیسی و یا انگلیسی به فارسی تفاوت کاربردی و گرامری واژگانی نظیر MARRY توضیح داده نشده اند و این و اژه را ازدواج کردن می نامند در صورتی که اگر فرد از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کند به راحتی متوجه می شود که این واژه معادل ازدواج کردن با در فارسی می باشد. و یا به راحتی می توان بیان کرد که در ترجمه فارسی در دیکشنری ها هیچگونه توجهی به کاربرد لغت در طول جمله نشده و اگر فرد از این دیکشنری ها استفاده کند در هنگام صحبت کردن از فعل بجای اسم و یا اسم بجای فعل و  ....... استفاده می کند. 

حتی می توان افزود که در فارسی ما برای چندین واژه انگلیسی تنها یک معنی داریم و این در بسیاری از واقع فرد را به اشتباه می اندازد.

در ادامه استاد حمیدی چند نمونه اشتباه رایج داوطلبان آزمون آیلتس را  در قالب چند جمله بیان فرمودند که تصحیح شده این اشتباهات نیز در همان جملات ذکر شده اند.

 

 

  1. 1. These binoculars let you to see for miles.
  2. 2. Social networl<s enable people reaching a wider audience.
  3. 3. This kind of behavior is not permitting here.
 
 
  1. 1. These binoculars let you see for miles.
  2. 2. Social networks enable people to reach a wider audience.
  3. 3. This kind of behavior is not permitted here.
 
 
TIP: These verbs have the same meaning, though let is the least formal and permit the most formal. enable cannot be used when giving permission but only in the sense of facilitating. They all require a personal object. let requires the infinitive without to. 
 
 

دیگر مقالات مرتبط:

مقالات لیسینینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات ریدینگ

مقالات رایتینگ
مقالات عمومی آیلتس
نظرات و توصیه های امتحانی
نمونه امتحانات آیلتس سراسرجهان

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top