3 نکته طلایی در لیسنینگ آیلتس

در این مقاله استاد حمیدی شما را با سه راهکار برای اخذ نمرات بالا در لیسنینگ آیلتس و جلوگیری در از دست دادن نمره در بخش شنیداری آزمون آیلتس آشنا می سازد. لازم به ذکر است که رعایت این 3 نکته نه تنها در ازمون آیلتس آکادمیک و ماژول جنرال مهم است و در نمره شما سرنوشت ساز می باشند بلکه برخی از آنها می توانند در قبولی شما در آزمون آیلتس لایف اسکیلز نیز نقش بازی کنند و موجب درک هر چه بیشتر شما از متن پخش شده شوند تا شما با تسلط هر چه تمام تر آزمون خود را ادامه دهید. استاد حمیدی معتقد است که گاها دلیل از دست دادن نمره و کسب نکردن نمره 7.5 در لیسنینگ آیلتس و یا حتی نمره 8 در بخش شنیداری آیلتس می تواند عدم توجه به نکات کوچک و در ظاهر بسیار ساده می باشد.

استاد حمیدی سه نکته طلایی لیسنینگ آیلتس را برای هر سه مدل آزمون آیلتس یعنی آیلتس آکادمیک و جنرال و آیلتس لایف اسکیلز را اینچنین معرفی می کند:

  1. توجه به کلمات نشانگر
  2. عجله نکردن و کاستن از سرعت بیش از حد
  3. چک کردن جواب ها

 

​توجه به کلمات نشانگر:

به کلمات نشانگر و یا کلماتی که مسیر لیسنینگ را تغییر میدهند باید دقت بسیاری داشته باشید. کلماتی مانند However ، Then ، But ، Finally ، etc . توجه به این دسته از کلمات و کلمات مشابه به شما کمک می کند تا شما به جواب نزدیکتر شوید.

 

عجله نکردن و کاستن از سرعت بیش از حد:

یکی از تله های لیسنینگ آیلتس اصلاح اطلاعات داده شده می باشد. به عنوان مثال در حین مکالمه قرار ملاقات را ساعت 4 تعیین می کنند و پس از چند لحظه آن را به ساعت 5 تغییر می دهند یا اصلاح می کنند. اگر مسیر لیسنینگ بدون وقفه دنبال شود با چنین نکات انحرافی در تله نخواهید افتاد.

 

چک کردن جوابها:

در پایان هر پارت بین 30 تا 45 ثانیه به شما وقت داده می شود تا جواب خود را از لحاظ اسپلینگ، مفرد یا جمع بودن و فرم کلمه ( مثلا ing فرم بودن کلمه ) چک کنید. مثلا اگر بجای فرم جمع کلمه از فرم مفرد استفاده کنید جواب اشتباه می باشد و نمره آن سوال را از دست خواهید داد.

 

 

دیگر مقالات مرتبط:

مقالات لیسینینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات ریدینگ

مقالات رایتینگ
مقالات عمومی آیلتس
نظرات و توصیه های امتحانی
نمونه امتحانات آیلتس سراسرجهان

 

 

 

 

 

3 نکته طلایی و مهم لیسنینگ را با اسفاده از لینک زیر در پیج اینستاگرام ما می توانید مطالعه نمایید

mohajerat-ielts

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top