تمایل کانادا به جذب مهاجر

طبق نظرسنجی های صورت گرفته توسط سازمان‌های  Environics Institute و Canadian Race Relations Foundation  طی مصاحبه با حدود دو هزار نفر بالای 18 سال انجام گرفته است. با وجود اینکه در آمریکا و برخی از کشورهای اروپا، مخالفت‌های بسیاری درمورد مهاجران به خاطر ریاست جهوری ترامپ و مشکلات اقتصادی آن کشورهای اروپایی وجود دارد. از سوی دیگر کانادایی‌ ها با مقوله مهاجرت به کانادا مشکلی نداشته و نظر مثبتی درمورد جذب افراد تحصیلکرده و سرمایه‌گذار دارند.

 

  • تمایل کانادا به جذب مهاجر

 طبق این نظرسنجی، حدود 60% از کانادایی‌ها دیدگاه مثبتی نسبت به مهاجران داشتند. براساس آمارهای دولتی کانادا، در ماه‌های آخر سال 2017 و اوائل سال 2018، این کشور شاهد افزایش ورود مهاجران بوده و اغلب مهاجران در استان‌های منیتوبا، ساساکاچوان، انتاریو، کبک و یوکون ساکن شدند.

با توجه به آمارهای منتشر شده در سال‌های 1977 تا 2000، مردم کانادا دیدگاه منفی‌تری نسبت به مهاجران داشتند و از سال 2000 تاکنون، دیدگاه مثتبی درمورد مهاجرت به کانادا پیدا کرده‌اند. امروزه پناهجویان سوری در کانادا، با استفبال گرم مردمان این کشور مواجه می‌شوند.

نگرانی‌های موجود درمورد مهاجرت به کانادا

حدود 50% از افرادی که در نظرسنجی شرکت نمودند، بر این عقیده بودند که مهاجران کانادایی فرهنگ و ارزش‌های کانادایی را درک نکرده و براساس آنها رفتار نمی‌کنند. این آمار در تمام استان‌های کانادا برابر نیست. بعنوان مثال در ایالت بریتیش کلمبیا که دارای بیشترین تعداد مهاجرین سرمایه‌گذار است، 66% از مردم با عقیده‌ی «مهاجرت به کانادا بیش از اندازه شده است» مخالف هستند. بیشتر افرادی که چنین نظری درمورد مهاجران دارند، بین 18 تا 29 سال سن داشته و دارای مدرک دانشگاهی می‌باشند. همچنین در استان‌های بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و ساسکاچوان بیشتر از 54% مردم معتقدند مهاجران، فرهنگ کانادایی را به خوبی رعایت می‌کنند.

از هر 10 کانادایی، 9 نفر معتقدند شهرشان مناسب مهاجران است و بنابراین حدود 92% از مردم کانادا چنین عقیده‌ای دارند که نسبت به سال 2016، بیش از چهار درصد رشد داشته است. همچنین به نسبت سال‌های گذشته، رفتارهای نژادپرستانه بسیار کمتری در کانادا دیده می‌شود و حدود 34% از مردم معتقدند اینگونه رفتارها نسبت به گذشته کاهش یافته است.

طبق آمار منتشر شده، کانادا در رتبه سوم پس از نیوزلند و ایسلند به منظور دیدگاه مثبت نسبت به مهاجرت قرار گرفت و براساس آمار مورسسه World Happiness Report، مهاجرت به کانادا در رتبه هفتمین مقصد پرطرفدار میان مهاجران تثبیت شد. رفتارهای نژاد پرستانه در کانادا بسیار کم دیده شده است . طبق آمار 34% افراد معتقدند که این رفتار بسیار کمتر از گذشته شده است.

 

درصورت تمایل به زندگی در ونکوور کانادا، اینجا کلیک کنید.
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top