آنچه در مورد زندگی در انگلستان باید دانست

هدف این مقاله آشنایی هر چه بیشتر متقاضیان مهاجرت به انگلستان و هزینه های پیشروی ایشان در کشور انگلیس می باشد. از آنجا که در رابطه با این کشور و هزینه های زندگی در انگلستان سوالات مختلفی نظیر هزینه زندگی ماهیانه در انگلستان چقدر است؟ آیا می توان هزینه های زندگی در انگلستان را کاهش داد؟ هزینه اجاره مسکن و یا خرید ملک در انگلستان چه میزان است؟ هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان چقدر است؟ شرایط مجوز کار در انگلیس چیست؟ کیفیت بهداشت در انگلستان چگونه می باشد؟ خدمات بیمارستانی و پزشکی در انگلیس چگونه است؟ میزان مالیات در انگلیس چقدر است؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

زندگی در انگلستان

افراد مقيم كشور انگلستان از استانداردهای بالای زندگی، آموزش و سـرگرمی برخوردار می گردند. نظام آموزشی بريتانيا از جايگاه والايی در جهان برخوردار است. استانداردهای تدريس و دستاوردهای دانشجويان سطح مطلوبی دارد و دانشگاهها و ديگر موسسات آموزش عالی شهرت جهانی دارند. سيستم بهداشت انگلستان كه با سرمايه عمومی ايجاد شده می كوشد همگام با بخش خصوصی درحال توسعه مراقبت رايگان به عموم نيازمندان ارائه دهد.

برخی واقعيت ها در نظر اول ممكن است تعجب بيننده را برانگيزد مثلا مراجعه به كتابخانه های عمومی در انگلستان بيش از رفتن به سينما است و تعداد بيشتری از افراد به جای رفتن به پارك های سرگرمی و كنسرت های پاپ به ديدار از موزه ها می پردازند.
مجموعه ای از امكانات ورزشی قابل استفاده عموم با قيمت مناسب توسط مسئولين محلی فراهم شده و در عين حال تعداد باشگاهها و ورزشگاههاي خصوصی نيز روبه افزايش است.
زمين های مخصوص بازی گلف بسياری در سراسر انگلستان در اختيار علاقمندان قرار دارد.

مجوز اقامتی و مجوز ورود به انگلیس

اجازه اقامت، مجوزی است كه توسط يك كشور عضو اتحاديه اروپا صادر شده و به اتباع ديگر كشورها اجازه مي دهد از طريق قانونی در خاك آن كشور اقامت كنند.
براساس توافق كشورهای عضو اتحادیه اروپا، كليه مجوزهای اقامت بايد از چهارچوب واحدی برخوردار باشند. اين مجوز درمورد هر فردی كه اقامت وی در خاك انگلستان تمديد شده و يا بيش از 6 ماه مايل به اقامت دراين كشور باشد، صادر می شود. ليكن درمورد افراد مقيم و اتباع كشورهای حوزه اقتصادی اروپا (EEA) این قانون اعمال نمی گردد.

مجوز ورود برای كل مدت اقامت به شما اجازه ورود به انگلستان را خواهد داد. در صورت دريافت مجوز ورود، ديگر نيازی به درخواست اجازه اقامت نخواهيد داشت مگر لازم باشد مدت اقامت خود را تمديد كنيد.

10 کشور به ویزا جهت ورود به انگلیس نیاز ندارند. اتباع ده كشوری كه نياز به دريافت رواديد ندارند لازم است قبل از سفر و در صورتي كه مايل باشند بيش از 6 ماه درخاك انگلستان اقامت كنند و براي دريافت مجوز ورود اقدام نمايند. اين كشورها عبارتند از :
استراليا، كانادا، هنگ كنگ، ژاپن، مالزی، زلاندنو، سنگاپور، افريقای جنوبی، كره جنوبی و ايالات متحده آمريكا.

اجازه کار

اگر به عنوان سرمايه گذار خارجی به انگلستان وارد می شويد، در صورت دريافت مجوز ورود ديگر نيازی به دريافت اجازه كار نخواهيد داشت. اين امر در مواردی لازم خواهد بود كه شما:

  • تجارت جديدی راه اندازی نمائيد.
  • تصدی يك موسسه تجاری فعال را برعهده بگيريد.
  • به عنوان شريك، مدير يا بازرگانان منحصر به فرد به يك مجموعه تجاری ملحق شويد.
  • شعبه يا دفتر يك شركت خارجی در انگلستان تاسيس كنيد.

با اين حال پرسنلی را كه مايل هستید از خارج به انگلستان وارد كنيد عموماً مشمول مقررات ذيل خواهند بود.

برای اطلاع از شرایط ویزای کار در انگلستان، اینجا کلیک کنید.

ملاك های مهارتی

اتباع خارجی متقاضی مجوز بايد از حداقل يكی از ملاك های ذيل برخوردار باشند:

  • دارا بودن حداقل معادل مدرك مهارتی انگلستان
  • صلاحيت حرفه ای مرتبط با شغل مورد نظر و معادل سطح ديپلم عالی انگلستان
  • معادل مدرك ديپلم عالی انگلستان به علاوه يك سال سابقه كاری مرتبط
  • حداقل سه سال تجربه كاری با استفاده از مهارتهای عالی تخصصی كه از طريق انجام نوع كار مورد نظر بدست آمده و بايد در سطح ملاك صلاحيت حرفه ای ملی (NVQ) يا بالاتر باشد.
  • اجازه كار برای مشاغل غير حرفه ای صادر نمی شود.
  • لازم است عدم امكان استفاده از كارگر مقيم در پست مورد نظر خود را به اثبات برسانيد.

میانگین درآمد در انگلستان

شرایط اقتصادی و بازار کار در انگلستان بسیار ایده آل است.  افراد در سال 2020 هفتگی 585£ (پوند) درآمد دارند که نسبت به سال 2019 به میزان 2.9% افزایش داشته است. این مطلب بدین معناست که متوسط درآمد سالیانه در انگلستان 30420£ (پوند) می باشد.

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top