ویزای تحصیلی یونان

کشور یونان به عنوان مهد دموکراسی و آموزش عالی دانشگاهی در اروپا شناخته شده است. بسیاری از متدهای آموزشی کشورهای غربی در دانشگاه‌های یونان نیز استفاده می‌شوند. به عبارت دیگر نظام آموزشی کشور یونان تحت تاثیر فرهنگ غربی است. سیستم آموزشی عالی برگرفته از ایده‌های فیلسوفان یونان باستان هنوز طرفداران زیادی دارد. تمامی این ویژگیها موجب شدند تا ویزای تحصیلی یونان یکی از پر طرفدارترین ویزاها باشد. دانشگاه ها و مدارس یونان بهترین کیفیت را به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه میدهند. رشته های فنی مهندسی و علوم پایه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در یونان هم برای دانشجویان بومی هم برای دانشجویان خارجی موجود است. در رتبه بندی جهانی، برخی از دانشگاه های کشور یونان در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. برخی دیگر از مراکز آموزش عالی یونان در جایگاه ۱۰۰۰ دانشگاه مطرح جهان واقع شده اند. دانشگاه ملی شهر آتن در رتبه 217 جهان قرار گرفته است.

کشور یونان یکی از کشورهایی است که سیستم آموزشی قابل قبولی دارد و همچنین هزینه تحصیل در آن بسیار پایین است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی، وجود بورسیه‌های تحصیلی و دانشگاه‌های معتبر در رنکینگ جهانی QS از دلایل محبوبیت کشور یونان برای مهاجرت تحصیلی است. اگر قصد تحصیل در یونان را دارید، باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی این کشور کنید به این منظور ابتدا باید دعوت‌نامه یا نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی خود در یونان را دریافت کنید. شما می‌توانید با مراجعه به سفارت یا کنسولگری یونان در ایران اقدامات مربوط به دریافت ویزای نوع «D» را انجام دهید. هزینه دریافت ویزای تحصیلی یونان حدود ۹۰ یورو و مدت زمان صدور آن تنها ۶ روز کاری است.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان
شهروندان کشورهای منطقه شنگن جهت تحصیل در یونان نیازی به دریافت ویزا ندارند. آن ها می‌توانند پس از ورود به این کشور، اقدامات مربوط به دریافت ویزای تحصیلی خود را ظرف مدت ۶۰ روز انجام دهند. اما شهروندان دیگر کشورها قبل از ورود به یونان باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی یونان یا ویزای نوع «D» کنند. این ویزا برای یک سال صادر می شود و قابل تمدید است. داشتن نامه پذیرش از دانشگاه‌های یونان یکی از شرایط دریافت ویزای تحصیلی است. البته شما علاوه بر نامه پذیرش، مدارک بیمه و تمکن مالی خود را نیز باید ارائه دهید.

برای کسب اطلاع از شرایط کار در یونان، اینجا کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی یونان
برای دریافت ویزای تحصیلی یونان نیاز به جمع آوری و ارائه مدارکی دارید. ما این مدارک را در زیر فهرست کرده ایم. 

  • پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار و دو صفحه خالی
  • دو قطعه عکس مطابق با عکس پاسپورت
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی یونان.
  • نامه‌ای که در آن دلیل سفر به یونان را توضیح می‌دهید.

پاسخ به سوالات در مورد دانشگاه یا موسسه آموزشی:

  • نام موسسه
  • آدرس، شماره تلفن و ایمیل موسسه
  • تاریخ شروع تحصیلات
  • تاریخ پایان تحصیلات.
  • مدرک ثبت نام: مدرکی که نشان می‌دهد مجاز به شرکت در یک دوره یا دانشگاه خاص هستید.
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی یا یونانی
  • اگر برنامه شما مستلزم تسلط به زبان یونانی است، باید مدارکی را برای این کار ارائه دهید. در غیر این صورت، تسلط به زبان انگلیسی کافی است.
  • بیمه درمانی: بیمه درمانی شما باید حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو را پوشش دهد.
  • اثبات وضعیت تاهل: در صورت وجود باید گواهی ازدواج یا طلاق و گواهی تولد فرزندان خود را ارائه دهید.
  • ارائه گواهی تمکن مالی: شما باید مدارکی مبنی بر اثبات توانایی پوشش هزینه‌های اقامت و تحصیل به میزان حداقل ۴۰۰ یورو در ماه ارائه دهید.
  • گواهی پزشکی: گواهی شما باید نشان دهد که مبتلا به بیماری عفونی یا مسری که سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد نیستید.
  • بررسی سوابق کیفری: ممکن است از شما خواسته شود گواهی سوء پیشینه کیفری ارائه دهید.
  • رضایت والدین: اگر زیر ۱۸ سال دارید، باید این فرم را با سایر شرایط بالا ارسال کنید.

مدت زمان صدور و اعتبار ویزای تحصیلی یونان
مدت زمان صدور ویزا از زمان ارسال مدارک 6 روز کاری است . قابل ذکر است که این زمان با توجه به شلوغی سفارت و میزان درخواست ها ممکن است تا چند هفته طول بکشد.

تمدید ویزای تحصیلی یونان
ویزای تحصیلی یونان یک سال اعتبار دارد و با توجه به مدت زمان تحصیل شما قابل تمدید است. 

امکان کار دانشجویی با ویزای تحصیلی یونان
دانشجویان امکان کار همزمان با تحصیل را دارند . این مجوز اجازه ی 20 ساعت کار در هفته را به دانشجویان داده است. در تعطیلات تابستان این بازه زمانی به 40 ساعت در هفته افزایش می یابد.

افراد خارج از اتحادیه اروپا پس از پایان تحصیلات خود در یونان، برای اقامت قانونی در این کشور نیاز به دریافت مجوز اقامت و کار یکپارچه دارند. اجازه اقامت یک سند قانونی است که گواهی لازم را از مقامات یونان ارائه می‌دهد و بر اساس آن می‌توانید در یونان بمانید و از حقوق مندرج در قوانین ملی مهاجرت یونان برخوردار شوید. اجازه کار نیز در مجوز اقامت گنجانده شده است. لازمه دریافت مجوز اقامت کاری یونان داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایی یونانی است.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top