ویزای کار یونان

کشور یونان در محل پیوند سه قاره آفریقا، اروپا و آسیا قرار گرفته است. زبان رسمی مردم این کشور یونانی است و واحد پول آنها یورو است. جمعیت یونان حدود 11 میلیون نفر و مساحت این کشور نیز حدودا 132 هزار کیلومتر مربع است. حدود 5 میلیون نفر از کل جمعیت یونان شاغل هستند و نزدیک یک پنجم این تعداد را مهاجران خارجی تشکیل می دهند. نیروی کار در این کشور بیشتر در بخش ساخت و ساز و کشاورزی مشغول به کار هستند. ما در این مقاله ویزای کار یونان را مورد بررسی قرار می دهیم.

شرایط مهاجرت به یونان از طریق کار

اگر شما قصد مهاجرت به یونان را دارید، می توانید از دو روش برای اخذ اقامت خود اقدام کنید که شرایط این دو روش را در ادامه توضیح داده ایم. 

 

مهاجرت به یونان از طریق Job Offer
مهاجرت به یونان از طریق جاب آفر به این صورت است که شما باید از کارفرمایان یونانی پیشنهاد شغلی داشته باشید. در این روش کارفرما باید عنوان شغلی برای جذب نیروی کار را به مدت 3 ماه آگهی کند. اگر در این بازه زمانی فردی برای استخدام پیدا نشود، کارفرما آگهی جذب نیرو را به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی می کند. اگر همچنان داوطلبی پیدا نشود، کارفرما اجازه دارد اگهی خود را در خارج از اتحادیه اروپا منتشر کند. با توجه به این فرایند پیچیده و زمانبر شانس کارجویان خارج از اتحادیه اروپا یرای یافتن کار بسیار اندک است.

مهاجرت به یونان از طریق Job Seeker
در این روش شما باید در ابتدا ویزای جستجوی کار (job seeker) را دریافت کنید. این ویزا 6 ماه اعتبار دارد و اگر موفق به دریافت آن شوید، می توانید به یونان وارد شوید و شغل مورد نظرتان را جستجو کنید. اگر بتوانید در این دوره زمانی شغل مورد نظرتان را بیابید، پس از اجاره یا خرید ملک در یونان می‌توانید سایر اعضای خانواده خود را همراه خود به این کشور ببرید. این روش نسبت به روش اول منطقی تر است و شانس بیشتری برای یافتن کار و اخذ اقامت وجود دارد.

اگر شما نتوانید در مدت 6 ماه شغل پیدا کنید، باید به کشور خود برگردید و مجددا برای دریافت ویزا اقدام کنید.

نکاتی در مورد مهاجرت به یونان از طریق کار
یونان جزو کشورهای اتحادیه اروپا است بنابراین افرادی که در کشورهای حوزه اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، بدون هیچ مشکل و محدودیتی می‌توانند برای کار در یونان درخواست دهند. سایر کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از جمله ایران شرایط متفاوتی دارند و این روند برای آنها کمی پیچیده است. برای استخدام نیروی کار از کشورهای غیراتحادیه اروپا، کارفرما باید ثابت کند که موفق نشده است نیروی کار موردنظر خود را در یونان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا پیدا کند. در این صورت کارفرما می تواند برای نیروی کار خارجی 
دعوت‌نامه شغلی صادر کند.

در واقع کارفرما باید بتواند این موضوع را به اداره کار یونان و وزارت کار و بازرگانی ثابت کند تا اجازه صدور دعوت‌نامه شغلی برای یک فرد غیر اروپایی را داشته باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ اقامت از طریق مهاجرت کاری به یونان

  • قرارداد کاری که بین کارفرما و فرد متقاضی کار منعقد شده است به همراه ترجمه آن
  • مدرک تحصیلی دانشگاهی به همراه سابقه کاری و ترجمه رسمی آن‌ها
  • داشتن گذرنامه معتبر
  • گواهی بیمه سلامت فرد متقاضی شغل
  • اخذ گواهی بهداشت از یک بیمارستان دولتی
  • سند یا مدرک خرید یا اجاره مسکن در یونان
  • نامه تأیید تمکن مالی فرد متقاضی شغل
  • مدرک اثبات پرداخت هزینه‌های مورد نیاز اداره مالیات یونان
​برای اطلاع از شرایط ویزای تحصیلی یونان اینجا کلیک کنید.
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top