مهاجرت تحصیلی به انگلستان

بریتانیا جزء پنج مقصد برتر تحصیلی در دنیا است که 16 دانشگاه آن در رتبه ‌بندی جهانی دانشگاهی QS در زمره ۱۰۰ دانشگاه برتر در دنیا قرار گرفته ‌اند. از سویی دیگر دولت بریتانیا بسیار مشتاق به دعوت از دانشجویان بین ‌المللی برای تحصیل در این کشور است. اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بنابر فراهم آوردن شرایطی برای دانش ‌آموزان و دانشجویان در مدارس کالج و دانشگاه ‌های این کشور امکان ‌پذیر است.

در مقاله زیر شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی انگلستان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. آیا می توان به واسطه ویزای تحصیلی انگلستان اقامت و تابعیت انگلیس را اخذ کرد؟ شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در انگلیس چگونه می باشد؟ آیا دانشجو حین تحصیل اجازه کار دارد؟ انگلیس یکی از کشورهای قدرتمند در اروپاست که برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور جذابیت های زیادی دارد.

اگر قصد دارید شرایط شما به صورت تخصصی و حرفه ایی توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی دایانا مهاجر بررسی شود، می توانید از طریق تماس با مؤسسه دایانامهاجر مشاوره دریافت کنید .

شرایط ویزای تحصیلی انگلیس

انگلستان کشوری پادشاهی می باشد که به همراه ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی جزو بریتانیا محسوب می شوند. انگلیسی زبان اصلی مردم انگلستان می باشد. پوند واحد پول انگلیس می باشد. پایتخت انگلستان شهر لندن است.

قدرت اقتصادی و پاسپورت انگلستان، آن را به عنوان کشوری محبوب در بین مهاجرین تبدیل نموده است. روش های مختلفی برای مهاجرت به انگلستان وجود دارد که عبارتند از تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد.

ویزای تحصیلی انگلستان به دو صورت تعریف می شود. 

  1. تحصیل در مدارس تحت عنوان ویزای Tier 4 Child که برای افراد زیر 18 سال می باشد
  2. ویزای Tier 4 General برای افراد بالای 18 سال است. 

انواع ویزای تحصیلی انگلیس
متقاضیان تحصیل در کشور انگلیس با یکی از ویزاهای تحصیلی این کشور که در زیر آمده‌ است می ‌توانند تا پایان دوره تحصیلی خود در بریتانیا اقامت داشته باشند.

  • ویزای دانشجویی عمومی Tier4 student visa general
  • ویزای دانش ‌آموزی Tier4 student visa child
  • مزایای تحصیلی کوتاه ‌مدت short term

ویزای دانشجویی انگلیس
تمامی متقاضیان و دانشجویان بین ‌المللی بالای ۱۶ سال برای تحصیل در کالج و دانشگاه‌ های انگلیس در دوره‌ های کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد و دکترا در انگلیس به دریافت این نوع ویزا احتیاج دارند. مدت اعتبار این ویزا به اندازه‌ طول دوره تحصیل به‌ علاوه ۱ ماه است. برای دریافت این ویزا زمانی ‌که قصد دارید برای آن درخواست ارسال کنید باید از یکی مراکز و مؤسسات عالی پذیرش داشته باشید. همچنین تمام مهارت ‌های زبان انگلیسی و بودجه کافی برای پرداخت هزینه ‌های دوره خود را داشته باشید. به‌ علاوه از تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌ های زندگی خود بهره‌ مند باشید. در طول تحصیل خود می‌ توانید مجوز کار در داخل و بیرون از دانشگاه را نیز اخذ کنید.

برای متقاضیان ۱۶ تا ۱۷ سال، نامه رضایت از والدین و یا قیم قانونی نیاز است. برای دریافت این ویزا حداقل ۳ ماه پیش ‌از شروع دوره تحصیلی خود باید درخواست بدهید. این ویزا قابلیت تمدید نیز دارد.

ویزای دانش ‌آموزی انگلیس
ویزای دانشجویی tier4 کودکان که تحت عنوان ویزای دانش ‌آموزی شناخته می ‌شود برای متقاضیان ۴ تا ۱۷ سال صادر می ‌شود. دارنده کمتر از شانزده‌ سال ویزای دانش ‌آموزی، تا ۶ سال به ‌علاوه ۴ ماه و ۱۶ تا ۱۷ساله، ۳ سال به‌ علاوه ۴ ماه حق اقامت و تحصیل در مدارس غیردولتی انگلستان را دارند، اما امکان تحصیل در مدارس دولتی این کشور برای آن ها وجود ندارد.

از مزایای این ویزا قابلیت تمدید و امکان تبدیل به انواع ویزا است. به ‌ویژه والدین می‌ توانند به همراه این ویزا برای اخذ ویزای همراه والدین اقدام کنند. کلیه شرایط ویزای دانشجویی اعم از تمکن مالی برای پرداخت هزینه شهریه و هزینه زندگی از شروط اصلی برای دریافت آن است.

ویزای تحصیلی کوتاه‌ مدت انگلیس
اگر می‌ خواهید در یک دوره کوتاه‌ مدت تحصیلی در انگلستان شرکت کنید، می ‌توانید برای ویزای کوتاه‌ مدت اقدام کنید. با این ویزا مجوز تحصیل در مدت ۶ ماه و برای شرکت در دوره‌ های زبان انگلیسی تا ۱۱ ماه اجازه اقامت دارید. با اخذ این ویزا مجوز کار در انگلیس و قابلیت تعویض و اخذ اقامت دائم و تمدید را ندارید. از شرایط این دوره توانایی تأمین هزینه‌ های سفر و اقامت در طول اعتبار ویزا و تأیید پذیرش از مؤسسه‌ ای که می ‌خواهید در آن تحصیل کنید است. اگر زیر 18 سال هستید، برای سفر و اقامت در این کشور نیازمند اجازه ‌نامه کتبی از والدین و یا قیم قانونی خود نیز خواهید بود.

تحصیل در مدارس انگلستان

سیستم آموزشی انگلستان به دلیل کیفیت بالا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور کلی، این سیستم دارای پنج مرحله آموزشی است که عبارتند از پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه، تحصیلات تکمیلی (FE) و آموزش عالی (HE). دانش آموزان انگلیسی از سن سه سالگی وارد سیستم آموزشی می شوند و تا 16 سالگی نیز موظف به شرکت در مدرسه هستند که تا این مرحله تحصیل در انگلستان اجباری می باشد. در واقع در انگلستان همه افراد بالای 5 سال و زیر 16 سال موظفند در مدرسه شرکت کنند. این دوره زمانی شامل دو بخش دبستان و متوسطه می باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس
واجد شرایط بودن برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس Tier4 بر اساس سیستم مبتنی بر امتیاز محاسبه می ‌شود.

Points based system یک سیستم مبتنی بر امتیاز است که برای مهاجران طراحی‌ شده است که برخی کشورها این سیستم را برای اتباع خارجی اعمال می‌ کنند و کسب امتیاز در آن به‌ منزله معیاری برای صدور ویزا جهت اجازه اقامت و تحصیل برای متقاضی است. فاکتورهایی که در این سیستم گنجانده شده ‌اند و براساس آن امتیازدهی صورت می‌ گیرد شامل سطح تحصیلات، ثروت، تسلط زبان و CAS است.

اغلب برای تحصیل کسب حداقل ۴۰ امتیاز به ‌عنوان امتیاز آستانه ضروری است. الزامات مهم کسب امتیاز در سیستم رتبه‌ بندی در زیر آمده‌ است:

انتخاب رشته تحصیلی و CAS
تأییدیه پذیرش برای تحصیل CAS مخفف عبارت Confirmation of Acceptance for Student است که سهم بزرگی در امتیازهای سیستم رتبه‌ بندی دارد و حداقل کسب ۳۰ امتیاز از این رتبه به این قسمت مربوط می ‌شود.

CAS یک پرونده الکترونیکی است که از سوی دانشگاه برای وزارتخانه فرستاده می شود و برای اخذ ویزای تحصیلی متقاضی لازم است. شماره و بیانیه‌ کیس شامل اطلاعاتی همچون موارد زیر است:

  • تاریخ شروع و پایان دوره
  • دلایل صلاحیت شما برای ورود و کسب مهارت و تحصیل در دانشگاه
  • تأییدیه توانایی زبان انگلیسی شما
  • هزینه‌ های دوره
  • شماره پاسپورت
  • اطلاعات هویتی و اطلاعات بورسیه تحصیلی در صورت وجود

چنانچه از کیس استفاده نشود پس ‌از ۶ ماه منقضی خواهد شد و برای استفاده مجدد نیاز به کیس جدید دارید. بنابراین تا ۶ ماه پس ‌از دریافت کیس باید برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنید.

دانش زبان انگلیسی
مهارت زبان انگلیسی شما به‌ عنوان بخش جدایی ‌ناپذیر از ارزیابی آکادمیک برای دوره‌ های تحصیلی است که آزمون زبان انگلیسی را که SELT نامیده می ‌شود، حداقل باید با سطح B1 به پایان برسانید.

سطح  B1 یعنی توانایی درک مسائل و مکالمات کار، مدرسه، اوقات فراغت و غیره است. برخی از دانشگاه‌ ها بدون مدرک زبان نیز می ‌توانند متقاضی را پذیرش کنند. آنها از این آزمون برای ارزیابی زبان انگلیسی استفاده می‌ کنند که هم ‌تراز با نمره ۴ آیلتس است که فرد در بخش ‌های مختلف زبان کسب می کند.

اثبات تمکن مالی
برای اخذ ویزا متقاضی باید مدارکی را مبنی ‌بر توانایی تأمین هزینه‌ های شهریه و اقامت خود و حداقل برای یک ‌سال ارائه دهد که هزینه ‌ای بالغ ‌بر ۱۲ هزار پوند برای پوشش هزینه‌ های دوره سال اول تحصیلی است. به‌ صورت کلی بودجه‌ ای که باید ارائه دهید بسته به مدت دوره تحصیلی و رشته تحصیلی دانشگاه و شرایط زندگی شما متغیر است. اثبات تمکن مالی را با ارائه مدارک، وجوه نقد در حساب بانکی، سهام و نامه رسمی از حامی مالی خود می ‌توانید انجام دهید. اثبات تمکن مالی ۱۰ امتیاز را به ‌همراه دارد.

هزینه خدمات بهداشتی مهاجرت
مبلغ ۳۰۰ پوند هزینه دسترسی به خدمات بهداشتی ملی را باید به ‌صورت آنلاین در زمان درخواست ویزا بپردازید.

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top