زندگی در فنلاند

فنلاند هم جزء یکی از کشورهای اروپای شمالی می باشد. از همسایه های فنلاند می توان به کشورهای سوئد، نروژ و روسیه اشاره کرد که فنلاند با این کشورها هم مرز می باشد. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و این دلیل خوبی است. برای مهاجرت متقاضیانی که می‌خواهند در یک کشور اروپایی با کیفیت بالا زندگی کنند.  سومین کشور گران قیمت در اتحادیه اروپا فنلاند می باشد. در ادامه مطلب به بررسی شرایط زندگی در فنلاند می‌پردازیم... .

از زمان پیوستن به اتحادیه اروپا در سال 1995، این کشور به یک رکود اقتصادی غلبه کرده است. از سیستم مراقبت های بهداشت جهانی این کشور که توسط رهبران سیاسی برجسته رهبری می‌شود، به عنوان نمونه ای مثبت یاد می شود.

 

شرایط زندگی در کشور فنلاند چطور است؟

شرایط زندگی در فنلاند به‌گونه‌ای است که در بسیاری از اقدامات درمانی نسبت به سایر کشورها ازعملکرد خوبی برخوردار است.  از نظر آموزش فنلاند، مهارت و رفاه در رده‌های برتر دنیا قرار دارد. پول نمی تواند شادی را بخرد اما وجود آن باعث رفاه خواهد شد که در فنلاند متوسط درآمد خالص نسبت به شاخص‌های بین‌المللی در رده بسیار خوبی قرار داشته و می‌توان گفت در این کشور اختلاف طبقاطی بسیار اندک است.

 

 

شرایط زندگی در فنلاند

در بررسی شرایط زندگی در فنلاند باید بگوییم این کشور دارای مراقبت‌های بهداشتی جهانی است که توسط Kela، موسسه بیمه اجتماعی فنلاند ارائه شده است. اگر در فنلاند مشغول به‌کار هستید و یا به طور دائم در این کشور زندگی می‌کنید، دولت شما را از نظر ارائه خدمات رفاهی تحت پوشش قرار می‌دهد.

سیستم حمل‌ونقل شهری شامل :

  • اتوبوس
  •  قطار
  •  تراموا
  •  تاکسی

در فنلاند به راحتی قابل دسترس است.

این کشور پنجمین کشور بزرگ در اروپا است که سیستم حمل و نقل گسترده‌ای دارد. قطارها تمام مناطق شهری و همچنین بسیاری از مناطق روستایی را به هم متصل می‌کنند. در این کشور 59119 کیلومتر راه آهن وجود دارد. در مناطق روستایی که اتصال قطار وجود ندارد، معمولاً اتوبوس‌هایی وجود دارند که مسافرین را به نزدیک‌ترین ایستگاه قطار می‌رسانند.

 

 

 

جالب انگیزهای فنلاند

با توجه به شرایط مطلوبی که کشور فنلاند برای زندگی دارد، در ادامه به چند مورد از نکات جالب در مورد این کشور خواهیم پرداخت.

  • 85 در صد مردم فنلاند برای قدم زدن در تنهایی خود شب را انتخاب می‌کنند؛ میزان قتل در فنلاند 1.4 درصد است که این نشان‌دهنده امنیت کامل در فنلاند می‌باشد.

  • فنلاند کمتر از 7 درصد از تولید ناخالص ملی خود را صرف مراقبت‌های بهداشتی و اهمیت به سلامت می‌کند.

  • از سال 2014 تا سال 2017، این کشور 10 میلیون یورو برای کمک به آموزش 2500 نیروی مهاجری که برای یافتن شغل به این کشور آمده‌بودند، اختصاص داده است.

 

 زندگی در فنلاند: 

اگر فرد متقاضی بتواند از طریق ویزای تولد ،  فرزند خود را در این کشور به‌دنیا آورد. باید بگوییم که بسیار خوش شانس می باشد. زیرا  فنلاند با اهمیتی که به آموزش شهروندان خود می‌دهد. از سیستم آموزشی قوی خود استفاده می‌کند و ضمن تحصیل، دانش آموزان را برای بازار کار نیز آماده می‌نماید.

 در فنلاند کودکان زمان زیادی را برای بازی کردن صرف می‌کنند. محققان این کشور بر این باورند که ذهن باز کودکان در سن جوانی باعث موفقیت این کشور شده است.

 

یکی از عوامل اصلی مرگ در بین مردان در این کشور را مصرف بیش از حد الکل شناسایی کرده‌اند، که آمار جالبی است. همچنین میزان مرگ در کودکان 4 در صد پایین‌تر از نرخ شاخص جهانی است.

 

آنچه را که در مورد فنلاند باید بدانیم:

در مدارس دولتی، کودکان دو زبان رسمی فنلاندی و فنلاندی-سوئدی را علاوه بر زبان انگلیسی می‌آموزند. این بدان معنی است که بسیاری از فنلاندی‌ها دو زبان خارجی را بسیار خوب صحبت می‌کنند.

کودکان در هفت‌ سالگی مدرسه را شروع می‌کنند و هر کودک در مدرسه یک ناهار گرم رایگان دریافت می‌کند.

تحصیل در فنلاند

تحصیل  در فنلاند  اجباری می باشد و مدت زمان تحصیل  جامع نه سال است. کلاس‌ها با ​​متوسط ​​حدود 20 دانش آموز برگزار می‌شوند. زمستان‌ها ممکن است در فنلاند طولانی باشند، اما مردم به دلیل سرمای زیادی که در این کشور با آن مواجه می‌شوند، می‌دانند چه کاری باید انجام دهند.

البته در فنلاند امکانات رفاهی به صورت کامل و عالی وجود دارد  به همین دلیل مردم زمستان‌های راحتی را می گذرانند.

 

 

 

 

جغرافیا

فنلاند، کشوری واقع در شمال اروپا است.

فنلاند یکی از مناطق شمالی و دورافتاده جغرافیایی جهان است که  آب و هوای سردی دارد. تقریباً 2.3%  فنلاند توسط جنگل‌های ضخیم پوشانده شده‌است و آن را به پرجمعیت‌ترین جنگل اروپا تبدیل کرده‌است. این کشور در مرز شمالی بین اروپای غربی و شرقی قرار دارد.

پایتخت فنلاند، شهر هلسینکی، دومین پایتخت شمالی جهان در کنار ریکیاویک در ایسلند است. فنلاند در جنوب و جنوب غربی، دارای مجمع الجزایر زیبایی است.

جزایر ایلند، که در بالتین بین فنلاند و سوئد قرار دارند، به صورت خودمختار هستند. مناظر فنلاند عمدتاً در عصر یخبندان شکل گرفته است. کوه‌های یخی بزرگی که در فنلاند وجود دارند، این کشور را به محلی برای ورود توریست تبدیل کرده است.

اگرچه از نظر جغرافیایی ممکن است این کشور در منطقه‌ای دورافتاده قرار داشته باشد، اما به دلیل شرایط زندگی در فنلاند و میزان امکاناتی که به شهروندان ارائه می‌شود، تمایل برای مهاجرت به این کشور بسیار زیاد است.

 

وضعیت مشاغل

اگر بخواهیم وضعیت کار در کشور فنلاند را بررسی کنیم باید بگوییم که 70 درصد افراد بین 16 تا 65 سال در فنلاند مشغول کار هستند و ماهانه حقوقی دریافت می‌کنند که بالاتر از میانگین استاندارد مشاغل در دنیا است. بر اساس آمار موجود، 72 درصد آقایان و 69 درصد خانم‌ها در بازار کار مشغول فعالیت هستند.

در مورد شرایط زندگی در فنلاند از نظر میزان تحصیلات می‌توان گفت میزان سواد بالا در این کشور از دلایل رونق اقتصادی و رشد اشتغال است. 88 درصد افراد بین 25 تا 64 ساله تحصیلات متوسطه به بالاتر را به اتمام رسانده‌اند. متوسط ​​حقوق ماهیانه دریافتی افراد در فنلاند 3.300 یورو است.

 

مزایا و معایب مهاجرت به فنلاند چیست؟

از مزایا و شرایط زندگی در فنلاند می‌توان به امید به زندگی در این کشور اشاره کرد که 82 سال است و 2 سال از میانگین جهانی بالاتر است. مشکل آلودگی هوا و ذرات آلاینده معلق در هوا مقدار قابل توجهی پایین است.

 از دیگر مزایا و شرایط زندگی در فنلاند، مراقبت‌های بهداشتی جهانی آن است که توسط kela ، موسسه بیمه اجتماعی فنلاند ارائه شده است. اگر در فنلاند کار می‌کنید یا به طور دائم در آنجا زندگی می‌کنید، دولت شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

 

مشاغل و شرایط آن ها را با استفاده از لینک زیر در اینستاگرام ما مطالعه نمایید

mohajerat-ielts

 

 

 

 

 

 

 

آب و هوا

وضعیت آب و هوا در فنلاند بسیار متنوع می باشد. در بیشتر مناطق فنلاند هوا به طور کلی گرم است.

فنلاند در منطقه‌ای قرار دارد که توده هوای گرمسیری و قطبی با یکدیگر روبرو می‌شوند. بنابراین در زمستان‌ها، آب‌وهوا به‌ سرعت ممکن است تغییر کند.

شرایط زندگی در فنلاند از نظر آب‌وهوایی آن‌قدری که افراد تصور می‌کنند، سرد نیست؛ میانگین آب و هوا در فنلاند به طور متوسط ​​بالاتر از سایر مناطق در همان عرض جغرافیایی مانند جنوب گرینلند است. درجه حرارت به طور عمده با جریان هوای گرم از اقیانوس اطلس و همچنین دریای بالتیک افزایش می‌یابد. 

در تابستان آب و هوا در فنلاند بسیار عالی است. کمترین دما هوا در زمستان در جنوب غربی فنلاند در بین جزایر واقع در دریای بالتیک یافت می‌شود. گرم‌ترین دمای هوای فنلاند در ماه جولای و سردترین دمای هوا را می‌توان در ماه فوریه احساس کرد. فوریه همچنین خشک‌ترین ماه فنلاند است و هوا در آگوست مرطوب ترین ماه سال است.

 

نکاتی جالب در مورد اخذ اقامت

  • از میان کشورهای اروپایی سه کشور نروژ، سوئد و فنلاند به دلایل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایده آل به مقصد بسیاری از مهاجران خارجی خصوصاً ایرانیان تبدیل شده‌اند.
  • در میان این سه کشور، فنلاند با دارا بودن شرایط فوق‌العاده درزمینه حقوق شهروندی یکی از مقاصد مهم جهت اخذ اقامت است.
  • افرادی که اقامت کشور فنلاند را دریافت می‌کنند می‌توانند با دریافت کد 11 رقمی جهت انجام امور بانکی و مالیاتی، خرید ملک، ثبت شرکت و … اقدام کنند.
  • با اخذ ویزای توریستی امکان تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند وجود ندارد ولی می‌توان در اجلاس‌ علمی، آموزشی و … شرکت کرد.
  •  افرادی که قصد ازدواج با یک شهروند فنلاندی را دارند. می توانند از این طریق اقامت بگیرند، و باید مدارک موردنیاز را به سفارت این کشور در خارج از مرز آن ارائه دهند.

سوالات رایج درباره با مهاجرت به فنلاند:

بهترین دانشگاه‌های فنلاند کدام هستند؟

Aalto University – Åbo Akademi University – Hanken School of Economics- Lappeenranta University of Technology را می‌توان از بهترین دانشگاه‌های فنلاند معرفی کرد. این دانشگاه‌ها از کیفیت خوبی در زمینه آموزشی و پژوهش دانشجویان خود دارد.

چرا تحصیل در فنلاند را انتخاب کنیم؟

در حال حاضر به دلیل پذیرش حدود 7 هزار دانشجو از سرتاسر جهان و سطح علمی و آموزشی بالا در این کشور باعث شده است. که فنلاند انتخاب خوبی برای مهاجران باشد. بهداشت، میزان امید به زندگی و … مواردی است که هر مهاجری به آن توجه می‌کند تا بتواند راحتی کاملی در آن کشور داشته باشد.

 
 
هزینه تحصیل در فنلاند به چه صورتی می‌باشد؟

هزینه تحصیل در فنلاند تقریبا 4 تا 18 هزار یورو در سال می باشد. که دانشجویان می‌توانند 25 ساعت در زمان دانشگاه و در زمان تعطیلی 40  ساعت کار در هفته را انجام دهند. نگران این نباشید زیرا شما امکان کار در زمان تحصیل را خواهید داشت.

آیا دوره دکتری در فنلاند رایگان است؟

   نظام آموزشی فنلاند، به گونه ای می باشد. که این کشور تحصیل در مقطع دکتری را برای دانشجویان خود رایگان قرار داده و این. امتیاز خوبی برای تحصیل در این کشو میباشد. در صورت مشاوره بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در دایانا مهاجر در ارتباط باشید.

 

برای اطلاعات بیشتر درمورد زندگی در فنلاند اینجا کلیک کنید

 

دیگر موارد مرتبط:

مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به یونان

مقالات مهاجرت به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مقالات مهاجرت به انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مقالات مهاجرت به استرالیا

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مقالات مهاجرت به یونان

مهاجرت تحصیلی به یونان

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top