ویزای ازدواج فنلاند

از دیگر راه ‌های دریافت اقامت فنلاند، ازدواج است که در طی سال‌های اخیر از سوی افراد در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از کشورهای جهان از طریق ازدواج مجوز اقامت و تابعیت را برای همسر نیز صادر می‌کنند. متقاضی اقامت فنلاند می تواند از طریق ازدواج با فردی که تابعیت فنلاند را دارد اقامت فنلاند را دریافت کند. دریافت این اقامت نیازمند می‌تواند پشت سر گذاشتن پروسه زمانی لازم است. 

اقامت فنلاند از طریق ازدواج

افرادی که با یکی از اتباع فنلاندی ازدواج کنند، امکان دریافت اقامت کشور فنلاند را دارند و باید فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند و مدارک موردنیاز را ارائه دهند. متقاضیان دریافت اقامت فنلاند از طریق ازدواج نباید در این زمینه هیچ منعی داشته باشند. همچنین این امکان برای آن‌ ها در نظر گرفته شده تا بتوانند ویزای نامزدی فنلاند را اخذ نموده و به کشور فنلاند وارد شوند. افرادی که تمایل داشته باشند با یکی از اتباع فنلاند و یا فردی که اقامت این کشور را دارد ازدواج نمایند، ملزم به ارائه تقاضای قانونی خود در خصوص دریافت ویزای ازدواج فنلاند و یا نامزدی با فرد مورد نظر هستند. و فرد باید مدارکی را ارائه دهد. که نشان می‌دهد شخص متقاضی قبل از آن ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

افرادی که متأهل هستند امکان تقاضای نامزدی و یا ازدواج با شخصی که تابعیت فنلاند را داشته و یا اقامت این کشور را دارد، نخواهند داشت. توجه داشته باشید که اگرهمسر قبلی فرد متأهل فوت کرده باشد، او وظیفه دارد گواهی فوت همسر خود را در پرونده درخواست قرار دهد و در صورت جدایی باید مدارک طلاق خود را به‌ صورت کامل ارائه دهد. یکی دیگر از مواردی که متقاضیان دریافت اقامت فنلاند از طریق ازدواج باید در نظر داشته باشند. ارائه مدارکی است که نشان‌دهنده وجود شناخت کافی و علاقه میان او و تبعه فنلاند و یا فردی است که در این کشور اقامت دارد.

ثابت کردن واقعی بودن ازدواج با فرد فنلاندی

متقاضیان اخذ اقامت فنلاند از طریق ازدواج باید مدارکی را ارائه دهند که نشان‌دهنده واقعی بودن ازدواج او و فرد فنلاندی باشد. چنانچه در بررسی‌ها مشخص شود ازدواج صوری است، فرد متقاضی شانس دریافت اقامت فنلاند را از دست خواهد داد و این امکان وجود دارد که دیگر اجازه ورود به کشور فنلاند برای او صادر نشود. از سوی دیگر فردی که در کشور فنلاند اقامت دارد و یا تابعیت فنلاند را دریافت کرده موظف است گذرنامه و آدرس دقیق محل زندگی خود را به همراه مدارک مالی ارائه دهد و ثابت کند امکان پوشش دادن کلیه هزینه‌های زندگی خود و همسرش را دارد.

افرادی که متقاضی دریافت اقامت فنلاند از طریق ازدواج هستند، در صورتی که امکان ورود قانونی به کشور فنلاند برای آن‌ها وجود نداشته باشد، قادر خواهند بود در کشور سوم ازدواج بین‌المللی داشته و از این طریق نسبت به ورود به کشور فنلاند و دریافت اقامت این کشور اقدام نمایند. متقاضیان پس از دریافت ویزای نامزدی و یا ازدواج فنلاند می‌توانند اقدامات لازم را جهت دریافت اقامت فنلاند انجام داده و پس از چند سال زندگی مستمر در کشور فنلاند تابعیت این کشور را دریافت نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد شرایط اقامت از طریق تولد فرزند در فنلاند، اینجا کلیک کنید.

قانون فنلاند درمورد ازدواج در این کشور

قانون فنلاند برای دریافت اقامت از طریق ازدواج به‌گونه‌ای است که هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و افرادی که تابعیت و اقامت کشور فنلاند را دارند در صورت ازدواج با فردی که تابعیت کشورهای دیگر را داشته باشد، امکان درخواست ویزا برای همسر خود را دارند. ارائه سند ازدواج و مدارکی همچون عکس خانوادگی از جمله مدارکی هستند که متقاضیان دریافت تابعیت فنلاند از طریق ازدواج برای اثبات واقعی بودن ازدواج خود باید ارائه دهند.

افرادی که از طریق ازدواج وارد کشور فنلاند می‌شوند پس از مدتی می‌توانند نسبت به دریافت پاسپورت فنلاندی خود اقدام کنند. آنها می توانند در مدت زمان اقامت خود از تحصیل رایگان در دانشگاه‌های معتبر فنلاند و اجازه کار و…. برخوردار باشند. مدارکی که برای دریافت ویزای نامزدی و یا ازدواج فنلاند ارائه می‌شود باید کاملاً بی‌نقص باشد تا در زمان تعیین‌شده از سوی سفارت مدارک مورد بررسی قرار بگیرد و فرد در زمان کوتاه‌تری ویزای ازدواج فنلاند را دریافت کند.

 

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ازدواج فنلاند

اشخاصی که برای دریافت ویزای ازدواج فنلاند اقدام می‌کنند، باید مدارکی را به سفارت فنلاند تحویل دهند که این مدارک به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته نخست مدارک هویتی افراد متقاضی می‌باشد که می‌توان به گذرنامه، عکس، شناسنامه و سند ازدواج و مدارکی از این قبیل اشاره کرد. این مدارک برای هر دو طرف الزامی است و باید به‌صورت کامل در پرونده درخواست قرار داده شود.

دسته دوم مدارک از سوی تبعه فنلاندی که متقاضی ازدواج با فرد غیر فنلاندی است و در کشور فنلاند اقامت دارد ارائه خواهد شد. از جمله این مدارک می‌توان به برگه‌های شهرداری و برگه‌های مالیاتی و موارد دیگر اشاره کرد. در دسته سوم مدارکی قرار دارند که از اهمیت بالایی برخوردار هستند و بدون وجود آن‌ها امکان دریافت ویزای ازدواج فنلاند امکان‌پذیر نخواهد بود. این مدارک نشان‌دهنده حقیقی بودن ازدواج بوده و قرار دادن آن‌ها در پرونده الزامی است. پرینت تمامی شماره تلفن‌ها و عکس‌های خانوادگی از جمله مدارکی هستند که باید از سوی متقاضیان دریافت اقامت فنلاند از طریق ازدواج ارائه شود.

ناگفته نماند مدارکی که عنوان شد در خصوص هر فرد متفاوت است و افراد مدارک یکسانی را ارائه نمی دهند. برای قرار دادن مدارک در پرونده ابتدا باید شرایط فرد متقاضی و همسر فنلاندی او در نظر گرفته ‌شود. نکته دیگری که در خصوص مدارک باید از جانب متقاضیان رعایت شود قرار دادن ترجمه‌ای دقیق از تمامی مدارک است که تحویل سفارت فنلاند داده می‌شود و در بررسی مدارک تأثیر بسزایی دارد. افراد متقاضی چنانچه پس از بررسی‌های لازم پاسخ مثبت را از جانب سفارت فنلاند دریافت کنند، می‌توانند به‌راحتی وارد کشور فنلاند شوند اما باید مدت زمان مشخصی را با همسر خود در یک منزل مشترک زندگی کنند. چنانچه صوری بودن ازدواج فرد با شهروند فنلاندی ثابت شود اقامت فنلاند برای فرد سلب شده و امکان ورود به کشور فنلاند برای او وجود نخواهد داشت.

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top