مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی

از دیگر روش های سریع و مهم برای اخذ اقامت دائم کانادا، برنامه های مهاجرت استانی کانادا می باشد. در این بخش به قوانین مهاجرتی استانهای کانادا می پردازیم. برنامه های استانی این امکان را فراهم می کنند که متقاضیانی که قصد مهاجرت و زندگی در کانادا را دارند،به راحتی مهاجرت کنند و در آن جا به اقامت بپردازند. 

تمامی استان ها به جز استان کبک سیستم انتخابی متفاوتی دارند. با توجه به توافق نامه ای که میان استان ها به امضا رسیده، می توان افراد واجد شرایط را انتخاب کرد.

برنامه چندساله مهاجرت به کانادا

در این سال های اخیر کشور کانادا به کمک برنامه های اقتصادی و همچنین برنامه های اسپانسرشیپ خانوادگی، از مهاجران بیشتری استقبال کرده است. برای پذیرش بهتر و کارآمدتر، دولت های استانی از مهاجران برای توسعه و پیشرفت منطقه ی خود استفاده می کنند. هرکدام از برنامه های استانی متناسب با نیازهای خاص و مهم استان یا  آن منطقه سازگاری داده شده است. از این طریق افرادی که برای زندگی و کار در آن منطقه آمادگی دارند باعث پیشرفت این مناطق می شوند. 

استان آلبرتا

برنامه فرصت آلبرتا Alberta Opportunity Stream

از دیگر برنامه های اخذ اقامت دائم کانادا می توان به افرادی اشاره کرد که برای کار در آلبرتا مشغول می باشند و یا از مؤسسات معتبر آلبرتا فارغ التحصیلی خود را کسب کرده اند. این برنامه در سال 2018 جایگزین دو برنامه استخدام استراتژیک و برنامه کارفرما محور شده است.

برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا Alberta Express Entry Stream 

سیستم اکسپرس اینتری آلبرتا در ارتباط با سیستم اکسپرس اینتری فدرال است و هم سو با اطلاعاتی است که متقاضیان حاضر در سیستم اکسپرس اینتری فدرال در پروفایل مهاجرتی خود ثبت کرده اند. افرادی که با شرایط مد نظر دولت استان آلبرتا مانند تحصیل و وابستگی های خانوادگی و یا کار باشند توسط دولت انتخاب می شوند و برای آنها دعوت نامه ارسال می شود. 

 انتخاب شدن از سمت استان باعث دریافت 600 امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری فدرال می شود. در نتیجه، در مرحله بعدی صدور دعوت نامه ها از سوی دولت فدرال دعوت نامه ای برای ارسال مدارک جهت اخذ اقامت دائم برای متقاضی ارسال می شود.

برنامه کشاورزان خوداشتغال Self-Employed Farmer Stream

این پلن برای افرادی می باشد که تجربه کافی در زمینه کشاورزی را دارا باشند و برای خرید و گسترش مزارع در آلبرتا سرمایه ی کافی را داشته باشد. این شرایط را فراهم می کند که برای اقامت دائم کانادا اپلای نمایند.

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ی استانی انتاریو

یکی از پرطرفدار ترین مقاصد برای سکونت از سوی مهاجران کل دنیا انتاریو است. در کانادا تقریبا 40% از مردم کانادا انتاریو را خانه می نامند. از بسیاری لحاظ مانند زندگی اقتصادی،اجتماعی و سیاسی در کانادا انتاریو، مرکز زندگی است.

برنامه های استانی انتاریو(OINP) شامل سه گروه است:

  1. برنامه های گروه سرمایه های انسانی(Human Capital Category)

  2. برنامه های گروه پیشنهاد کار. از کارفرما(ٍEmployer Job Offer Category)

  3. برنامه های گروه کسب و کار(Business Category)

برنامه های گروه سرمایه های انسانی

  • برنامه اکسنیروهای متخصص فرانسوی زبان (French-Speaking Skilled Worker Stream)
  • پرس انتری انتاریو (Ontario Express Entry Stream)
  • اولویت های سرمایه انسانی (Human Capital Priorities Stream)

برنامه های گروه پیشنهاد کار از کارفرما

  • نیروهای متخصص دارای پیشنهاد کار (Foreign Workers with a Job Offer Stream)

این برنامه برای متخصصین خارجی است که پیشنهاد کاری از کارفرمایی در انتاریو دارند و قصد دارند در انتاریو به طور دائمی زندگی و کار کنند.

  • نیروهای متخصص دارای پیشنهاد کار در یکی از مشاغل مورد تقاضا (Employer Job Offer In-Demand Skills Stream)

این برنامه مخصوص متخصصینی است که پیشنهاد کاری خاصی در حوزه های مورد نیاز استان انتاریو دارند یا قصد دارند به طور دائم در این استان زندگی و کار کنند. این پلن تنها برای فارغ التحصیلان خارجی است که دارای پیشنهاد کاری از یک کارفرما در انتاریو باشند تا بوسیله آن بتوانند در این استان به طور دائم زندگی و کار کنند.

برنامه های گروه کسب و کار

  • گروه کارآفرینی (Entrepreneur Stream)
  • گروه شرکت (Corporate Stream)
  • برنامه ی سرمایه گذاران (Investors Stream)(به پایان رسیده است)
درصورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر درمورد ویزای تحصیلی کانادا، اینجا کلیک کنید.
مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ی استانی ساسکاچوان
استان ساسکاچوان به خاطر ورود متقاضیان از سراسر جهان یکی از سریع الرشدترین استان های کانادا از نظر اقتصاد و جمعیت می باشد. این استان یکی از استان های سرسبز و حاصل خیز غرب کانادا محسوب می شود. اقتصاد آن در درجه ی اول مبتنی بر صنعت کشاورزی و منابع طبیعی مهم همانند جنگلداری و ماهیگیری است. این استان دو شهر مهم ساسکاتون و رجاینا و همچنین بیابان های بی کران وسیعی را درون خود دارد.
برنامه استانی استان ساسکچوان به سه دسته زیر تقسیم می شود:
  • گروه نیروهای متخصص بین المللی (International Skilled Worker Category)
  • گروه تجربه ساسکاچوان (Saskatchewan Experience Category)
  • گروه کارآفرینان و مزرعه داران (Enrepreneurs and Farm Category)

گروه نیروهای متخصص بین المللی

این برنامه مخصوص نیروهای متخصصی است که قصد زندگی و کار در استان ساسکاچوان را دارند. متقاضیان بر اساس یک سیستم امتیازدهی ارزیابی شده و می توانند در یکی از زیرگروه های این برنامه پذیرش شوند.

  • نیروهای متخصص بین المللی دارای پیشنهاد کار (International Skilled Worker – Employment Offer)
  • نیروهای متخصص بین المللی- مشاغل مورد تقاضا (International Skilled Worker – Occupations In-Demand)
  • نیروهای متخصص بین المللی- اکسپرس اینتری ساسکاچوان (International Skilled Worker – Express Entry)

گروه تجربه ساسکاچوان

  • دارندگان مجوز کار (Existing Work Permit)

این زیرگروه برای افرادی است. که حداقل به مدت شش ماه تحت یک مجوز کار معتبر در ساسکاچوان کار کرده باشند.

  • متخصصین سلامت (نیروهای کار در حوزه های مشاغل بهداشت و درمان) (Health Professionals)

این زیرگروه برای افرادی است که حداقل به مدت 6 ماه، به عنوان پزشک. پرستار و یا در یکی از تخصص های دیگر حوزه ی بهداشت. و سلامت در ساسکاچوان کار کرده اند.

  • پروژه های بخش هتلداری (Hospitality Sector Project)

این زیرگروه برای افرادی است که در حال حاضر بعنوان خدمه ی غذاخوری، کمک آشپز یا خدمتکار یا کارکنان خدماتی حداقل به مدت 6 ماه کار کرده اند. کارفرما باید قبل از اینکه متقاضی در کانادا کار خود را شروع کند از استان تاییدیه دریافت کند.

گروه کارآفرینان و مزرعه داران

این گروه برای افرادی است که قصد مالکیت و یا راه اندازی فعالانه ی کسب و کار یا کار کشاورزی در ساسکاچوان دارند.

  • زیرگروه کارآفرینان. (Entrepreneur Sub-Category)

این زیرگروه مخصوص افرادی است که از طریق ایجاد کسب و کار یا همکاری با کسب و کارها، تمایل به سرمایه گذاری در استان را دارند. داوطلبین باید یک نقش مدیریتی فعال در کسب و کار داشته باشند. این زیرگروه بر اساس یک سیستم اظهار علاقمندی (EOI) عمل می کند.

  • زیرگروه مالکان و مدیران مزارع (Farm Owners and Operators Sub-Category)

این زیرگروه مختص به مزرعه داران با تجربه ای است که سرمایه ی قابل توجهی برای سرمایه گذاری در کار کشاورزی و سکونت در استان ساسکاچوان را دارا هستند.

گروه کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی

این زیر گروه مخصوص فارغ التحصیلان خارجی است که تجربه تحصیل در ساسکچوان را داشته و از یک مؤسسه معتبر در مقاطع بالاتر از دبیرستان در ساسکچوان فارغ التحصیل شده اند و قصد دارند کسب و کاری در این استان راه اندازی کنند. متقاضیانی که پذیرفته می شوند باید حداقل به مدت 1 سال کسب و کار را راه اندازی و مدیریت کنند تا از سوی استان ساسکچوان واجد شرایط شوند.

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی منیتوبا

استان منیتوبا بین استان های ساسکاچوان و انتاریو واقع شده است و از بسیاری جهات دروازه ای به غرب کانادا محسوب می شود و محرک اصلی سرمایه و ثروت جامعه ی کانادا است. استان منیتوبا اقتصادش تا میزان زیادی وابسته به منابع طبیعی و کشاورزی آن می باشد.

برنامه نیروهای متخصص منیتوبا

  • Manitoba Skilled Worker Immigration Stream

این برنامه از طریق سیستم اعلام علاقه مندی. مدیریت می شود و در آن داوطلبین واجد شرایط به مجموعه ای. از سؤالات آنلاین پاسخ می دهند. در این برنامه لازم نیست. داوطلبین. قبل از ارائه ی پروفایلشان. در بانک اطلاعاتی EOI. مدرکی ارائه کنند. پروفایل ها همراه با پروفایل سایر. داوطلبین در بانک اطلاعات. قرار داده شده. و متقاضیان. با توجه به سؤالات پاسخ داده شده. امتیازی دریافت می کنند.

  • برنامه تجربه کاری منیتوبا

این برنامه تنها برای افرادی است که در حال حاضر با اجازه کار موقت در منیتوبا مشغول به کار هستند. این گروه شامل کارکنان موقت و فارغ التحصیلان مؤسسات آموزش عالی در کانادا هستند که ویزای کار پس از فارغ التحصیلی دارند.

  • اکسپرس اینتری منیتوبا

اکسپرس اینتری منیتوبا فعلا در زیر مجموعه نیروهای متخصص خارجی این برنامه قرار می گیرد. این برنامه تنها برای متقاضیان اکسپرس اینتری فدرال تشکیل شده است.

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ی استانی بریتیش کلمبیا

برای افرادی که علاقه مند به تحصیل در استان بریتیش کلمبیا می باشند، امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا نیز وجود دارد.

 برنامه ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا (BC PNR) است. افرادی که قصد مهاجرت دارند و دارای مهارت و سابقه ی مد نظر استان هستند، از طریق این برنامه می توانند گواهی انتخاب استانی بریتیش کلمبیا را اخذ کنند.

  • برنامه یBC PNP

برنامه یBC PNP در سه گروه اصلی :

  • برنامه ی مهاجرت از طریق مهارت و تخصص (Skills Immigration)

  • برنامه اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا (BC Express Entry)

  • برنامه ی مهاجرت کارآفرینان (Entrepreneur Immigration)

مهاجرت به بریتیش کلمبیا از طریق تخصص

برنامه ی مهاجرت از طریق تخصص بریتیش کلمبیا به گروه های زیر تقسیم می شود:

  • گروه نیروی متخصص (Skilled Worker Category)

​این گروه افرادی هستند که یک پیشنهاد کاری خوب و واجد شرایط در یکی از مشاغل تخصصی دریافت کرده اند.

  • گروه نیروهای متخصص در حوزه ی بهداشت و درمان (Health Care Professional Category) 

در این بخش متقاضیان با سابقه ی کار و پیشنهاد کاری واجد شرایط همانند پزشکان و یا سایر مشاغل تخصصی حوزه ی بهداشت می توانند اپلای کنند.

  • گروه نیروهای نیمه متخصص  و مبتدی (Entry Level and Semi-Skilled Worker Category)

کارکنان در برخی از مشاغل ابتدایی یا نیمه حرفه ای در بخش گردشگری / هتلداری یا افرادی در مشاغل مبتدی یا نیمه تخصصی که در منطقه ی در حال توسعه شمال شرق بریتیش کلمبیا زندگی می کنند می توانند واجد شرایط این برنامه باشند.

اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا

اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا هم سو با سیستم مهاجرتی اکسپرس اینتری دولت فدرال می باشد که باعث می شود متقاضیان در پردازش هر دو درخواست در اولویت قرار بگیرند. در صورت انتخاب کسب اقامت دائم می شود.

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی نیوبرانزویک

نیوبرانزویک یکی از استان های شمال شرقی Maritime است. تنها استان رسما دو زبانه ی کانادا نیوبرانزویک است که زبان اول 30% از مردم آن فرانسوی است. نیوبرانوزیک شهرهایی همانند فدریشن، سنت جان و مانکتون را در خود جای داده است. NBPNP برنامه ی مهاجرت استانی نیوبرانزویک می باشد.

  • برنامه ی بازار کار اکسپرس اینتری

برنامه ی استانی جدید نیوبرانزویک (NBPNP) برنامه ی بازار کار اکسپرس اینتری خود را راه اندازی و اعلان کرده است. این برنامه به NBPNP این امکان را می دهد تا از سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری فدرال برای برآورده کردن نیازهای جمعیتی و نیازهای خاص بازار کار استفاده نماید. 

  • برنامه ی نیروی متخصص با حمایت خانواده

در این پلن نیوبرانزویک درخواست افرادی را می پذیرد که در نیوبرانزویک کار کرده اند و یا از ارتباطات خانوادگی نزدیکی در استان برخوردار هستند.

  • برنامه ی نیروی متخصص با حمایت کارفرما

از دیگر برنامه های استان نیوبرانزویک پذیرش درخواست افرادی است که یک پیشنهاد کار دائم و تمام وقت از کارفرمایان نیوبرانزویک دریافت کرده باشند.

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ی استانی جزیره پرنس ادوارد

مهاجران آینده ای که دارای مهارت ها و تجارب مد نظر استان هستند، می توانند از طریق این برنامه گواهی انتخاب استانی خود را دریافت کنند. اخذ این گواهی باعث می شود که افراد خارجی بتوانند در بازه زمانی سریعتر از سایر گروه های مهاجرتی کانادا اقامت دائم کانادا را کسب کنند.

  • گروه تاثیر کار

در این زیر گروه درخواست افرادی پذیرش می شود که دارای مهارت ها و سابقه ی کار مورد نیاز بازار کار PEI باشند. زیر گروه ها شامل

  • برنامه ی نیروهای متخصص

این زیرگروه مختص به نیروهایی است که توسط یکی از کارفرمایان PEI شناسایی و یا استخدام شده اند.

  • گروه نیروهای حیاتی 

این زیرگروه مختص به نیروهایی است که از قبل توسط یکی از کارفرمایان PEI استخدام شده اند. و کارفرمای آنها می خواهد اسپانسر اقامت دائم آنها شود.

  • برنامه ی فارغ التحصیلان بین المللی

این زیر گروه مختص فارغ التحصیلانی است. که اخیرا از یکی از دانشگاه ها و کالج های معتبر. جزیره ی پرنس ادوارد فارغ التحصیل شده اند. و از پیش توسط یکی از کارفرمایان آنجا استخدام شده اند.

  • گروه تاثیر کسب و کار

در این گروه درخواست متقاضیانی پذیرش می شود که قصد سرمایه گذاری در این استان و مدیریت فعالانه ی یکی از کسب و کارهای.PEI را داشته باشند. این گروه به سه زیرگروه دیگر تقسیم می شود:

  • برنامه مالکیت 100% (100% Ownership Stream)

  • برنامه مالکیت جزئی (Partial Ownership Stream)

  • برنامه مجوز کار (Work Permit Stream)

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ی استانی نیوفاندلند و لابرادور

استان نیوفاندلند و لابرادور شرقی ترین استان کانادا است و احتمالا یکی از بهترین ناشناخته های کشور می باشد. این استان از دو توده سرزمین مجزا تشکیل شده که قسمت اول آن بخش لابرادور می باشد و قسمت دوم آن جزیره ی نیوفاندلند است.

  • برنامه نیروی متخصص نیوفاندلند و لابرادور

این برنامه برای استان نیوفاندلند و لابرادور این امکان را فراهم می سازد تا از طریق سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری دولت فدرال داوطلبین متخصص دارای پیشنهاد شغل را انتخاب نمایند. مهاجران آینده ای که در بانک اطلاعاتی اکسپرس اینتری فدرال پذیرفته شده اند می توانند در زیرگروه نیروی متخصص اکسپرس اینتری NL اپلای نمایند.

  • برنامه ی نیروی متخصص

NLPNP در این گروه درخواست افرادی را که یک پیشنهاد شغل تضمینی از یکی از کارفرمایان نیوفاندلند و لابرادور دریافت کرده اند را پذیرش می کند. افرادی که در حال حاضر با یک مجوز کار معتبر در استان مشغول به کار هستند نیز واجد شرایط اپلای خواهند بود.

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ی استانی نوا اسکوشیا

NSNP برنامه ی مهاجرت استانی نوا اسکوشیا است. مهاجران آینده ای که دارای مهارت و سابقه ی کار مدنظر استان هستند می توانند از طریق این برنامه، گواهی انتخاب استانی نوا اسکوشیا را با سرعتی بیشتر از فرآیند کلی مهاجرت دریافت نمایند.

NSNP درخواست ها را تحت برنامه های مهاجرتی زیر پذیرش می کند:

  • تقاضای نوا اسکوشیا: اکسپرس اینتری (Nova Scotia Demand: Express Entry)

  • سابقه ی کار در نوا اسکوشیا: اکسپرس اینتری (Nova Scotia Experience: Express Entry)

 

برای انتخاب داوطلبان در این برنامه نوا اسکوشیا از سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری استفاده می شود. اکسپرس اینتری یک راه موثر برای اخذ اقامت دائم برای متقاضیانی است که دارای مهارت بالا و هم چنین داشتن حداقل یک سال سابقه ی کار برای یکی از کارفرمایان نوا اسکوشیا باشند.

  • برنامه ی نیروهای متخصص (Skilled Worker Stream)

  • برنامه ی کارآفرینی (Entrepreneur)

  • برنامه ی کارآفرینی فارغ التحصیلان بین المللی (International Graduate Entrepreneur Stream)

 

برنامه ی اکسپرس اینتری نورت‌وست تریتوریز

متقاضیانی که می توانند از طریق یکی از برنامه های مهاجرت فدرال از جمله  

  1. برنامه های نیروی متخصص فدرال

  2. نیروهای فنی و حرفه ای

وارد بانک اطلاعاتی اکسپرس اینتری شوند، شایستگی وارد شدن به برنامه ی اکسپرس اینتری نورت‌وست تریتوریز را دارند.

 

برنامه های کارفرما محور

  • برنامه نیروهایی با تاثیر مهم

در این گروه درخواست متقاضیانی تقبل می شود که پیشنهاد استخدام در شغلی نیمه تخصصی یا غیرتخصصی از یکی از کارفرمایان NWT دریافت می کنند. تقاضا کننده باید از پیش حداقل به مدت 6 ماه در مناطق شمال غربی تلاش و پشت کاری داشته باشد.

  • برنامه ی نیروهای متخصص

در این گروه درخواست متقاضیانی که پیشنهاد استخدام در یکی از مشاغل تخصصی را از یکی از کارفرمایان مناطق شمالی دریافت کرده اند، پذیرفته می شود.

 

برنامه های کسب و کار محور

  • برنامه ی کارآفرینی

NTNP در این بخش درخواست های کارآفرینان یا مالکان کسب و کار که علاقه به راه اندازی کسب و کاری در این منطقه را دارند،پذیرش می کند. کسب و کارهای تمامی حوزه ها مورد پذیرش هستند. با این وجود کسب و کارهایی که محصول جدیدی را معرفی می کنند یا سود قابل توجهی برای منطقه دارند، از اولویت برخوردار می شوند.

  • برنامه ی خوداشتغالی

NTNP کار آفرینانی که مشتاق به کسب و کار یا جنبشی حرفه ای  هستند و سرویس های مورد تقاضای استان را عرضه دهند، اپلای می باشند.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ی استانی یوکان

این استان در شمال غرب کانادا واقع شده که جایگاهی افسانه ای در تاریخ این کشور دارد. یکی از عوامل اصلی در اقتصاد این استان معدن و گردشگری می باشد. یوکان دارای جمعیتی نزدیک به 30,000 نفر می باشد که اکثریت آن جمعیت در پایتخت این استان شهر وایت هورس (Whitehorse) زندگی می کنند. 

برنامه ی YNP

برنامه ی YNP از برنامه های زیر تشکیل شده است:

  • اکسپرس اینتری یوکان Yukon Express Entry (YEE))

  • نیروی متخصص (Skilled Worker)

با این برنامه کارفرمایان یوکان برای اخذ اقامت دائم کانادا می توانند اسپانسر نیروهای متخصص خارجی شوند. کارفرمایان نیز از این قابلیت برخوردار هستند که اسپانسر متقاضیانی شوند که در یکی از مشاغل گروه های 0، A یا B موجود در طبقه بندی ملی مشاغل (NOC)، مشغول به کار باشند.

  • نیروهایی با تاثیر حیاتی (Critical Impact Worker)

  • انتخاب از طریق کسب و کار (Business Nominee)

این برنامه برای افرادی که از سابقه ی کار برخوردار هستند، مناسب می باشد. افرادی که قصد شروع کسب و کار جدید دارند با یکی از کسب و کارهایی که وجود دارد همکاری کنند یا یکی از کسب و کارهای موجود از قبل را راه اندازی کنند. برای اطلاعات بیشتر با دایانا مهاجر در ارتباط باشید.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top