مانیتوبا

 مانیتوبا جزء سه استان با طراوت کانادا است و جمعیتی نزدیک 1,200,000 را در خود جای داده است. وینیپگ بزرگ ترین شهر این استان می باشد که جمعیتی نزدیک به 706,900 نفر دارد. دومین شهر آن

مانیتوبا {Brandon} می باشد. این استان در طی سال های اخیر مهاجران زیادی را به خود جذب کرده است و این هدف را دارد سالانه 10,000 نفر مهاجر جدید را به خود جذب کند.

اشتغال و اقتصاد

از اصلی ترین صنایع این استان می توان به:

  • معدن تولید 

  • کشاورزی

اشاره کرد صنعتی که به طور حرفه ای در مانیتوبا انجام می شود ماهی گیری می باشد.

صنایع غذایی در این استان با توجه به منابعی هم چون زمین های گندم، جو صحرایی، آفتاب گردان و پنبه از قدرت خوبی برخوردار است. همچنین از دیگر صنایع این استان می توان به حمل و نقل و هوا و فضا اشاره کرد. نرخ بیکاری در این استان مصادف با 4.8 % می باشد که این آمار از میانگین کانادا که 6.8% است کمتر می باشد.

رشد اقتصادی که این استان دارد 3% می باشد باتوجه به اینکه این رشد تشکیل دهنده موقعیت هایی شغلی می باشد. مقامات استانی در تلاش برای جذب متقاضیان می باشند از دیگر طرح هایی که برای جذب مهاجر انجام می شود. کلاس های رایگان زبان انگلیسی EAL و همچنین برنامه های آموزشی برای کار می باشد.

استاندارد زندگی در مانیتوبا

از دیگر مزایا برای زندگی در این استان می توان به پایین بودن هزینه ها برای زندگی اشاره کرد. هزینه های مسکن،بیمه و دانشگاه در این استان کانادا کمترین می باشد. مردم در این استان به دلیل پایین بودن هزینه های زندگی پول خود را صرف خرید چیزهای دیگر همچنین کلبه می کنند. در این استان علاقه مندان به گلف از سایر مناطق کانادا بیشتر می باشند. کمترین میزان دستمزد در ساعت این استان 9.50% می باشد که چهارمین دستمزد بالا در کانادا است. مالیات بر درآمد این استان از لحاظ پایین بودن در کانادا جزء رتبه 4 می باشد. در سال 2003 درآمد متوسط مردان 27.200$ و درآمد زنان 19.500$ بوده است. همچنین درآمد متوسط خانواده 50.600$ در سال 2006 است که در کانادا چهارمین می باشد.

مردم مانیتوبا بیش از هرجای دیگر در کانادا در برنامه های خیریه حضور دارند همچنین فضای صمیمی و دوستانه در این استان به سطح زندگی مانیتوبا کمک شایانی کرده است.

مسکن در این استان

در ادامه در دایانا مهاجر در رابطه با هزینه پایین مسکن در مانیتوبا بحث می کنیم بازار مسکن در این استان:

  • بسیار رقابتی می باشد
  • متوسط قیمت مسکن در Winnipeg کمتر از 122.000$ است.
  • با توجه به افزایش مهاجران در طی 5 سال اخیر قیمت مسکن هم بیش از 85% دچار افزایش شده است.

از دیگر فایده های مسکن در مانیتوبا می توان به این مورد اشاره کرد که برای یافتن یک مکان مناسب نیازی نیست دور از شهر زندگی کرد. در شهر Winnipeg با جمعیتی نزدیک به 706.900 نفر سفر شهری از محل کار تا منزل 6 کیلومتر می باشد که جزء یکی از کم مسافت ترین ها است.

فرهنگ مانیتوبا

مهاجرت باعث می شود:

  • استان مانیتوبا دارای مجموعه ای بی مانند از فرهنگ های متفاوت باشد.

  • چند فرهنگی بودن سیاست کانادا به حساب می آید که در مانیتوبا به خوبی دیده می شود.

  • در این استان هر سال جشن های فرهنگی و سنتی متعددی برگزار می گردد که این جشن ها قدرت اقوام مختلف را نشان می دهد.

  • مردم مانیتوبا به سخاوتمندی و مهمانوازی مشهور هستند همچنین داوطلبان کارهای خیریه در مانیتوبا بسیار زیاد هستند.

جمعیت مانیتوبا

مانیتوبا تقریبا دارای 1.200.0000 نفر جمعیت است که طبق این آمار پنجمین استان پر جمعیت کانادا می باشد. با توجه به کاهش جمعیت مانیتوبا به دنبال جذب مهاجر می باشد. شهر وی نی پگ که جمعیتی حدود 700.000 نفر دارد. می توان گفت نیمی از جمعیت استان را در خود قرار داده است. بقیه جمعیت در شهر های کوچک زندگی می کنند. به غیر از Brandon با 40.000 نفر جمعیت دیگر شهرها جمعیتی نزدیک به 15.000 نفر دارند.

به دلیل مهاجرت های پی در پی این استان کاملا چند ملیتی می باشد. بیش از 100 زبان در این استان صحبت می شود از بزرگترین اقوام مهاجر در این استان می توان به بریتانیایی ها،ایرلندی ها، اکراینی ها، آلمانها، لهستانی ها و هلندی ها اشاره کرد. همچنین 15 % جمعیت استان را اقوام Metirs تشکیل می دهند.

مهاجرت به مانیتوبا

مانیتوبا به دنبال جذب حداقل 10.000 نفر هر ساله می باشد. این استان به دلیل داشتن:

  • هزینه های کم 

  • سطح بالای زندگی 

  • مردمانی خون گرم و مهمان نواز

  • مقصدی بسیار عالی برای مهاجران شناخته شده

هم اکنون کارفرمایان مانیتوبا از برنامه نیروی کار خارجی موقت به عنوان راه حلی موقتی برای کمبود نیروی کار استفاده می کنند. اما مقامات این استان با شرکت در برنامه انتخابی استانی PNP سعی در جذب مهاجر به صورت دائم دارند. 

 

دولت مانیتوبا

دولت کانادا با یک سیستم فدرال با کنترل بر برخی از امور متعلق به دولت ملی در اتاوا و دیگر امور تحت کنترل دولت استانی عمل می کند. این استان مجلس انتخابی دموکراتیک خود را در(Manitoba Legislative Assembly) در شهر مرکزی Winnipeg دارد. 57 نماینده از سراسر مناطق استان در انتخاب عمومی انتخاب می شوند.

شهر اصلی مانیتوبا

وی نی پگ مرکز این استان می باشد و تقریباً نیمی از جمعیت را در خود جای می دهد. Winnipeg به منطقه جغرافیایی آمریکای شمالی بسیار نزدیک است. این شهر مرکزی که هشتمین شهر بزرگ کانادا محسوب می شود محل ادارات دولتی و مراکز تجاری بزرگ می باشد. این شهر با داشتن مراکز آموزش عالی به محل اصلی توسعه و تحقیق منطقه تبدیل گردیده است و این خود عامل اصلی جذب شرکت های بزرگ همانند Boring و Bristol Aerospace به این شهر است.

وی نی پگ (Winnipeg) به سرمای شدید در زمستان ها مشهور است و به همین دلیل اصطلاحاً به آن Winnipeg می گویند. تابستانها در این شهر بسیار ملایم می باشد. در طول فصل های گرم مردم وی نی پگ از امکانات تفریحی بی شمار در کنار رودخانه سرخ و دریاچه های اطراف استفاده می کنند. در تابستان این شهر میزبان بسیاری از جشنواره های فرهنگی و هنری است.

مهاجرت به مانیتوبا 

اگر قصد مهاجرت به براندون و یا هرکدام دیگر از شهرهای مانیتوبا را دارید. برنامه انتخابی (PNP) مانیتوبا را به خاطر داشته باشید. تحت برنامه مهاجرتی استان مانیتوبا می توان از یکی از چهار روش جامع زیر اقدام کرد:

  • روش تخصصی مانیتوبا :  به متقاضی جهت اسکان موفق در مانیتوبا کمک می کند. همچنین متقاضی باید امتیازات لازم جهت مهاجرت به این استان را کسب نماید. امتیازات این روش بر اساس

  1. سن

  2. سطح زبان

  3. سابقه کار

  4. تحصیلات 

  5. ماهیت رابطه فامیلی سنجیده می شود.

بر اساس قوانین مهاجرت استان مانیتوبا افراد فقط با داشتن یکی از شرایط زیر می توانند از طریق این روش اقدام نمایند:

  • داشتن فامیل نزدیک در کانادا ( اقوام نزدیک به معنای پدر، مادر، فرزند، برادر، خواهر، خاله زاده، عموزاده، دایی زاده و…)

  • داشتن فامیل دور و دریافت شهادت نامه از این فرد برای کمک به متقاضی برای اسکان موفق در مانیتوبا

  • داشتن دوست نزدیک و دریافت شهادت نامه از این فرد برای کمک به متقاضی برای اسکان موفق در مانیتوبا

 

روش سرمایه گذاری مانیتوبا

برای وارد شدن در این برنامه باید از قبل مانیتوبا را دیده یا بعد از تشکیل دادن پرونده به آنجا سفر کنید و هدف ایجاد بیزینس داشته باشید. شرایط این روش در زیر گفته شده است:

  • داشتن حداقل دارایی شخصی خالص و مساوی با 500.000 $ کانادا

  • سرمایه گذاری برای خرید و یا تاسیس بیزینس در مانیتوبا در صورتیکه در داخل و یا اطراف پایتخت مانیتوبا و دیگر شهرهای بزرگ باشد به ارزش حداقل 250.000 $ کانادا، و در دیگر مناطق حداقل 150.000 $ کانادا

  • برخورداری از حداقل 3 سال سابقه تجاری (صاحبان بیزینس) و یا مدیریتی ارشد در یک شرکت موفق در 5 سال گذشته.

  • دانش زبان انگلیسی معادل حداقل CLB5

  • دارا بودن از حداقل تحصیلات برابر با دبیرستان کانادا

روش کشاورزی

درخواست کنندگانی که در عرصه کشاورزی دارای تجربه هستند، به وسیله این راه می توانند برای مهاجرت به استان مانیتوبا اقدام کنند. برای اقدام درخواست کننده باید از شرایط زیر برخوردار باشد: 

  • از حداقل سرمایه خالص 350.000$ کانادا دارا باشد

  • دارای حداقل 3 سال سابقه مالکیت و یا اداره زمین کشاورزی باشد.

  • توانایی و دانش خود را در کشاورزی ارائه دهد.

 

روش ارزیابی الویت مانیتوبا

این قسمت شامل 2 زیر گروه می شود:

روش کارفرمایی مانیتوبا

هدف درخواست کننده می بایست اقامت دائم در مانیتوبا باشد و طی 6 ماه در این استان مشغول کار بوده باشد تا از یک کارفرما پیشنهاد کاری دائم کسب کند. کارفرما نیز باید دارای شرایط زیر باشد:

  1. کارفرما باید بتواند اثبات کند که توان پیدا کردن یک فرد کانادایی را برای این شغل نداشته است.

  2. کارفرما نیازمند کاری دائم باشد. 

  3. کارفرما باید بتواند معادل حقوق منطقه ای را به کارمند بپردازد.

روش دانشجوی بین المللی مانیتوبا
متقاضی در این روش مهاجرتی می بایست:

  1. فارغ التحصیل دوره عالی (به مدت حداقل 1 سال) در مانیتوبا باشد.
  2. موفق به اخذ مجوز کار بعد از تحصیل از اداره مهاجرت کانادا شده باشد.
  3. اکنون در مانیتوبا کار کند و پیشنهاد کار تمام وقت دائم از کارفرما کسب کرده باشد.

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top