کبک

استان کبک جزء یکی از معروف ترین و پر بازدید ترین ایالت های کانادا به حساب می آید به همین دلیل است که داوطلبان علاقه زیادی به مهاجرت برای کبک دارند. وارسی راه های مهاجرت به این استان باعث کمک به متقاضیانی می شود که قصد مهاجرت دارند. برای اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به استان کبک با دایانا مهاجر همراه باشید.

در این صفحه دایانا مهاجر به سوالات زیر پاسخ می دهد:

  1. آیا از طریق تحصیل می توان وارد این استان شد؟
  2. آیا برای وارد شدن به این استان نیاز به ارائه دادن مدرک زبانی می باشد؟
  3. از چه روش هایی برای ورود به این استان می توان اقدام کرد؟

 

شرایط مهاجرت به کبک
هرساله متقاضیان زیادی از راه و روش های متفاوتی برای مهاجرت به استان کبک دست به کار می شوند. از دیگر مزایا برای مهاجرت می توان به دلایلی مانند:

  • مقصدی ایده آل
  • برخورداری از کیفیت بالای زندگی
  • داشتن هزینه های کم زندگی
  • شروط آسان برای اخذ اقامت و دیگر مسائل…

 را مورد توجه قرار داد. اولین و رسمی ترین زبان مردم در این منطقه زبان فرانسوی است. برای رسیدگی به رویداد ها در قسمت اداری در این ایالت تنها زبان فرانسوی است که به کار می آِید در همین جهت به استان کبک پایتخت فرانسوی ها در بیرون از فرانسه گفته می شود. افرادی که قصد مهاجرت به این استان را دارند، باید به یاد داشته باشند که مسلط بودن به زبان فرانسوی باعث موفقیت در این استان می شود.

روش های مهاجرت به کبک کانادا

هم اکنون درخواست کنندگان از 4 روش می توانند برای مهاجرت شروع به اقدام کنند.

1. خود اشتغالی کبک

در پلن های خوداشتغالی درخواست کنندگان باتوجه به ویژگی هایی مانند سابقه های کاری، تحصیلات، سن مدرک زبان و برخورداری از تمکن مالی می بایست امتیازات لازم را بدست آورید در این روند درخواست کنندگانی که مجرد باشند 44 امتیاز و درخواست کنندگان متاهل 51 امتیاز را کسب می نمایند.

فاکتور های تاثیر گذار امتیاز بندی خود اشتغالی:

  • تحصیلات برای افراد مجرد حداکثر 12 امتیاز، برای افراد متاهل حداکثر 15 امتیاز
  • سابقه کار برای افراد مجرد حداکثر امتیاز 16، برای افراد متاهل حداکثر 16 امتیاز
  • سن برای افراد مجرد حداکثر 10 امتیاز، برای افراد متاهل حداکثر 13 امتیاز
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی برای افراد مجرد حداکثر 22 امتیاز، برای افراد متاهل حداکثر 28 امتیاز
  • دارایی برای افراد مجرد حداکثر 6 امتیاز، برای افراد متاهل حداکثر 6 امتیاز
  • تمکن مالی برای افراد مجرد حداکثر 1 امتیاز، برای افراد متاهل حداکثر 1 امتیاز
  • اقوام در این ایالت برای افراد مجرد حداکثر امتیاز 8 برای افراد متاهل حداکثر 8 امتیاز
  • سازگاری با محیط کبک برای افراد مجرد حداکثر 6 امتیاز برای افراد متاهل حداکثر 6 امتیاز
  • امتیاز قبولی برای افراد مجرد 44 امتیاز برای افراد متاهل 51 امتیاز

 

2. سرمایه گذاری

در روش سرمایه گذاری در این استان انحصاری برای مدرک تحصیلی مدرک زبان و سن در نظر گرفته نشده از همین جهت متقاضیان در صورت ارائه سرمایه خود این توان را دارند تا از روش سرمایه گذاری برای اخذ اقامت کبک برخوردار شوند.

 

3. شرط پلن سرمایه گذاری

پلن سرمایه گذاری در کبک دارای 3 شرط بنیادی است که در ادامه به آنها اشاره شده است.

  • نشان دادن مقدار 2 میلیون دلار تمکن مالی از خود همچنین این سرمایه می تواند خانه زمین آپارتمان و یا اوراق بهادار هم باشد.
  •  میلیون دلار را در تصرف دولت بگذارند. این مقدار سرمایه به مدت زمان 5 سال در اختیار دولت قرار می گیرد و بعد از مدت 5 سال بدون محاسبه کردن سود به فرد متقاضی استرداد می شود.
  •  برای اقدام از روش سرمایه گذاری نشان دادن حداقل 2 سال سابقه مدیریتی در 5 سال گذشته ضروری است.

4. نیروی متخصص کبک

از طریق سیستم آریما ARIMA مهاجرت به کانادا به عنوان نیروی متخصص منتخب کبک شکل می گیرد. سیستم آریما بر اساس ابراز علاقه expression of interest است. این برنامه شامل 3 مرحله می باشد:

  1. نیروی متخصص کبک

  2. پر کردن فرم اظهار علاقه به صورت آنلاین در این مرحله باید اطلاعات شخصی از جمله تحصیلات مهارت های زبانی و تجربه کاری خود را وارد نمایید.

  3. استان کبک با استفاده از قوانین خاص خود و امتیاز فرد و نیازهای بازار کار این استان اقدام به بررسی پرونده می کند و برای افراد منتخب دعوتنامه صادر می کند. این افراد باید مدارک خود را ارائه نمایند و دولت کبک برای آنها گواهینامه CSQ صادر می کند. گواهینامه CSQ نشان می دهد که استان کبک شما را به عنوان یک مهاجر پذیرفته است. در صورت انتخاب ایالت کبک روند اخذ اقامت دائم آغاز می گردد.

قوانین جدید مهاجرت به کبک کانادا

طی سال های قبل قوانین مهاجرت به کبک دچار تغییراتی شده از مهم ترین آنها می توان به امتیاز بندی نیروی متخصص اشاره کرد. این برنامه براساس کاغذ بود اما سیستم ARIMA جای آن را گرفت هم اکنون روند سرمایه گذاری در کبک قطع شده و قابل اجرا شدن نمی باشد. از همین جهت درخواست کننده برای مهاجرت به کبک از دیگر برنامه ها نظیر PEQ و نیروی متخصص کبک باید استفاده کند.

 

مدارک لازم برای مهاجرت به کبک

در همه برنامه های مهاجرت به این کشور ویژگی هایی مانند:

  • سن

  • تحصیلات

  • مدرک زبان 

  • سابقه کاری

دارای ارزش هستند. درخواست کنندگان مهاجرت باید توجه داشته باشند که طبق برنامه مهاجرتی خود باید امتیازات لازم و مربوطه را کسب کنند. از دیگر موردهای لازم برای مهاجرت به استان کبک می توان به تمکن مالی اشاره کرد. درخواست کنندگان برای وارد شدن به کبک باید توانایی نشان دادن تمکن مالی کافی را داشته باشند. مهم ترین مدارک برای مهاجرت، پاسپورت، مدارک تحصیلی، رزومه، نامه کار، فیش حقوقی و مدارک بیمه می باشند.

 

تجربه زندگی در کبک کانادا

  • بزرگترین استان کانادا کبک است.

  • جمعیتی نزدیک به 8,2 میلیون نفر دارد.

  • کبک یک استان با جمعیت بالا و فرهنگی می باشد.

  • اکثرا آن را به عنوان اروپای آمریکای شمالی می شناسند.

 

اقتصاد کبک

اقتصاد در استان کبک صنعتی و متفاوت می باشد. قسمت تولید توسعه یافته آن محصولات متنوعی را مانند کنترل ترافیک هوایی، نرم افزارها، قطارهای مترو، دیسک هلیکوپترها، دیسک دستگاه های تصفیه هوا و اسباب بازی ها را تولید می کند.

 

هزینه های زندگی در کبک

میزان درآمد تقریبی یک خانواده در این استان تقریبا 70,480 دلار در طی یک سال است. به دلیل هزینه های مطلوب و متعادل در کبک این ایالت به عنوان بهترین ایالت های کانادا برای زندگی به حساب می آید. هزینه زندگی در کبک کمتر از میانگین کانادا است. مخصوصا در رابطه با مسکن یکی از بهترین بازارهای مسکن در کانادا را دارد.

چرا مهاجرت به کبک؟

از بزرگترین استانهای کانادا می توان به کبک اشاره کرد که دارای اقتصاد پر رونق، داشتن فرهنگ بسیار عالی و کیفیت زندگی بالا می باشد. این استان استقبال گرمی از مهاجران خود دارد و رشد اقتصادی بی سابقه ای را نیز تجربه می کند.

ایمنی بالا

این استان با داشتن کمترین میزان جرم در جهان یک محیط زندگی امن را ارائه می دهد. به دلیل داشتن کمترین میزان جرم و جنایت دراین استان به عنوان امن ترین استان شناخته شده است. این استان اهمیت زیادی برای مسئولیت پذیری، تعامل مدنی و احترام قائل است.

نظام آموزشی پویا

در این استان سیستم آموزشی با کیفیت و مشهور است و در دسترس و عمومی می باشد. به دلیل شیوه های نوآورانه تدریس خوب این استان در سراسرجهان شناخته شده می باشد. تعداد زیادی از مرکزهای آموزشی استان به دلیل داشتن امکانات بسیار مجهز مکانی بسیار عالی و خوب برای یادگیری بهتر. فراهم کرده و در دسترس محصلان گذاشته است.

مناظر زندگی

به دلیل برخورداری از:

  • منظره های زیبا

  • طبیعیت شناخته شده

  • مکان و جاذبه های گردشگری بی شمار

این استان را به عنوان بهترین معرفی کرده است. تعداد زیادی از پارک های ملی و حیات وحش آن دارای گروه وسیعی از گیاهان و انواع جانوران می باشد که با تغییر فصل ها نمایان می شود همچنین کبک به دلیل داشتن صدها هزار دریاچه و رودخانه از بزرگترین ذخایر آب شیرین در جهان است.

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top