راهکارهایی برای READING آزمون آیلتس

در آزمون آیلتس هر Reading بین 500 تا 700 کلمه را در خود جای می دهد. که باید آنها را در زمان تعیین شده بخوانید و پاسخنامه را تکمیل کنید.

  • نظر نویسنده را متوجه شوید.
  • استدلال و مفهوم اصلی متن را متوجه شوید.
  • کلیدواژه ها و جملات توضیح دهنده آنها را پیدا کنید.
  • اهداف متن را پیدا و مشخص کنید.
  • اطلاعات کلیدی و مهم متن را پیدا کنید.

دقت کنید برای مسلط شدن به موارد بالا باید مهارت Reading را در خود تقویت کنید.

دنبال فهمیدن معنی کل کلمات متن در ریدینگ آیلتس نباشید:

در حالت عادی وقتی معنی یک کلمه رو نمیدانید، بهترین کار مراجعه به دیکشنری است، اما در زمان آزمون ،دیکشنری و زمان کافی در اختیار نداریم که دنبال معنی تک تک لغات بگردیم. یکی از مواردی که در بخش Reading باعث اتلاف زیاد وقت برای متقاضیان می شود، این موضوع است که میخواهند معنی کل لغات متن را متوجه بشوند و طبیعتا طراحان آزمون آنقدری باهوش هستند که متن را طوری طراحی کنند که برخی کلماتی را داخل متن بگنجانند که فقط افرادی با سطح بالا بتوانند متوجه بشوند. پس در زمان آزمون به دنبال معنی کردن تک تک لغات نباشید که این کار باعث از دست رفتن زمان شما میشود و از جواب دادن به باقی سوالات عقب می مانید.پس وقتی معنی یک کلمه را در متن  متوجه نمیشوید اول سعی کنید با کمک جمله و کلمات قبل و کلمات بعد آن، معنی آن را حدس بزنید یا حداقل معنی کلی آن را پیدا کنید و یک درک نسبی نسبت به معنی آن جمله پیدا کنید ولی اگر باز هم نتوانستید ،از آن رد شده و ادامه متن را بخوانید و تمرکزتان را روی جملاتی بگذارید که پاسخ سوال داخل آنها است.
قبل از آزمون اول روی Reading Skills تمرکز کنید نه مهارت های IELTS Skills

شاید در ابتدا با خواندن جمله بالا این تصور را بکنید که فرق آنها چیست؟

باید سعی کنید مهارت خواندن متون انگلیسی را در خود تقویت کنید و یاد بگیرید که چگونه یک متن انگلیسی را خوانده و مفاهیم آن را درک کنید. تند خوانی انگلیسی را تقویت کنید و سعی کنید که با مرور سریع یک متن بتوانید معنی کلی را متوجه شوید. این کار باعث میشود شما صرف نظر از هر نوع آزمون انگلیسی مهارت Reading خودتان را تقویت کنید.و البته Reading در آزمون آیلتس هم خارج از این نیست و سه عدد متن انگلیسی در موضوعات متنوع برای شما قرار داده شده است. به همین دلیل توصیه می شود که سعی کنید متون انگلیسی در حوزه های مورد علاقه تان را از منابع مختلفی مثل روزنامه ها،بلاگ ها،مجلات و… در طول روز بخوانید.

 

دیگر مطالب مرتبط

مقالات لیسنینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات ریدینگ
مقالات رایتینگ

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top