ویزای خرید ملک ترکیه

یکی دیگر از شیوه های مهاجرت که طی سال های اخیر بسیار محبوب شده است. مهاجرت از طریق ویزای خرید ملک می باشد.

به این صورت که با خریدن ملک در کشور ترکیه از سفارت این کشور ویزا دریافت می کنید و می توانید برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید بعد از آن باتوجه به شرایطی خاص می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

خرید ملک همچنین یکی از روش های سرمایه گذاری می باشد. که باعث جذب افراد زیادی به ترکیه برای اخذ اقامت دائم شده است. برای خرید ملک در ترکیه در ابتدا باید به اطلاعاتی درمورد مسائلی همچون:

شرایط موجود در ترکیه، قیمت ملک، نحوه معامله و مالکیت و... دست یابید. با توجه به اخرین امارها در سال 2021 با اخذ پاسپورت ترکیه می توانید بدون ویزا به 72 کشور جهان سفر کنید.

 دارنده پاسپورت ترکیه این امکان را دارد که به کشورهایی مثل کویت، بحرین، لبنان و بیشتر کشورهای آفریقایی با ویزای فرودگاهی سفر کند. در عین حال می توانید برای ورود به کشورهایی مثل استرالیا و عمان، ویزای آنلاین دریافت کنید. ایرانیان این اجازه را دارند که بدون ویزا به مدت 3 ماه و در یک بازه 180 روزه، در ترکیه اقامت داشته باشند.

 

  • ویزای خرید ملک ترکیه

ویزای خرید ملک ترکیه

افراد علاقه مند به خرید ملک در ترکیه باید بدانند که ویزای خرید ملک ترکیه باعث اخذ اجازه کار و اقامت در این کشور نخواهد شد. پپس در صورتی که تمایل به اقامت در ترکیه دارید. باید شماره شناسایی خود را از نزدیک ترین اداره، دریافت کنید. تا بتوانید در ترکیه ملک بخرید. مالک یا وکیل قانونی برای انتقال سند باید در موعد مقرر اقدام کند و قبل از این که هرگونه قرار دادی ثبت شود، به سازمان ثبت اسناد و املاک مراجعه کند. در غیر این صورت انتقال سند با تاخیر مواجه خواهد شد. فرد خارجی باید تابعیت مجاز برای خرید ملک در ترکیه داشته باشد. که البته برای ایرانیان این شرایط فراهم است.

خرید ملک در شهر آنتالیا

اگر به خرید ملک در شهر آنتالیا علاقه مند هستید باید بدانید که این شهر به 3 بخش تقسیم می شود:که شامل:

  1. منطقه لارا در شرق آنتالیا
  2.  منطقه کنیالیتی در غرب
  3. منطقه کپز

می شود

دلیل بیشتر افراد برای خرید ملک در انتالیا اخذ اقامت دائم می باشد اولین قدم برای خرید ملک در انتالیا این است که با توجه به میزان بودجه خود اقدام کنید

 هزینه خرید ملک در ترکیه با توجه به:

  • تعدا اتاق ها
  •  متراژ
  •  مبله بودن یا نبودن خانه
  •  امکانات و نزدیک بودن یا نبودن خانه به دریا

و.. متفاوت خواهد بود.

از مزایای خرید ملک در آنتالیا می توان به:

  • دوری از شلوغی و ترافیک
  •  پاکیزگی هوا
  •  استفاده از سیستم حمل و نقل مدرن
  •  مراکز آموزشی بین المللی
  • امنیت شهری بالا
  • وجود مراکز تفریحی مختلف در کنار ساحل زیبای آنتالیا

اشاره کرد.

همچنین قیمت پایین ملک در این شهر نسبت به سایر شهرهای ترکیه و حتی ایران از مهم ترین مزیت های خرید ملک در این شهر می باشد. در ضمن شما فرصت خرید ملک هم به صورت اقساط از شرکت سازنده و هم خرید با وام بانکی را دارید.

قيمت يكي از واحدهاي 175 متري در شهر آنتالیا در يكي از برج هاي مركز شهر، 270 هزار ليره يا 500 ميليون تومان بوده است كه قيمت هر مترمربع آن به پول ايران 3 میلیون تومان می باشد.

خرید ملک در استانبول:

استانبول محبوب ترین و پر جمعیت ترین شهر ترکیه می باشد که حدود 20 میلیون نفر جمعیت دارد. و همچنین بهترین شهر ترکیه برای زندگی و کسب و کار می باشد که نایت لایف در آن در جریان است. به این صورت که شما در هر ساعتی از شبانه روز به بیرون از خانه بروید. مغازه ها و مکان های عمومی را می بینید که باز هستند و مشغول کسب درامدند.

استانبول از نظر وسعت حدود 2 برابر تهران می باشد ولی چند منطقه اعیانی نشین دارد که قشر ضعیف و غنی در آن در حال زندگی هستند. خانه های این منطقه اکثرا قدمت تاریخی دارند و همه جور قشری با هر درآمدی در آن پیدا خواهید کرد.

در استانبول تعداد مراکز خرید و مغازه ها آنقدر زیاد است که اگر شما نیاز به چیزی داشته باشید، در همان محله خودتان پیدا خواهید کرد و این موضوع به شهرسازی خوب آن برمی گردد.

اگر قصد خرید خانه در استانبول دارید و نمی خواهید در اطراف خانه تان بومی نشینان باشند، باید محلات غرب استانبول را انتخاب کنید. محلاتى مثل:

  • بيليك دوزو
  • باهچه شهير
  •  اسنيورت

قيمت يك ويلاي 450 متري در اين شهر بسته به منطقه ای که در آن قرار گرفته است، از 2 میلیون لیره شروع می شود. ولی به طور متوسط قيمت هر مترمربع ويلاي 450 متري حدود 9 ميليون تومان ارزش دارد.

قیمت ملک در ترکیه با توجه به تورم بسیار مناسب تر از ایران می باشد. بر همین اساس میانگین قیمت هر مترمربع خانه در استانبول 3961 لیر است. که به پول ایران تقریبا برابر 10 میلیون تومان است. البته این قیمت در مناطق گران قیمت تر متفاوت است. برای مثال در منطقه بشیکتاش از متری 25 میلیون تا 120 میلیون تومان متغیر است. و این در حالی است که خرید ملک در مناطقی مثل بیلیکدوز استانبول با قیمت تقریبی متری 2646 لیر که به پول ایران تقریبا 7 میلیون تومان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید ملک در ازمير:

یکی دیگر از شهرهای پر طرفدار ترکیه ازمیر است. قيمت مسكن در تركيه و شهر ازمير با قيمت واحدهاي آپارتماني در اين شهر با شهرهاي ديگر تركيه چندان تفاوتي ندارد. شما می توانید یک واحد آپارتمان 140 متری را به قیمت 350 ليره تركيه بخرید. براساس نوسانات دلار قيمت اين آپارتمان در ايران با 700 ميليون تومان و هر مترمربع آن، 5 میلیون تومان است.
تفاوت درآمدي بين تركيه و ايران خیلی زیاد است و اگر شما در شهر ازمیر قیمت خانه متفاوتی نسبت به مثلا تهران پیدا می کنید، به دلیل تفاوت درآمدهاست.

خرید ملک در آنکارا:

آنکارا پایتخت ترکیه است که حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد. اولین مزیت زندگی در آنکارا، استفاده از آثار و جاذبه های تاریخی آن می باشد. موزه تمدن های آناتولی، واقع در یک تپه در نزدیکی قلعه باستانی، یک مجموعه منحصر به فرد از گنجینه های قرون وسطی است. به جز جاذبه های تاریخی، آنکارا محل برگزاری اپرا، باله، جاز و رقص مدرن است. وجود تعداد زیادی از مراکز خریدی که در این شهر قرار دارد و نزدیکی آن به استانبول آن را به یک شهر پر طرفدار برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

آنکارا به مناطق مختلفی تقسیم می شود که یکی از بهترین مناطق آن چانکایا است. قیمت هر مترمربع مسکن در چانکایا، که به عنوان گران ترین مناطق آنکارا شناخته می شود، ۲۲۹۶ لیر است. مثلا می توان گفت متوسط قیمت فروش آپارتمان به متراژ ۱۰۰ مترمربع در این منطقه ۲۲۹ هزار لیر است در حالی که قیمت اجاره آن 1100 لیر است.

هزینه خرید ملک در آنکارا پایین تر است و اگر به صورت میانگین بخواهیم در نظر بگیریم، قیمت آن در حدود 1861 لیر است که به پول ایران حدودا 5 میلیون تومان است.

 نکات مهم برای اخذ ویزای ترکیه از طریق خرید ملک:

افراد متقاضی برای خرید ملک در ترکیه باید در ابتدا نکاتی را در نظر بگیرند. که در ادامه به انها اشاره می کینم. 

  • اتباع خارجی می توانند از مالکان یا موسسه های معتبری که در ترکیه وجود دارد، اعتبار خریداری کنند و در این مورد دولت ترکیه هیج محدودیتی را در نظر نگرفته است.
  • قبل از خرید هر نوع ملکی، با یک فرد آگاه یا یک وکیل قانونی یا مشاور مشورت کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • حتما قوانین مربوط به خرید ملک توسط اتباع خارجی را بررسی کنید و بندها و تبصره های آن را با دقت بخوانید. ممکن است این قوانین مورد تغییر قرار گیرد و اصلاحاتی در آن انجام گیرد به همین دلیل همیشه به آخرین نسخه آن دسترسی داشته باشید. برای دریافت آخرین نسخه آن، می توانید از سفارت درخواست کنید تا لیست قوانین خرید ملک را به شما بدهند.
  • اگر می خواهید وجهی پرداخت کنید، سعی کنید تا جایی که ممکن است از طریق سیستم های بانکی باشد. اگر مجبور شدید که که وجه را به صورت نقدی بپردازید، حتما رسید آن را به صورت مکتوب دریافت کنید.
  • وجه حتما باید به دست مالک برسد و نه شخص واسطه یا به مشاور املاک. در قبال پرداخت وجه باید سند ملک را به نام خود انتقال دهید.

​قوانین خرید ملک در ترکیه:

بر اساس قوانین سال 2021 برای خرید ملک در ترکیه، همه اتباع خارجی مجاز به خرید ملک نیستند. و فقط برخی از کشور ها اجازه خرید ملک در این کشور را دارند. بر همین اساس دولت ترکیه لیستی تهیه کرده است. که کشور های مجاز در ان نام برده شده است. برای اطلاع از این لیست می توانید با سفارت ترکیه تماس بگیرید یا به صورت حضوری به سفارت بروید و درخواست کنید این لیست را به شما بدهند. اگر کشوری که تابعیت آن را دارید، در این لیست قرار دارد، می توانید هر نوع ملکی اعم از مسکونی، اداری، تجاری و… را پس از استعلام ملک بخرید.

یکی دیگر از قوانین ترکیه در این راستا این است که. افرادی که زمین خریداری می کنند باید طی دوسال در ان خانه ای بسازنند. و پروژه را به وزارت خانه معرفی کنند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قرارداد های خرید ملک در ترکیه:

قراردادهایی که در ترکیه بسته می شود، فقط از طریق اوراق رسمی و ثبتی معتبر هستند که باید امضای دو طرف معامله و وکیل های آن ها رسیده باشد. این قراردادها باید در دفتر اسناد رسمی انجام شوند ولی انعقاد قول نامه باید در بنگاه یا دفترهای مشاوره انجام شود. بر همین اساس فقط این که قول نامه نوشته شود، به معنای این نیست که انتقال مالکیت صورت گرفته است.

شرایط لازم که خریداران ملک خارجی باید به آن توجه کنند

هر فرد خارجی تنها اجازه دارد نهایتا سی هکتار از زمین‌های ترکیه را بخرد و مالک‌ آن باشد.

اتباع خارجی در برخی مناطق ترکیه حق خرید ملک ندارند. زمین ها و املاکی که در مناطق کشاورزی، نظامی و امنیتی واقع شده اند، قابل خریداری توسط اتباع خارجی نیستند و بر اساس این قانون یعنی افراد خارجی تنها حق خرید ۱۰ درصد از زمین های ترکیه را دارند.

در برخی مواقع قرارداد خانه ای که خریداری کرده اید، تحت شرایطی از درجه اعتبار ساقط می شود. اگر قراردادی که بسته اید، باعث نقض قانون شود یا ارگان مربوطه آن را تایید نکند یا شخصی که باید برای ثبت پروژه در زمان مقرر اقدام می کرده، این کار را نکرده است، قرارداد از درجه اعتبار ساقط است. وقتی شما تاریخی را به وزارت خانه اعلام می کنید که در آن پروژه را تمام می کنید، برای دولت مهم است و در صورت عدم اتمام قرارداد شما بی ارزش می شود.

خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت:

اگر قصد دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را دارید. به موارد مهم در این زمینه دقت کنید. یکی از مهم ترین موارد مهم برای خرید ملک در ترکیه، شرایط خریدار ملک می باشد. در این زمینه همه نمی توانند موفق شوند. پیشنهاد می کینم تنها در صورتی که جز مواردی که نام می بریم هستید برای این روش اقدام کنید.

  • گروه اول شامل افرادی هستند که تمکن مالی آن ها خوب است و تنها قسمتی از دارایی شان را می خواهند خرج خرید ملک کنند. همیشه سرمایه شان را نگه می دارند و در جاهای مختلف سرمایه گذاری می کنند. در حالت کلی همه پولشان صرف خرید ملک نمی شود.
  • گروه دومی که پیشنهاد می کنیم اقدام به خرید ملک در ترکیه کنند، افرادی هستند که از نظر کاری به یک ثبات خوبی رسیده باشند. پیدا کردن کار در ترکیه کار آسانی نیست و لازمه پیدا کردن بیشتر مشاغل آن، علاوه بر داشتن مهارت و تخصص لازم، مسلط بودن به زبان ترکی است. اگر شما شخصی هستید که توانسته اید در ترکیه کاری با درآمد مناسب پیدا کنید یا توانسته اید در این کشور یک شرکت ثبت کنید و کسب و کاری راه بیندازید، می توانید برای خرید ملک در این کشور هم اقدام کنید چون شخصی که وارد بازار کار شده است، به یک ثبات در درآمد رسیده است.
  • گروه سومی که پیشنهاد می کنیم در ترکیه ملک بخرند، افرادی هستند که شامل تسهیلات خرید ملک در ترکیه می شوند. در این صورت شرایط خاصی شامل حال تان می شود و آن هم به این صورت است که شما می توانید 20 تا 30 درصد از پول ملکی که مد نظر دارید را بپردازید سپس از طریق تسهیلات، مابقی پول را طی مدت 10 سال بپردازید.

ما پیشنهاد می کنیم تنها در صورتی که شامل سه موارد بالا هستید، اقدام به خرید ملک در این کشور کنید چون در غیر این سه حالت، یا وضعیت ثابتی ندارید یا شرایط مالی شما آن قدر خوب نیست که بخشی از سرمایه تان را در این راه سرمایه گذاری کنید و خرید ملک در این شرایط ریسک به حساب می آید چون ممکن است شرایطی برای تان ایجاد شود که تمام سرمایه تان را ناخواسته از دست بدهید. خرید ملک آن هم در یک کشور دیگر حتما نیاز به مشاوره در این زمینه دارد و اگر ریسک کنید، ممکن است اتفاقات ناخوشایندی اتفاق بیفتد.

نکات مهم در خرید ملک:

  • قبل از این که هرگونه انتقال وجه هنگام خرید ملک در کشور ترکیه انجام دهید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما نسبت به آن ملک استعلام بگیرید که ببینید بدهی بانکی، وام بانکی، محدودیت های قانونی و … در سازمان ثبت اسناد و املاک ترکیه در مورد این ملک وجود دارد یا خیر.
  • قبل از خرید ملک در کشور ترکیه از سازندگان و مشاوران درخواست داشته باشید تا مجوزهای لازم را به شما نشان دهند و از صحت آن ها مطمئن شوید.
  • در صورت هرگونه اختلافی بین خریدار و فروشنده پیش بیاید، هر دو طرف می توانند به اقامه دعوی در دادگستری و مقامات قضایی اقدام کنند.
  • هیچ محدودیتی در مورد اعطای اعتبارات بانکی از سمت موسسات ترک به شرکت های خارجی در قوانین دیده نشده است و همین می تواند یک عامل خوب برای خرید ملک های تجاری در این کشور باشد.
  • برای انتقال سند در ترکیه باید مالیات بپردازید. این مالیات ۴ درصد از ارزش ملک می باشد. این مالیات را دو طرف معامله باید به صورت مساوی پرداخت کنند اما باز هم می توانند خلاف آن توافق کنند. حق وکالت در صورتی که خریدار حضور نداشته باشد ۱۵۰ هزار یورو می باشد. هزینه پایان کار مربوط به آپارتمان های نوساز هم از ۴۰۰ هزار یورو شروع می شود و با توجه به ارزش ملک می تواند تغییر کند. آبونمان برق برای واحد های نوساز ۱۰۰ یورو و آبونمان اب برای واحد های نوساز  حدود ۶۰ یورو می باشد‌. برای آپارتمان های قدیمی هم هزینه آبونمان برق و آبی که باید بپردازید، ۳۰ یورو می باشد.
  • یکی از راه های تجارت در دنیا و سرمایه گذاری این است که رابطه خود را با دنیا حفظ کنید. یکی از این راه ها آن هم برای ایرانیان که این است که از پاسپورتی استفاده کنند که ارزش بالایی داشته باشد و برای رفتن به کشورهای دیگر مشکلی نداشته باشید. شما با صرف هزینه ای کم می توانید در ترکیه ملک بخرید و با شرایطی که برای تان پیش می آید راه اخذ اقامت دائم ترکیه را برای خودتان باز کنید.

 

 

 

 

 مراحل خرید ملک در ترکیه را با استفاده از لینک زیر در پیج اینستاگرام ما بخوانید

@mohajerat_ielts

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top