ویزای ازدواج ترکیه

 در این مقاله شرایط  اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد فرزند و ویزای ازدواج را مطالعه خواهید کرد

و همچنین مدارک لازم برای ویزای ازدواج ترکیه را مورد بررسی قرار می دهیم

  • ویزای ازدواج ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج و فرزند

متقاضیان بسیاری هستند که آرزوی زندگی کردن در یکی از کشور های شرقی با تمدن بالا و مردمی با فرهنگ غربی را دارند به خاطر همین است که متقاضیان گرفتن اقامت ترکیه در این روزها زیاد شده اند و این اشخاص می خواهند وارد خاک کشور ترکیه شوند و آینده خود را تغییر بدهند. 

 بیشتر افراد برای ورود به ترکیه و زندگی در کشور ترکیه تحصیل در مقاطع زیر را انتخاب می کنند. :

  • کارشناسی.
  • کارشناسی ارشد.
  • دکتری.

افراد دیگری هستند که می خواهند از طریق ویزای سرمایه گذاری به کشور ترکیه ورود کنند و همچنین بسیاری دیگر از متقاضیان از طریق ازدواج یا تولد فرزند در ترکیه اقدام به اخذ اقامت دایم می کنند. البته باید این را اضاف کرد که ویزای ازدواج کشور ترکیه شرایط خاص خود را دارد.

اگر می خواهید از طریق تولد فرزند اقامت ترکیه را به دست بیاورید باید قوانین کشور ترکیه را رعایت کنید و تمام قوانین را بدانید. در ادامه این مقاله روش های گرفتن اقامت ترکیه را خواهید خواند.

اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

در بسیاری از کشور ها این قانون وجود دارد که زن یا مرد وقتی با شهروند یک کشور ازدواج می کند می تواند اقامت کشوری که همسرش دارد را اخذ کند. که کشور ترکیه این قانون را دارد بنابراین اگر یک شخص غیر ترک با فردی که ملیت آن ترک می باشد ازدواج کند می تواند بعد از 3-5 سال اقامت دایم ترکیه را کسب کند. زمان مشخص شده برای این است که دولت ترکیه از واقعی بودن ازدواج مطمئن شود و ازدواج سوری نبوده. هنگامی که واقعی بودن ازدواج به اثبات برسد اقامت دایم ترکیه برای فرد صادر می شوند. اگر دولت ترکیه شک کند به واقعی بودن ازدواج اقامت دایم به هیچ کدام از زوجین تعلق نمی گیرد..

 

 

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

برای اینکه ازدواج شما مورد قبول باشد و به اقامت دایم منجر شود زوجین باید بر اساس قوانین ترکیه عمل کنند و عقد رسمی این کشور را انجام دهند.
  • شخصی که قصد ازدواج با ان را دارید باید شهروند ترک باشد و در ترکیه زندگی کند و از طریق پناهندگی وارد کشور ترکیه نشده باشد. در این صورت به هیچ وجه نخواهید توانست اقامت ترکیه را به دست بیاورید.
  •  برای اینکه ازدواج ثبت شود هر دو طرف باید به کنسولگری کشور خود برود و گواهی تجرد خود را بگیرد.
  • سن هر دو طرف برای ازدواج باید بالای 18 سال باشد. و در صورتی که سن آنها کمتر از 187 سال باشد اجازه پدر برای ازدواج الزامی می باشد.
  • در صورتیکه زوجه قبلاً ازدواج کرده باشد و برای بار دوم بخواهد با یک شهروند ترکی ازدواج کند، باید از مدت زمان طلاق وی 300 روز یا بیشتر گذشته باشد.

مدارک لازم برای عقد رسمی و اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

• گواهی تجردی که از کنسولگری مربوط به کشور خود در ترکیه دریافت کرده‌ باشند.
• گواهی سلامت یا برگه آزمایش خون که نشان دهنده عدم ابتلا زوجین به بیماری‌های خاص و وراثتی است.
• اصل مدارک زوجین به همراه ترجمه شده آن‌ها و پاسپورت زوجین
• چهار قطعه عکس
بعد از اینکه شرایط زوجین مورد بررس قرار گرفت باید فرم های لازم را از شهرداری دریافت و تکمیل کنند. و پس از تایده از شهرداری کشور می توانند برای ازدواجئ رسمی اقدام کنند. در صورتی که قوانین ازدواج را نمی دانید توصیه ما به شمااین که  سایت موسسه دایانا مهاجر با مدیریت استاد حمیدی را مطالعه نمایید. 

اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد فرزند در ترکیه

هر شخصی که در هرکشوری به دنیا بیاید شهروند آن کشور محسوب می شود. اما این شرایط در صورتی قابل اجرا می باشد که  پدر و مادر ملیت آن کشور را داشته باشند. اما اشخاصی که برای دریافت اقامت دایم ترکیه از طریق ویزای تولد فرزند اقدام می کنند و به ترکیه مهاجرت می کنند برای این افراد شرایط فرق می کند. همانند هر کشور دیگری که شرایطی را برای مهاجران در نظر دارند کشور ترکیه هم قوانین و شرایطی را برای مهاجران ویزای تولد فرزند در نظر گرفته است . که در ادامه این مقاله خواهید خواند. :

  •  در صورتیکه پدر و مادر هر دو ملیت ترک داشته باشند، فرزند به دنیا آمده به روش مرسوم ملیت ترکیه را خواهد داشت و تنها برای این که نام او در میان شهروندان ترکیه قرار بگیرد، کافی است پدر و مادر نسبت به اخذ شناسنامه فرزندشان اقدام کنند.

  •  در صورتیکه فرزندی که در ترکیه به دنیا آمده، پدری ترک و مادری با ملیت کشور دیگر داشته باشد، این امکان برای والدین وجود دارد که شناسنامه ترکیه را برای نوزاد دریافت کنند و به واسطه شناسنامه این کشور، کودک ملیت ترکیه را خواهد داشت
  • در صورتیکه پدر ملیتی متعلق به کشور دیگر داشته باشد و مادر شهروند ترکیه باشد، باز هم می‌توانید از طریق رابطه مادر و فرزندی نسبت به اخذ ملیت ترکیه برای فرزند خود اقدام کنید.
  • در صورتیکه پدر یا مادر یا هر دو ملیت ترک داشته باشند ولی فرزند در کشور دیگری به دنیا آمده باشد، طبق قوانین این کشور می‌توانید شهروندی ترکیه را برای کودک دریافت کنید.
  • در صورتیکه هیچ از والدین تابعیت کشور ترکیه را نداشته باشند، فرزند به دنیا آمده در این کشور نیز نمی‌تواند تابعیت ترکیه را به دست بیاورد.

​مشاورین موسسه مهاجرتی دایانا مهاجر درباره دریافت اقامت ترکیه به روش تولد فرزند در ترکیه نیز اطلاعات ضروری را در اختیار والدین قرار می‌دهند.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با مشاورینموسسه مهاجرتی دایانا مهاجر در ارتباط باشید.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
شرایط خرید ملک در ترکیه را با استفاده از لینک زیر می توانید درپیج اینستاگرام ما مطالعه نمایید
mohajerat-ielts
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top