نکته های طلایی در گرامر آیلتس

استاد حمیدی ( بهترین استاد آیلتس مقیم اروپا در شیراز ) در این مقاله شما را با نکات طلایی و مهم در گرامر آیلتس و برای کسب نمره های 7 تا 8 و رفع مشکلات کوچک و بزرگ در ساخت گرامر آشنا خواهد کرد.
استاد حمیدی می فرمایند: گرامر یکی از مهم ترین مهارت ها در ارزیابی ازمون آیلتس می باشد. شما به عنوان یک زبان اموز باید تمام پاسخ ها ی بخش های مختلف آزمون آیلتس را با استفاده از گرامر صحیح بنویسید.
گرامر در هر چهار مهارت لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ و اسپیکینگ آیلتس نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند. 

  • نکته های طلایی در گرامر آیلتس

در این مقاله با استفاده از سخنان استاد حمیدی در زمینه نکات مهم گرامی برای کسب نمره خوب در ایلتس شما را راهنمایی خواهیم کرد.

استفاده از حرف تعریف
استاد حمیدی درباره استفاده از حرف تعریف “The” برای کسانی که انگلیسی زبان نیستند می فرمایند: شاید استفاده از حرف تعریف the بسیار گیج کننده باشد. اما با کمی دقت میتوانید به طور صحیح از آن استفاده کنید.
توجه کنید که در صورتی که از یک لغت یک بار در جمله استفاده کرده اید، نباید قبل از آن حرف The آمده باشد. اما بعد از آن هر چند بار که این کلمه را تکرار کردید، باید دوباره از این حرف ها قبل از آن لغت استفاده کنید. برای مثال به جمله زیر دقت کنید:
“I saw a beggar asking for money. It was surprising for me to see people were shouting at the beggar who was looking shabby and dirty.”
در این مثال کاملاً واضح است که حرف “The” زمانی استفاده شد که کلمه “beggar” در جمله تکرار شده بود.
حرف “The” همچنین قبل از این چنین کلماتی (اسم ها) استفاده می شود که هم اکنون آن ها را می شناسیم. مثلاً زمانی که در مورد یک شخص، مکان یا چیزی که در موردش صحبت می کنیم، آگاهی داشته باشیم، بهترین حالت این است که قبل از آن از “The” استفاده کنیم.
به این مثال توجه کنید:
“The man we saw in the market yesterday is my neighbor.”
در این مثال این گونه به نظر می رسد که این شخص برای فردی که در موردش صحبت می کند، کاملاً شناخته شده است و شنونده هم او را می شناسند. به همین دلیل حرف تعریف “The” قبل از کلمه man استفاده شده است.

استفاده از ضمایر انعکاسی
همچنین استاد حمیدی میفرمایند: باید از ضمایر انعکاسی مانند myself, yourself, themeselves, herself, himself و itself با صحیح ترین روشاستفاده کنید. استفاده از این ضمایر انعکاسی برای تاکید روی کلمه می باشد. از این ضمایر برای نشان دادن نتیجه یک فعالیت انجام شده در مورد یک موضوع که فاعل و انجام دهنده یک کار است، استفاده میشود.
مثلاً به این جمله دقت کنید:
“I myself went to The New York to meet him.”
در این جمله ضمیر “myself” برای تاکید کردن روی عبارت مورد نظر آورده شده است.
در جمله “You don’t underestimate yourself.”، ضمیر yourself مفعول فاعل است و you فاعل دریافت کننده اقدام است.

استفاده از شکل صحیح فعل
استاد حمیدی میگویند: از رایج ترین اشتباهاتی که زبان اموزان در آزمون آیلتس مرتکب می شوند. استفاده غلط از فعل ها در یک جمله می باشد. با توجه به اینکه فعل مهم ترین بخش یک جمله است یک اشتباه در استفاده از فعل می تواند روی نمره شما تاثیر خواهد گذاشت. و شانس نمره بالا را از شما میگیرد.
برای مثال در جمله”I have had tea.” ، استفاده از Had، شکل سوم فعل است که از شکل اول have به دست آمده است. ‘Have’ در این جمله به شکل ‘زمان حال کامل ‘ آمده است.
در جمله”I took tea.” ، کلمه ‘Took’ شکل دوم فعل take است. شکل دوم فعل به معنای فعالیتی است که در گذشته انجام شده است. اگر فعل took را با take جایگزین کنیم، معنی به طور کامل تغییر می‌ کند.
استفاده از take در “I take tea” به معنای عملی است که به دفعات منظم رخ می دهد. در حالی که فعل take در “I am taking tea” به معنای عملی است که در زمان حال اتفاق می‌ افتد و ادامه دار است.
اگر از شکل های صحیح فعل استفاده نکنید احتمالاً اشتباهات زیادی را مرتکب می شوید که باعث نمره منفی شما می شود پس حتما از استفاده صحیح از فعل اطمینان حاصل کنید.

استفاده صحیح از قید ها
استاد حمیدی درمورد استفاده از قید می فرمایند: قید کلمه‌ ای است که اطلاعات بیشتری در مورد فعل، صفت یا دیگر قیدها در اختیار شما قرار می دهد. همان طور که باید فعل را به شکل صحیح هنگام صحبت و نوشتن استفاده کنید، درمورد قید هم باید همین موضوع را رعایت کنید. 

استفاده از صفت ها
استاد حمیدی میگویند: همانطور که میدانید صفت ها جزء ضروری یک جمله هستند. استفاده صحیح از آن ها به نمره بالاتر از حد استاندارد آیلتس کمک می کند. اگر هنگام استفاده از صفت دچار سردرگمی می شوید و اشتباهات زیادی دارید، باید تمرین خود را افزایش دهید. باید در استفاده از صفت های مثبت و مقایسه ای و تفضیلی در یک جمله اطلاعات خوبی داشته باشید. مهم ترین نکته این است که در مورد جمله بندی ها و چگونگی و استفاده ی کاربردی از صفت ها اطلاعات داشته باشید .

هماهنگی در یک جمله
استاد حمیدی برای هماهنگی در جمله ها می گویند: هنگامی که حین صحبت کردن یا نوشتن، جمله می‌ سازید، باید در استفاده از زمان های مختلف کاملا هماهنگ عمل کنید. باید در ساختاربندی جمله مهارت داشته باشید. یاد بگیرید که چگونه در خواننده یا شنونده تاثیر خوبی ایجاد کنید. با یادگیری ایجاد هماهنگی در استفاده از زمان های مختلف در یک جمله طولانی، تاثیر گذاری خود را افزایش می دهید .
مثلا جمله”I never knew that I will not be able to achieve this target” هماهنگی کم تری از “I never knew” در زمان گذشته دارد، در حالی که “I will not be able to achieve this target” به زمان حال است. این جمله اشتباه است، زیرا قوانین گرامر به طور صحیح در آن به کار نرفته است.
جمله “I never knew that I would not be able to achieve this target” صحیح است و ساختار و هماهنگی صحیح در کل جمله به کار رفته است.

دیگر مواردی که برای تقویت گرامر نیاز است مواردی همچون:

اشتباهات رایج گرامری در آزمون آیلتس
تا الان استاد حمیدی درباره موارد گرامری که در آزمون آیلتس تاثیر دارد صحبت کردند. حالا به بررسی اشتباهات گرامری متداولی که خیلی ها موقع پاسخ به سوالات آیلتس مرتکب می شوند می پردازیم.

  • در بخش ریدینگ و لیسنینگ حتما بررسی کنید که برای سوالات با پاسخ کوتاه از گرامر مناسب و درستی استفاده کرده اید یا نه.
  • در بخش رایتینگ و هنگام تکمیل قسمت خلاصه ها حتما باید از گرامر درستی استفاده کنید.
  • در قسمت لیسنینگ و موقع پاسخگویی به سوالات، حتما باید زمان افعالی که شنیده اید را با زمان افعالی که می نویسید تطبیق بدهید.
  • در بخش اسپیکینگ مراقب گرامر مورد استفاده تان باشید چون ممکن است اشتباهات گرامری تان باعث کاهش نمره تان شوند.
  • در بخش رایتینگ هر چه خطاهای گرامری تان بیشتر باشد به همان اندازه نمره تان کمتر خواهد شد.
  • در بخش ریدینگ دانش گرامری شما به یافتن پاسخ های صحیح کمک می کند.
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top