کرونا و تحصیل در کانادا

 

کشور کانادا در سال 2019 مقصد بیشتر از 600000 دانشجوی بین المللی بوده است. به طوری که هرسال بیشتر از 50,000 دانش آموز و دانشجوی سابق این کشور توانسته اند اقامت دائم کانادا را اخذ کنند. با این حال سوال قابل بررسی این است که با شروع و همچنین افزایش کرونا چگونه می توان پذیرش دانشگاه های این کشور را دریافت کرد؟

 این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی دایانا مهاجر تدوین شده است. در این مقاله به طور کامل به سوالاتی که شما عزیزان در خصوص ادامه تحصیل در کشور کانادا در این شرایط کرونایی دارید، پاسخ می دهیم.

مهاجرت، ویزا و اجازه تحصیل کشور کانادا در شرایط  کرونا

همانطور که شما عزیزان مستحضر هستید با اینکه واکسیناسیون در اقصی نقاط جهان در حال اجرا است، ولی محدویت های سفر به کانادا همچنان پابرجا است. با این حال اگر مجوز تحصیل در کشور کانادا را دارید، دیگر اهمیتی ندارد که شما از کجای جهان هستید. شما به راحتی قادر خواهید بود وارد کشور کانادا شوید. اگر قصد سفر با هواپیما به کانادا را داشته باشید، قبل از دریافت اجازه پرواز، حتی اگر هیچ یک از علائم کرونا را ندارید، باید زیر نظر پزشک چک آپ شوید. برای ورود به کانادا با داشتن هر نوع ویزا باید شما یک دوره 14 روزه قرنطینه شوید. این موضوع برای افرادی که قصد تحصیل در شرایط کرونا را دارند ولی همچنان واکسن نزده اند با سخت گیری بیشتری صورت می گیرد. 

از  ژوئیه 2021 مسافرانی که به طور کامل دوره واکسینه خود را سپری کرده اند، می توانند به راحتی به کشور کانادا وارد شوند و دیگر به انجام آزمایشات پزشکی و انجام همه شرایط قرنطینه فدرال نیازی نیست.

این موارد گفته شده برای دانشجویانی صدق می کند که: 

  • برای تحصیل در کانادا مجوز معتبر دارند.
  • زمان ورود به کانادا تست کووید 19 آنها منفی شده است.
  • به طور کامل با واکسن های مورد تأیید دولت کانادا واکسینه شده اند.
  • در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) پذیرش شده اند.

اگر همچنان واکسینه نشده اید و می خواهید با هواپیما سفر کنید،باید شرایط  قرنطینه و آزمایش حمل و نقل کانادا را بگذرانید به گونه ای که:

  • رزرو هتل مورد پذیرش دولت قبل از پرواز به کانادا
  • انجام آزمایش مولکولی COVID-19 هنگام ورود به کانادا
  • 3 شب اقامت در هتلی مجاز در کانادا و انتطاربرای نتایج آزمایش مولکولی COVID-19 خود
  • پرداخت هزینه اقامت در هتل
  • پرداخت کلیه هزینه های مربوط به غذا، امنیت، حمل و نقل، موارد مربوط به پیشگیری و کنترل عفونت

در صورتی که این قوانین را رعایت نکنید، مستلزم پرداخت جریمه ای به مبلغ 750,000 دلار یا به 6 ماه حبس محکوم می شوید. همچنین اگر اقدامات شما خطری برای دیگران داشته باشد و یا هزینه جانی به همراه داشته باشد به 3 سال حبس و همچنین پرداخت جریمه ای به مبلغ 1/000/000 دلار محکوم می شوید.

 

اولویت پردازش مجوز تحصیل کانادا در کرونا

دولت کانادا ظرفیت درخواست های خود را برای تعداد مجوز تحصیل به طور چشم گیری بیشتر کرده است. افرادی که به صورت آنلاین درخواست مجوز تحصیل در کانادا را به طور کامل ارائه دهند. نسبت به دیگران اولیت دارند. اگر تا تاریخ 15 می 2021 برای شرکت در ترم پاییزه در خواست داده باشید. شما باید تا 16 اوت 2021  برای این ترم پاییزه آماده شوید. اما اگر تا این تاریخ در خواست خود را ارسال نکرده اید. باید به شما بگوییم امکان تاخیر در این پروسه وجود دارد.

 

فرایند تأیید مجوز تحصیل در کانادا

توجه به این نکته که زمان تایید مجوز تحصیل در کانادا بسیار متفاوت است. شما عزیزان باید در زمان مناسب مدارک مورد نیاز خود را برای تحصیل در کشور کانادا آماده کرده و ارائه دهید.

اگر شما عزیزان به دنبال مجوز تحصیل در کشور کانادا در این شرایط کرونا هستید. چنانچه در حال حاضر در کشور کانادا یا خارج از خاک کانادا باشید، شما باید درخواست تحصیل در کشور کانادا را به صورت آنلاین ارائه دهید.

مدارکی که باید برای درخواست تحصیل در کانادا در شرایط کرونا ارائه دهید. عبارتند از:

  • نامه پذیرش موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) که برای شما صادر شده است.
  • ارسال اسناد کامل تا حد امکان
  • نامه توضیح برای اسنادی که به دلیل COVID-19 مفقود شده یا در دسترس نیست
  • درصورتی که به دلیل ناتوانی جسمی یا مشکل نرم افزاری امکان ارائه آنلاین درخواست را نداشته باشید می توانید درخواست خود را به صورت کاغذی ارسال کنید.

تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا در کرونا

 اگر به دنبال تحصیل در کانادا در این شرایط کرونایی هستید، باید برای اثبات تسلط زبانی خود در امتحاناتی مانند IELTS یا TOEFL شرکت نمایید. همچنین نمره مورد قبول کشور کانادا را اخذ کنید. همچنین تافل iBT این امکان را به شما خواهد داد که در منزل امتحان دهید. آزمون CELPIP گزینه دیگری می باشد که در حال حاضر این آزمون متاسفانه غیر قابل دسترس است. با این حال برنامه هایی مثل LEAF دانشگاه ویلفرد لوریر (Wilferd Lurier University) شما را در یادگیری زبان و همچنین یادگیری دروس مدرسه یاری می نماید. شما قبل از ارائه درخواست خود باید نتیجه یک آزمون انگلیسی معتبر را داشته باشید.

همچنین برای شما امکان شرکت در آزمون دولینگو نیز وجود دارد زیرا بسیاری از مدارس و موسسات تحصیلی نتیجه آزمون دولینگو را معتبرتر از آزمون های قدیمی می دانند. آزمون دولینگو به صورت آنلاین است.

نحوه تحصیل در کشور کانادا در شرایط کرونا

به دلیل همه گیری کرونا و ادامه این روند اکثر دانشگاه ها و مدارس کشور کانادا به صورت آنلاین آموزش های خود را انجام دادند. به گونه ای که کلاس ها و آموزش های حضوری به غیر حضوری تغییر یافت با این حال بعضی از دانشگاه های کشور کانادا با کمتر کردن دانشجوهای خود به روند حضوری خود ادامه دادند. 

 

کار در حین تحصیل در کشور کانادا در شرایط کرونا

برای کار در کانادا به عنوان دانشجو باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • دانشجوی تمام وقت باشید.
  • در DLI ثبت نام کنید.
  • تمام شروط درخواستی در داخل دانشگاه و خارج از دانشگاه را برآورده کنید.
  • مجوزها به زبان انگلیسی

البته قابل به ذکر است که با شیوع COVID-19 بسیاری از دانشجویان به طور آنلاین به تحصیل خود در دانشگاه های کشور کانادا مشغول شدند که در این صورت با موافقت دانشگاه و کارفرما قادر خواهید بود :

  • در یک شرکت کانادایی به صورت دورکاری مشغول به کار شوید.
  • برای یک شرکت در کشور خود کار کنید.

با توجه به اینکه زمان اخذ ویزای تحصیلی کانادا نسبتا طولانی است و امکان دارد فصل تحصیلی در کشور کانادا تمام شده باشد پیشنهاد می کنیم برای اطمینان از صحت مدارک و اطلاعات مورد نیاز خود برای مهاجرت با کارشناسان موسسه مهاجرتی دایانا مهاجر تماس بگیرید. و از خدمات مشاوره، درخواست و پیکاپ ویزا و سایر خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت بهره مند شوید.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top