ویزای تولد فرزند در آلمان

تولد در کشور آلمان و شرط های دریافت اقامت و تابعیت در کشور آلمان از روش تولد، در این متن  بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. چه شروطی برای دریافت اقامت آلمان از روش تولد در آلمان وجود دارد؟ امکان دریافت اقامت و تابعیت برای پدر و مادر نوزادان به دنیا امده در آلمان، وجود دارد؟ کشور آلمان، به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، از مقصدهای محبوب مهاجران خارجی محسوب می شود. که از جمله دلایل هواداران مهاجرت به المان، می توان به دارا بودن اقتصاد ثابت و قوی و امنیت بالای المان نام برد. برای مهاجرت به کشور آلمان و دریافت اقامت و پاسپورت این کشور روش های متفاوتی وجود دارد و تولد در آلمان یکی از این راه ها محسوب می شود. پس از مطالعه این مقاله و دریافت اطلاعات مورد نیاز درباره راه مهاجرتی تولد در آلمان، می توانید با استفاده از مشاوره تلفنی رایگان ، موسسه مهاجرتی دایانا مهاجر تصمیم گیری مناسب تری در مورد شروط و راه مهاجرت خود بگیرید.

تولد در آلمان و شرایط عمومی اخذ اقامت از طریق تولد

 

 آلمان، عضو اتحادیه اروپا و جمعیتی تقریبا 83 میلیون، دومین کشور پر جمعیت قاره اروپا پس از کشور روسیه حساب می شود. المان از شمال با دانمارک، از جنوب اتریش و سوئیس، از غرب با فرانسه، لوگزامبورک، بلژیک و هلند، از شرق با لهستان و جمهوری چک همسایه می باشد.. زبان رسمی این کشور آلمانی بوده و به روش جمهوری فدرال پارلمانی کنترل می شود. در سال های گذشته افرادی زیادی از راه متفاوت از قبیل کار در آلمان از راه های انواع مختلف ویزای کار آلمان، تحصیل در المان و سرمایه گذاری به آلمان مهاجرت کرده اند و آلمان سالیانه پذیرای تعداد زیادی مهاجر است و دانشجویان بین المللی تحصیل در آلمان را به علت های متفاوت از قبیل سطح بالای علمی و دانشگاه های رایگان انتخاب می کنند.
اطلاعات جامع در مورد با کشور آلمان در تصویر زیر نشان داده شده است.

برای بررسی شرط های تولد در کشور آلمان، بهتر است که اگاه باشیم در کل قوانین خاک و خون دو اصل کلی حاکم بر شرایط تابعیت از روش تولد محسوب می شود. اصل خاک به معنی دریافت تابعیت یک کشور به وسیله تولد در خاک کشور مد نظر است و اصل خون به معنی دریافت تابعیت از پدر و مادر به فرزند گفته می شود. در آلمان در حالت کلی اصل خون حاکم است، اما در شرایطی اصل خاک را نیز در حساب می شود. بدین ترتیب که نوزاد متولد شده از والدین آلمانی، تابعیت کشور المان رااخذ می کند. اما اگر پدر ومادر نوزادی که در این کشور متولد شده، نامشخص یا بدون تابعیت باشند، نیز تابعیت کشور آلمان به نوزاد داده می شود. نوزادانی که بعد از 1 ژانویه سال 2000 از پدر و مادر غیر آلمانی متولد شده اند، تابعیت آلمان را اخذ می کنند اگر حداقل یکی از پدر و مادر شرط های  زیر را دارا باشد.

  • دارای اقامت دائم در المان
  • زندگی در المان به مدت حداقل هشت سال 
     

این افراد برای حفظ شهروندی خود نیاز است، تا قبل از  23 سالگی و انقضای تابعیت، فاکتورهایی را که ارتباط  فرد با  آلمان ثابت می کند را، مشخص نمایند. برای اثبات این ارتباط پیوسته دارا بودن حداقل یک مورد از شروط زیر لازم می باشد.

  • اقامت  8 سال  در 21 سال ابتدای زندگی خود در المان
  • گذراندن حداقل شش سال  در یکی از مدارس آلمان 
  • فارغ التحصیل  یک مدرسه در آلمان
  • پایان رساندن یک آموزش حرفه ای و یا تخصصی  در آلمان
  • تولد در آلمان و پاسپورت آلمان

    پاسپورت کشور آلمان جزء یکی از قدرتمند ترین پاسپورت های جهان است، به صورتی که بر اساس آخرین رتبه بندی سال 2019، پاسپورت المان به همراه پاسپورت کشورهای لوگزامبورک، فنلاند و اسپانیا در جایگاه دوم بعد از پاسپورت امارات قرار دارد. همچنین سفر به 168 کشور در دنیا، از قبیل کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا، آمریکا و غیره بدون دریافت ویزا برای دارندگان  پاسپورت المان امکان پذیر می باشد. در نتیجه تولد در آلمان، به عنوان یکی از راه های دریافت تابعیت، قادر خواهد بود امکان گرفتن این پاسپورت قدرتمند را برای اشخاص به وجود آورد. در تصویر زیر وضعیت دریافت ویزا برای کشورهای مختلف توسط پاسپورت آلمان مشاهده می شود.

    تولد در آلمان و بررسی اخذ اقامت و تابعیت برای والدین

    بهتر است بدانیم که در کل تولد در آلمان، دلیلی برای دریافت تابعیت برای پدر و مادر کودک نخواهد شد و اشخاص برای دریافت تابعیت این کشور باید شرایط زیر را داشته باشند:

    • زندگی در المان حداقل 8 سال  (در شرایطی این مدت ممکن است کمتر باشد).
    • تعهد کنونی و گذشته خود را نسبت به سیستم پارلمانی دموکراتیک آزاد که توسط قانون اساسی آلمان تقویت شده است، تأیید کند. یا در حال حاضر به چنین اصولی متعهد است و تفکرات قبلی متضاد با این اصول را کنار گذاشته است.
    • شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و یا سوئیس و داشتن مجوز جابجایی آزادانه و یا شهروند این کشورها نبوده ولی دارای مجوز اقامت دائم و یا بلوکارت اروپا 
    • توانایی حمایت از خود بدون کمک 
    • نداشتن سوء پیشینه کیفری
    • تسلط کافی به زبان آلمانی 
    • اشنایی با سیستم قانونی و شرایط اجتماعی و زندگی در جمهوری فدرال آلمان 
    • موفقیت در آزمون شهروندی 

    فردی که این شرایط را داشته باشد، امکان این را دارد که همزمان برای دریافت تابعیت برای همسر خود نیز اقدام کند و به اقامت 8 ساله همسر در آلمان نیاز نمی باشد.

    تولد در آلمان و بررسی دوتابعیتی در آلمان

    دو تابعیتی یا تابعیت مضاعف وقتی است که افراد علاوه بر داشتن یک تابعیت، تابعیت جدید را نیز می گیرند. این امر کشورهایی را که شخص  تابعیت ان کشورها را دارد، ملزم به حمایت سیاسی از او می کند. همچنین به دلیل قوانین مختلف کشورها، ممکن است فرد  با مشکلاتی در زمینه خدمت نظام وظیفه، پرداخت مالیات و غیره منجر شود. کشور آلمان عموماً قانون دو تابعیتی را نمی پذیرد مگر شخص تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و یا سوئیس را داشته باشد. در غیر این صورت معمولاً افراد باید تابعیت قبلی خود را باطل کنند تا بتوانند تابعیت کشور آلمان را دریافت کنند.

    کشور آلمان همچنین تابعیت مضاعف کودکانی که یکی از والدین آن ها آلمانی نبوده و به واسطه قاعده خون تابعیت پدر یا مادر غیر آلمانی خود را هنگام تولد در آلمان دریافت نموده است، می پذیرد. این امر همچنین در مورد کودکان والدین آلمانی که به واسطه محل تولد خود و قاعده خاک، تابعیت مضاعف دارند، نیز صادق است.

     

     

     

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top