مهاجرت کاری به آلمان

آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت کاری است. کشور آلمان، کشوری صنعتی است که این امر سبب می شود بازار کاری بالایی در این زمینه فراهم شود. آلمان امکانات و تسلیهات لازم برای همه ی افراد ( آلمانی و غیر آلمانی) را فراهم می کند. کشور آلمان چهارمین اقتصاد دنیا را دارد و جایگاه بسیاری از شرکت ها و موسسات شناخته شده دنیا است. مهاجرت کاری به آلمان فرصت کار و سونت در این کشور را برای خارجیان فراهم می کند تا بتوانند در زمینه ی شغلی خود فعالیت کنند. صاحبان این ویزا بعد از ورود به آلمان، می توانند به مدت دو سال در این کشور کار کنند و احتمال تمدید این ویزا و بعد از آن ارائه درخواست برای دریافت یک کارت آبی آلمان (بلو کارت) اتحادیه اروپا یا سایر انواع مجوزهای اقامت نیز وجود دارد. 

انواع ویزای کار آلمان
ویزای کاری آلمان به دو نوع کوتاه‌مدت (Short-stay) و بلندمدت (Long-stay) تقسیم‌بندی می‌شود. اعتبار ویزاهای کوتاه‌ مدت بین چند روز تا چند ماه است و سفرهای کاری کوتاه مدت را پوشش می دهد. اعتبار ویزاهای بلندمدت بین چند ماه تا چند سال است. مهمترین ویزاهای کاری آلمان را در فهرست زیر می بینید.

  • Jobseeker Visa (ویزای جستجوی کار)
  • Ausbildung Visa (ویزای آوسبیلدونگ)
  • Job offer Visa (ویزای پیشنهاد کار )
​برای اطلاع از شرایط ویزای جاب سیکر آلمان، اینجا کلیک کنید.

شرایط  ویزای جستجوی کار آلمان (جاب سیکر - JOB SEEKER)

در ویزای جستجوی کار آلمان (جاب سیکر) متقاضیان در آلمان اقامت یک ساله دارند و در این فرصت به جستجوی کار و مصاحبه با کارفرمایان می پردازند. اگر در این فرصت داده شده بتوانید شغل مناسبی در این کشور پیدا کنید، اقامت کاری این کشور را دریافت می کنید در غیر این صورت باید آلمان را ترک کنید. برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان، نیاز به حداقل 3 سال سابقه کار و مدرک زبان آلمانی B1 دارید. مدرک تحصیلی مورد نیاز برای این ویزا لیسانس، کاردانی یا مدرک 2 ساله تحصیلات تخصصی است. البته مدرک تحصیلی شما باید مورد تایید کشور آلمان باشد. در قدم بعدی باید ثابت کنید که تمکن مالی لازم برای اقامت یک ساله خود در آلمان را دارید . اگر بیش از 45 سال سن دارید، باید در شغلی استخدام شوید که حداقل 3،685 یورو در ماه حقوق داشته باشید.

نکته مثبت دیگر در قوانین جدید ویزای جستجوی کار در آلمان این است که کار جویان می توانند با داشتن این ویزا در کشور آلمان به کار مشغول شوند. پیش تر در زمان جستجوی کار اجازه کار برای افراد وجود نداشت اما در حال حاضر متقاضیان می توانند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. این امر می تواند نکته مثبتی برای یافتن کار باشید و افراد می توانند به صورت آزمایشی با کارفرمایان وارد کار شوند. 

 


شرایط ویزای کارآموزی آلمان (ویزای اوسبیلدونگ - Ausbildung Visa)
آوسبیلدونگ، دوره های فنی حرفه ای در کشور آلمان است که هدف اصلی آن تربیت نیروی کار در رشته های خاص است. مدت زمان این دوره ها بین 18 تا 24 ماه است. بهترین سن برای ورود به دوره های اوسبیلدونگ بین سن 18 تا 25 سالگی است. یکی از شروط ورود به این دوره ها ارائه ی مدرک زبان آلمانی B1 یا B2 است (سطح مدرک ارائه شده به کالج موردنظر بستگی دارد.)  در دوره های آوسبیلدونگ با توجه به نیاز بازار کار آلمان، به صورت تخصصی برای یک حرفه خاص آموزش می بینید و همین امر شانس شما را برای یافتن کار بالا می برد. علاوه بر این بسیاری از کالج به شما برای یافتن کار کمک می کنند به همین دلیل شانس خوبی برای گرفتن اقامت کاری آلمان پس از پایان دوره دارید.

  • مدرک زبان آلمانی
  • مدرک تحصیلی
  • شرایط سنی
  • تمکن مالی
  • بیمه‌ی سلامت

​برای دریافت اطلاعات بیشتر روی ویزای اوسبیلدونگ کلیک کنید.

 

 

شرایط ویزای پیشنهاد کار آلمان (جاب آفر - JOB OFFER)
برای دریافت ویزای جاب آفر (job offer) در ابتدا باید از کارفرمای آلمانی پیشنهاد کار دریافت کنید. بعد از اینکه این پیشنهاد را دریافت کردید، مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و به سفارت آلمان درخواست ویزا دهید. البته در صورتی که بالای 45 سال سن دارید باید حتما در شغلی استخدام شوید که حداقل 3،685 یورو در ماه برای شما در آمد دارد. مدرک تحصیلی، تخصص بالا در حرفه، سابقه کار و تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی مواردی است که میتواند نظر کارفرما را در انتخاب شما جلب کند.

برای دیدن لیست پرطرفدارترین مشاغل آلمان روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.instagram.com/p/CzJY-1sokY4/?igshid=MTc4MmM1YmI2Ng==

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top