گسترش دایره واژگان (Vocabulary)

استاد حمیدی در کلاسهای خود بارها به دانشجویان خود در رابطه با گسترش دایره لغات و واژگان توصیه کرده است.

  • استاد حمیدی

استاد حمیدی می گوید: اگر کلمات زیادی بلد باشید، اصلاح گرامر و ساختارهای دستوری خیلی دشوار نیست؛ اما اگر بخواهید اول گرامر یادبگیرید و سپس کلمه، کار کمی برای شما سخت می شود.

وی  در کلاسهای آموزشی آیلتس، به زبان آموزان یاد می‌ دهد که چطور کلمات را در جای مناسب خود استفاده کنند. همچنین معتقد است که یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش دایره واژگان انگلیسی، مطالعه کردن است که البته منظور از مطالعه خواندن کتاب‌های درسی نیست، بلکه هر نوع متن به زبان انگلیسی و از هر جنس و محتوا، می‌تواند برای فرد مفید باشد.زبان آموز هر چه بیشتر در معرض کلمات جدید قرار بگیرد، Vocabulary  بهتری خواهد داشت.
همچنین 
استاد حمیدی به عنوان یک پیشنهاد می افزاید، قرار نیست که فرد متن ها را دیکشنری به دست بخواند، بلکه باید به کلمات جدید توجه کرده، زیرشان خط بکشد، معنی آنها را در جمله حدس بزند و جلو برود. بعد از این کار، می‌تواند معنی واژگان جدید را در دیکشنری چک کرده و سپس تلاش کند با استفاده از آنها جمله‌های خود را بسازد.

استاد حمیدی بارها اشاره کرده است که یاد گرفتن کلمات جدید، یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش تسلط در صحبت و موفقیت در آزمون آیلتس است. 10 تا 20 بار تکرار یک کلمه، معمولا باعث خواهد شد که آن کلمه در میان واژگان مورد استفاده داوطلب آزمون آیلتس در مکالمه زبان انگلیسی قرار گیرد.

پس به این نکات از زبان استاد حمیدی توجه داشته باشید:

اصطلاحاتی را یاد بگیرید که در متون آکادمیک زیاد به کار می‎روند.
به جای کلمات تکی، عبارت‌ها را یاد بگیرید.
از یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی خوب استفاده کنید.
به حفظ کردن کلمات بسیار تخصصی نپردازید ولی اصطلاحات مفید حاوی این کلمات را یاد بگیرید.
سعی کنید در مکالمه و نوشتن از این واژگان استفاده کنید.
سعی کنید به صورت مرتب در روزنامه‌ها، مجلات و وبسایت‌ها مطلب بخوانید.

 

توجه توجه

استاد حمیدی برای ایجاد سهولت امر یادگیری لغات ضروری برای آیلتس و واژگانی که بارها در دوره های مختلف آزمونهای آیلتس استفاده شده اند کتابی را با نام SUPER IELTS VOCABULARY PREPARATION تدوین کرده است که این کتاب از نظر کاربران و دانشجویان داوطلب برای شرکت در آزمون آیلتس شاهکاری در راه گشایی فرد برای دستیابی به نمره 7 در آزمون ریدینگ آیلتس می باشد.

 

 

دیگر موارد مرتبط

مقالات لیسنینگ

مقالات اسپیکینگ

مقالات ریدینگ

مقالات رایتینگ

مقالات عمومی ایلتس

نظرات و توصیه های امتحانی

نمونه امتحانات ایلتس سراسر جهان

کلاس ایلتس حضوری

کلاس مکالمه حضوری

کتابهای استاد حمیدی

کلاس ایلتس انلاین

کلاس مکالکه انلاین

در پیج اینستاگرام ما می توانید چگونگی گسترش واژگان ریدینگ را بخوانید.

واژگان ریدینگ

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top