استانهای آتلانتیک کانادا

دولت فدرال همراه با استان های آتلانتیک مانند پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک برنامه ای با نام  {AIPP} تشکیل داده اند.

تمامی متقاضیان مهاجرت برای استفاده از این برنامه نیاز به پیشنهاد کاری دارند.

  • توجه داشته باشید که کلاینت های مهاجرت قبل از آنکه درخواست خود را به  IRCC تحویل دهند، به یک تاییدیه استانی نیاز دارند.

 مدت زمان اولیه این برنامه تا سه سال مشخص شده و تصمیم قطعی IRCC این گونه شده است که قصد دارد تقریبا 80% از درخواست های کامل شده را در مدت زمان 6 ماه بازنگری  کند. تمامی پرونده های کلاینت ها حتما به صورت کاغذی باید ارسال گردد. 

AIPP و برنامه های آن

 بعضی از متقاضیان که قصد مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری را دارند، از قابلیت مهاجرت به کانادا برخوردار نمی باشند. این دسته از افراد امکان دارد از طریق برنامه ی AIPP واجد شرایط باشند. درخواست AIPP به صورت جدا از درخواست های اکسپرس اینتری پردازش می شود به این دلیل که شرایط مهارت زبان در AIPP راحت تر از شرایط برنامه های تحت مدیریت اکسپرس اینتری می باشد.

سیستم برنامه AIPP

  • برنامه ی AIPP از سیستم امتیازدهی برخوردار نمی باشد و به ترتیب ورود، به درخواست ها رسیدگی می کند.
  • برنامه ی AIPP دو زیرگروه برای نیروهای متخصص دارد: 1. برنامه ی نیروی بسیار ماهر آتلانتیک (AHSP)  2. برنامه ی نیروی نیمه ماهر آتلانتیک (AISP) می شود.

و در آخر یک زیر مجموعه برای فارغ التحصیلان بین المللی نیز دارد.

  •  برنامه ی فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک (AIGP)

بازبینی معیارها 

می توان گفت بعضی از شرایط درخواست کنندگان در کل به سه زیر مجموعه تقسیم می شود. اما شرایطی هم وجود دارد که مربوط به هر یک از این زیرگروه ها می باشد. 

داشتن شرایط زبان

داوطلبان مهاجرت برای اپلای به برنامه باید حداقل سطح ابتدایی سلیس در انگلیسی یا فرانسه را ارائه دهند. این سطح معادل با معیار سنجش در سطح زبان کانادا (CLB) سطح 4 است. تست های زبان زیر دارای اعتبار می باشد:

1. IELTS آیلتس (سیستم تست زبان انگلیسی بین المللی) فقط تست عمومی

2. CELPIP سلپیپ (برنامه ی شاخص تسلط زبان انگلیسی کانادایی) فقط تست عمومی

3. TEF (تست d’e’valuation de francais)

سابقه کاری

برای اقدام و شروع درخصوص مهاجرت به کانادا متقاضیان باید حداقل از یک سال سابقه ی کاری در سمت های مدیریتی و حرفه ای برخوردار باشند. با این قرار بخش نیروی نیمه ماهر آتلانتیک برنامه ی AIPP یک فرصت مهاجرت را برای افرادی که سابقه ی کار و پیشنهاد کاریشان در زیرگروه C طبقه بندی مشاغل کانادا قرار دارد، ارائه می دهد.

یک گزینه خوب برای فارغ التحصیلان

بیشتر پلن های مهاجرت کانادایی که هدف آنها کمک به دانشجویان بین المللی و دانش آموخته در رابطه با اخذ اقامت دائم کانادا می باشد. نیازمند داشتن سابقه ی کار توسط متقاضی هستند. AIGP یک استثنای آشکار است زیرا نیازی به سابقه ی کار ندارد. پس می توان نتیجه گرفت این برنامه بهترین مسیر برای اخذ اقامت دائم توسط افرادی است که می خواهند به سرعت پس از فارغ التحصیلی مهاجرت کنند.

برای اطلاع از شرایط ویزای تحصیلی کانادا، اینجا کلیک کنید.

سرمایه اسکان

متقاضیان بعد از رسیدن به کانادا باید از خود سرمایه ی کافی برای پشتیبانی را نشان دهند تا ثابت کنند توان کافی برای پشتیبانی از خود و خانواده خود را دارند مگر این که تحت یک مجوز کار معتبر در کانادا مشغول به کار باشند. توجه کنید که این سرمایه ها را از شخص دیگری نمی توان قرض گرفت.

کارفرمایان و اسکان

ALPP که توسط صاحب کاران محلی شکل گرفته از برنامه های خوب و پر کاربرد می باشد که وظیفه دارد با سازمان های تامین کننده ی خدمات اسکان در استان خود همکاری کند. این امر به اسکان تازه واردان و تطبیق آنها برای زندگی در کانادا کمک می کند. با این برنامه نیازی به اجازه برای مجوز کار نمی باشد.

با این وجود فرآیند معرفی کارفرما و سازمان های تامین کننده ی خدمات اسکان در هر کدام از استانها متمایز می باشد:

  • شرایط کارفرمایان نوا اسکوشیا
  • شرایط کارفرمایان نیو برانزویک
  • شرایط کارفرمایان پرنیس ادوارد
  • شرایط کارفرمایان نیوفاندلند و لابرادور

یک افزایش مبتکرانه

در آتلانتیک کانادا تعداد زیادی مدرسه با نرخ پایین و مشاغل مناسب برای خانواده ها ایجاد شده است. به علاوه AIPP تضمین می کند که تازه واردان هنگام ورود به یک شغل از خدمات اسکان نیز بهره مند می شوند که این موضوع باعث پیشرفت سریع آنها در محیط جدیدشان می شود.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top