کار هنگام تحصیل در انگلستان

در این مقاله به دانشجویانی که متقاضی تحصیل و کار همزمان در انگلستان هستند می پردازیم و شرایط ، میزان ساعت کار و.... مشاغل دانشجویی در انگلستان را برای شما متقاضیان عزیز کاملا شرح داده ایم. تا آخر مقاله همراه ما باشید.

کارهای دانشجویی در انگلستان

می توان گفت کارهای دانشجویی همان کارهای پاره وقت می باشد که تمامی دانشجویان می توانند در دوره تحصیلی خود مشغول به کار شوند. مشاغل زیادی در حیطه های مختلف وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

  • کارهای دانشجویی داخل محوطه دانشگاه: کار در داخل محوطه دانشگاه شامل کار در کتابخانه، کار در بوفه و نظایر اینها می باشد.
     
  • کارهای دانشجویی خارج از محوطه دانشگاه: کارهای دانشجویی خارج از محوطه دانشگاه مشاغلی مانند مترجمی، عکاسی، پرستار کودک، راهنمای تور و ... را شامل می  شود.

مزیت های کار دانشجویی در انگلستان

دانشجویان با کار کردن در هنگام تحصیل و دریافت حقوق می توانند یک قسمت از هزینه های زندگی و تحصیل خود را پرداخت کنند که این روش باعث می شود دانشجو تا حد زیادی تامین مالی شود و از حمایت خانواده بی نیاز شود. کار دانشجویی مزایایی هم دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

  • تجربه کاری فرد زیاد می شود و پس از فارغ التحصیلی می تواند با شانس بیشتری استخدام شود. 
  • فرد روابط کاری جدیدی را تجربه می کند که باعث گسترش روابط اجتماعی می شود.
  • رزومه کاری درخشان تر نسبت به هم سن و سالان خود برای دریافت موقعیت های شغلی

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در انگلستان

  • مراجعه به وب سایت دانشگاه

در وبسایت دانشگاه یک لیست از تمامی کارهای پاره وقت موجود می باشد و همه این لیست آپدیت می شود. پس دانشجویان با بررسی دائم سایت دانشگاه خود می توانند کار دانشجویی پاره وقت با توجه به شرایط خود پیدا کنند.

  • توجه به پوسترها و آگهی های مختلف

بسیاری از فروشگاه ها با چسباندن آگهی خود بر روی پنجره و در خود نیازمندی خود را برای کار پاره وقت اعلام می نمایند پس باید به اینجور مشاغل توجه داشت. برای چنین شرایطی بهترین کار این است که رزومه خود را همیشه همراه داشته باشید تا بتوانید در صورت نیاز به کارفرمای خود ارائه دهید.

  • جستجو در اینترنت

شرکت ها و بسیاری از کارفرمایان دیگر که به دنبال نیرو هستند در وبسایت های خود آگهی استخدامی میگذارند پس چک کردن وبسایت هارا از دست ندهید.

همچنین باید موارد ذکر شده در زیر را چک کرد:

  1. اینستاگرام
  2. فیسبوک
  3. توییتر
  4. تلگرام
  • مراجعه به وب سایت های کاریابی

وبسایت های قابل اعتباری وجود دارد که دانشجویان می توانند با نام نویسی در این برنامه ها و تکمیل رزومه و در نهایت ارسال رزومه کاری خود برای سایت مربوطه کار پاره وقت مناسب خود را پیدا کنند.

وبسایت های جستجوی کار در انگلستان به شرح زیر می باشد :

  • gov.uk/jobsearch
  • indeed.co.uk
  • jobsite.co.uk
  • jobs.ac.uk
  • reed.co.uk
  • co.uk

در انگلستان چند ساعت در هفته می توان به کار دانشجویی پرداخت؟

 برای دانشجویانی که تمام وقت تحصیل می کنند دولت انگلستان این اجازه را می دهد که فقط 16 ساعت در هفته کار کنند. اما باید گفت که میزان ساعتی که دانشجویان اجازه دارند کار کنند بستگی به مقطع تحصیلی فرد دارد.

  • دانشجویان بین المللی که خارج از اتحادیه اروپا هستند می توانند به مدت ۲۰ ساعت در هفته کار دانشجویی انجام بدهند و در روزهای تعطیل می توانند ساعات کاری بیشتری داشته باشند.
  • اگر در چند شغل مختلف مشغول به کار هستید، دقت کنید که تعداد ساعات کاری شما از میزان تعداد ساعات مجازی که برای شما تعیین شده است، بیشتر نشود.
  • دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی که در دوره های آموزش محور مشغول به تحصیل هستند می توانند در تعطیلات کریسمس و عید پاک به صورت تمام وقت کار کنند ولی اجازه کار تمام وقت در تعطیلات تابستانی ندارند مگر اینکه امتحانات خود را پشت سر گذاشته و پایان نامه خود را ارائه داده باشند.
  • دانشجویان پژوهش محور و مقطع دکتری در انگلستان در طول هر سال تحصیلی ۸ هفته تعطیلات دارند که می توانند در این بازه زمانی بصورت تمام وقت مشغول به کار باشند. دانشجویان دکتری برای کار حین تحصیل باید از قبل با استاد راهنمای خود هماهنگی های لازم را انجام داده باشند.
  • نکته مهمی که دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در انگلستان دارند باید به آن توجه کنند این است که برای دوره های تحصیلی کمتر از ۶ ماه دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل در انگلستان را ندارند و دوره های تحصیلی که مدت زمان آن ها بین ۶ ماه تا ۱ سال است دانشجو مجاز به ۱۰ ساعت کار دانشجویی در هفته است.

ساعت مجاز برای کار دانشجویی در طول دوران تحصیل 20 ساعت در هفته و در دوران تعطیلات 40 ساعت در هفته می باشد.

میزان حقوق کار دانشجویی در انگلستان

حقوق دریافتی دانشجویان بستگی به شهر محل سکونت و شغلی که دارند متفاوت می باشد. برای انجام کارهای پاره وقت حداقل دستمزد 15 پوند در ساعت می باشد و با یاد گرفتن حرفه ای کار، امکان دارد حقوق دریافتی به 25 پوند افزایش داشته باشد. کارفرما می تواند حقوق را به صورت هفتی یا آخر هر ماه پرداخت نماید فرد وظیفه دارد ساعت های کار کرده را در لیستی که در محل کار وجود دارد یادداشت نماید.

شرایط کار دانشجویی در انگلستان

شرایط کار دانشجویی برای افراد متقاضی کار حین تحصیل در انگلستان فراهم می باشد. فقط کافی است فرد متقاضی جست و جو کند و کار مناسب حیطه خود را پیدا کند و به هزینه های دانشگاه خود کمک نماید .

کار دانشجویی در انگلستان 2 شرط دارد: 

  1. تحصیل در دوره های تمام وقت انگلستان
  2. دریافت شماره تامین اجتماعی

تمامی اشخاصی که در کشور انگلستان مشغول به کار هستند برای مشخص شدن شغلی که دارند، گواهی کسر از حقوق و دریافت حقوق بازنشستگی باید شماره تامین اجتماعی را داشته باشند. ​البته باید گفت که اگر درآمد فرد بیشتر از حد معینی باشد، فرد موظف است که بیمه پرداخت نماید. صادر کردن کد تامین اجتماعی برای تمامی افراد رایگان می باشد و از لحظه شروع کار در کشور انگلستان می توانید برای دریافت این کد اقدامات لازم را انجام دهید.

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top