ویزای تحصیلی آلمان

اخذ ویزای تحصیلی آلمان. برای بیشتر افرادی که قصد تحصیل و حتی مهاجرت به این کشور را داشته اند. سولاتی درباه قانون ها و شرایط این موضوع پیش آمده است. ما میخواهیم در این مقاله درباره مدارک مورد نیاز و شرایط زندگی و هزینه ها. در سال 2021 چند نکته را مورد بررسی قرار دهیم. اگر میخواهید ویزای تحصیلی آلمان را دریاف کنید.. این مقاله را تا پایان مورد مطالعه قرار دهید.

  • ویزای تحصیلی آلمان

 همه چیز درباره آلمان

 آلمان به خاطر صنعت خیلی پیشرفته و وضعیت رفاه به شدت مناسبی که شهروندانش دارند. افراد بسیاری  از سرتاسر دنیا خواهان مهاجرت به این کشور هستند.. تا آخر سال 2016 چیزی نزدیک به 97000 ایرانی در آلمان زندگی می‌کردند. اما در صورتی که ایران رتبه‌ی 28 را از لحاظ  تعداد ایرانی مقیم کشورآلمان را دارد. این قضیه نشان دهنده‌ی این است که آلمان یک قطب مهاجرتی پرطرفدار و مهم است. و اشخاص زیادی به عنوان مهاجر در کشور آلمان زندگی می کنند.

ترک ها و لهستانی ها تعداد زیادی از مهاجران کشور آلمان هستند. آلمان یک کشور وسیع است که 82 میلیون نفر جمعیت دارد و با 10 کشور اروپایی دیگردارای مرز مشترک هستند. کشور آلمان از نظر وضعیت جغرافیایی در غرب قاره اروپا با دانمارک. دریای شمال و دریای بالتیک فرانسه، سوئیس، اتریش، لهستان همسایه است.

این کشور از لحاظ آب و هوایی (German weather) در تابستان ها گرم و در زمستان ها سرد است. اما بهارمرغوب و زیبایی دارد. از لحاظ  وضعیت شغلی و اندازه رفاه زندگی آلمان در وضعیت خوبی است. و از لحاظ  اقتصادی از قدرت های اقتصادی جهان محسوب می شود.

شروط و مزایای ویزای تحصیلی آلمان

گرفتن ویزای تحصیلی کشور آلمان و تحصیل در این کشور به منزله یک موقعیت عالی برای تحصیل در تاپ ترین دانشگاه های اروپا می باشد. از سال 2005 دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه های اروپا ملزم به پرداخت شهریه شدند.  ولی هنوز خیلی از دانشگاه های آلمان هنوز به دانشجویان سرتاسر جهان تحصیل رایگان اراعه می دهند. خیلی از افراد متصورند که برای تحصیل در کشور آلمان باید متسلط به زبان آلمانی بود. اما این گونه نیست و خیلی از دانشگاه ها و کالج‌های آلمان به زبان انگلیسی نیز دوره هایی برگذار می کند. از دیگر مزایای گرفتن این ویزا.این است که می توان به عنوان مهمان در دانشگاه ها آمریکا و انگلیس تحصیل کرد. خیلی از اشخاص رویای تحصیلی در دانشگاه‌های انگلیس و آمریکا را دارند ولی به خاطر شرایط  خیلی سخت گرفتن ویزای تحصیلی اانگلیس و آلمان از آن صرف نظر می کنند. پس این ویزا یک فرصت خیلی عالی برای این اشخاص است که بتوانند  تحصیل در دانشگاه‌های آلمان و انگلیس را تجربه کنند.

دانشجویان کشور آلمان در مدت زمان تحصیل خود می‌توانند  یک تا دو ترم در دانشگاه‌های آمریکا وانگلیس تحصیل کنند.

در این کشور می توان در رشته های مختلفی مشغول به تحصیل شد.. رشته‌های پزشکی، مهندسی. هنر. معماری و دندان پزشکی و … در تمامی سطح ها را می توان در  دانشگاه‌های آلمان (German universities) تحصیل کرد.

 یکی دیگر از مزیت های این ویزا این است که اجازه‌ی کار به دانشجو داده می شود. در این کشور دانشجویان می توانند به مدت 20 ساعت در هفته کار کرده و بخشی از هزینه های تحصیلی خود را تامین کنند. ویزای تحصیلی آلمان دانشجورا به ویزای شنگن رسانده.  و دانشجو  می‌تواند به راحتی به کشور های اروپا رفت و آمد داشته باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

همان گونه که گفته شد. تحصیل  کردن در اکثر دانشگاه‌های آلمان به صورت رایگان بوده است و اشخاص زیادی  می‌توانند از همه جای جهان بدون داشتن محدودیت رشته در دانشگاه‌های آلمان مشغول به تحصیل شوند. اما باید توجه داشت که تحصیل رایگان دراین کشور  فقط به زبان آلمانی ارائه می گردد.

بدون مدرک زبان نمی توان ویزای تحصیلی کشور آلمان را اخذ کرد. برای تحصیل کردن  در این دوره ها تقاضا کننده باید دارای مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1 باشد. و هنگام اخذ ویزای تحصیلی آلمان به سفارت تحویل دهد. گفتنی است که این مدرک تنها پذیرشی مشروط را برای شما به وجود می آورد. و شما  باید به دانشگاه مدارکی مثل تستداف یا DSH یا B2 را تحویل دهید. برای تحصیل کردن  دردوره های انگلیسی. تقاضا کننده باید مدرک آیلتس 6 را دارا باشد.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان

  • گواهی پایان دوره سه سال دبیرستان و گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی.
  • گواهی پایان دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد به همراه تجارب رسمی آنها.

طبیعی است تقاضا کننده در  هنگام رفتن به سفارت بایستی نامه‌ی پذیرش از دانشگاه‌های آلمان را با خود داشته باشد. داشتن گواهی پشتیبانی مالی، که این گواهی شامل داشتن تمکن مالی به ارزش 10236 یوروو یا داشتن گواهی ضمانت و پشتیبانی خصوصی در آلمان است، جهت گرفتن ویزای تحصیلی آلمان مهم و ضروری می باشد.

در حال حاظر وقت انتظار برای وقت مصاحبه تحصیلی سفارت نزدیک به 15 ماه می باشد که این بدان معناست که شما باید حداقل یک سال و نیم از سایت سفارت درخواست وقت کنید. برای مشاوره درباره سفارت آلمان می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

 تحصیل رایگان در آلمان

بودجه اکثر دانشگاه‌ها در کشور آلمانرا دولت پرداخت می کند. و تقاضا کنندگان  برای دوره‌های کارشناسی و اکثر دوره‌های کارشناسی ارشد نیازی به پرداخت شهریه ندارند. امکان دارد  برای بعضی از رشته‌های کارشناسی ارشد در بعضی دانشگاه‌های آلمان تقاضا کنندگان  مجبور به پرداخت شهریه باشند ولی در مقابل کشورهای اروپایی دیگر مقداراین شهریه خیلی زیاد نیست.

باید گفته شود که همه دانشجویان باید هزینه ای برای  ثبت‌نام یا (Semester Contribution) پرداخت کنند. اما این مبلغ هیچ ربطی به شهریه دانشگاه ندارد و دانشجویان باید آن را برای گرفتن خدمات دانشجویی بپردازند. در خیلی از دانشگاه‌های آلمان تقاضا کنندگان پس از پرداخت این مبلغ یک  کارت جهت استفاده از وسیله های  حمل‌ونقل عمومی دریافت می‌کنند.

 این مبلغ که دانشجویان خواهان گرفتن ویزای تحصیلی کشور آلمان باید بپردازند. برای هر دانشگاه فرق می کند. و از100 تا 350 یورو متغیر است. این مبلغ باید  پیش از آغاز هر ترم و در زمان  ثبت‌نام ترم جدید پرداخته شود. در بعضی موارد هم هزینه بیشتری جهت خدماتی دیگر مثل. متریال آموزشی و  کتاب‌های تخصصی مرتبط به رشته درسی دانشجو از آن ها گرفته می شود.

به جز دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های خصوصی هم در آلمان مشغول به فعالیت هستند. که خواهان گرفتن ویزای تحصیلی کشورآلمان توانایی پذیرش گرفتن از آن را دارند. ولی نکته مهم این است که تحصیل در این  دانشگاه‌ها رایگان نمی باشد. و دانشجویان باید شهریه های زیادی پرداخت کنند.

چرا تحصیل در کالج های آلمان؟

کالج در کشور آلمان جهت ادامه تحصیل در این کشور طراحی شده است و در واقع  یک پل میان تحصیلات دبیرستان و تحصیلات تکمیلی می باشد. کالج در کشورآلمان به این هدف که سیستم آموزشی کشورهای مختلف را با کشور آلمان تطبیق دهد طراحی شده است . تقاضاکنندگان  گرفتن ویزای تحصیلی کشور آلمان اگر دیپلم کشور دیگری را دارند.  پیش از ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان اول باید دوره هایی را در کالج های این شهر بگذرانند تا برای ورود به دانشگاه های این کشور آماده شوند.

 از مهمترین شروط وارد شدن مستقیم به دانشگاه‌های کشورآلمان. متقاضیان گرفتن ویزای آلمان باید تحصیلات 13 ساله داشته باشند. در اکثر کشورها مثل ایران. تحصیلات ب 12 ساله است و در نتیجه تقاضا کنندگان تحصیل در دانشگاه‌های کشورآلمان یک سال جهت ورود به دانشگاه کم دارند که در این شرایط باید سال سیزدهم را در کالج بگذرانند. گفتنی است که دانشجویان 

تقاضا کننده گرفتن ویزای تحصیلی  کشورآلمان در طول مدت تحصیل در کالج اجازه ندارند کار کنند مگر در تعطیلی بین دو ترم. بدین صورت  مخارج زندگی درطول این مدت به عهده دانشجو می باشد. نکته دیگر این است  که ارسال مدارک به این کالج‌ها بعد از اپلای مستقیم نیست. دانشجویان خواهان اخذ ویزای این کشور بایستی اصل و ترجمه مدارک خودشان را برای دانشگاهی که کالج ، تحت پوشش آن است ارسال کنند.

ویزای تحصیلی مقطع کارشناسی در آلمان

تقاضا کنندگان گرفتن ویزای تحصیلی کشورآلمان توانایی تحصیل در مقطع لیسانس در این کشور هستند. دوره کارشناسی یا لیسانس در دانشگاه‌های کشور آلمان چیزی بین شش الی هشت ترم می باشد. و تحصیل در این مقطع برای کلیه دانشجویان آلمانی و غیر آلمانی به طور رایگان ارائه می‌گردد. تقاضاکنندگان می‌توانند رشته‌های گوناگونی را در مقطع لیسانس در دانشگاه‌های کشور آلمان بخوانند. به این دلیل که تنوع رشته‌ها برای این مقطع خیلی بالاست. بعداز فارغ‌التحصیل شدن از مقطع کارشناسی، دانشجویان توانایی دارند  بدون معطلی  وارد بازار کار شود و یا برای ادامه تحصیل. مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را بگذرانند.

نکته قابل توجه این است که تقاضا کنندگان گرفتن ویزای تحصیلی کشور آلمان بایستی برای تحصیل کردن در این رشته باید زبان آلمانی بلد باشند. به این دلیل که زبان تحصیل در این مقطع به جز موارد معدودی به زبان آلمانی انجام می شود. به هرحال دانشجویانی که زبان آلمانی نمی دانند. پیش از ورود به دانشگاه باید در  کلاس‌های زبان آلمانی دانشگاه حضور پیدا کرده و در صورت قبول شدن در آزمون‌های (DSH) و (Test Daf) وارد دانشگاه شوند. کلاس‌های زبان شش تا ده ماه به طول می انجامد و در دانشگاه مورد نظر تدریس می شود.

بعد از اتمام دوره کارشناسی در دانشگاه‌های کشو آلمان. مدارک تحصیلی به عنوان (B.sc) یا (Bachelor of Science) به دانشجویان رشته‌های علوم مهندسی و علوم پایه اعطا می گردد. برای رشته‌های علوم سیاسی اجتماعی و انسانی نیز مدراک (B.A) (Bachelor of Art) به دانشجویان داده می شود. موضوع جالب برای تقاضا کنندگان گرفتن  ویزای تحصیلی  کشور آلمان این می باشد. که تحصیل درکشور آلمان به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که اگر تمایل دارند.  یک تا دو ترم خود را به عنوان مهمان دردانشگاه‌های گوناگون کشور آمریکا و یا کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل شوند. این فرصت به دانشجویان این امکان را می دهد که با  انواع فرهنگ‌ها  آشنا شود و در هنگام تحصیل به کشورهای مختلفی سفر کنند.

ویزای تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

خواهان اخذ ویزای تحصیلی آلمان توانا هستد در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس هم در دانشگاه‌های کشور آلمان مشغول به تحصیل شوند. تحصیل کردن  در این مقطع با در نظر گرفتن رشته‌ای که شخص انتخاب می‌کند. امکان دارد. مابین دو تا چهار سال به طول بیانجامد. همینطور در مقطع کارشناسی ارشد  نسبت به مقطع کارشناسی. رشته‌های متفاوت تری وجود دارد و در این زمان حدود 13 هزار گرایش و رشته برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کشور آلمان ارائه می‌گردد.

نکته مهم برای تقاضا کنندگان ویزای تحصیلی این می باشد که  تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع قابل قبول است. حین اینکه اخذ مدارک  آیلتس  وتافل برای رشته‌های انگلیسی زبان لازم می باشد. برای رشته‌هایی نیز که به زبان آلمانی درس داده می شود. دانشجویان بایستی یک مدرک سطح (B1) از زبان آلمانی را جهت  ثبت‌نام تحویل دهند و پیش از ورود به دانشگاه در دوره های زبان مراجعه کرده و مدرک (DSH) را بدست بیاورند. و بعد از آن اشخاص اجازه  ورود به دانشگاه‌ها جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را بدست می اورند.

باید در جریان باشید که تحصیل  کردن در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه‌های  کشور آلمان هم به طور کامل به طور رایگان ارائه می‌گردد. بعد از فارغ‌التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد. فارغ‌التحصیل شدگان رشته‌های علوم و مهندسی یک مدرک به نام  (M.sc) یا (Master of Science) اخذ می کنند. مدرک کارشناسی ارشد برای فارغ‌التحصیل شدگان رشته‌های انسانی و اجتماعی (MA) یا (Master of Art) نامیده می شود.

شرایط وارد شدن به مقطع کارشناسی ارشد برای تقاضا کنندگان دریافت ویزای تحصیلی مشمول موضوعاتی مثل مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی و همینطور مدرک لیسانس. عرضه مدرک زبان آیلتس زبان با نمره 6.5 و یا معادل آن در دیگر آزمون ها مانند تافل. عرضه  مدرک زبان آلمانی در سطح (B1) می باشد. همینطور سابقه کار. داشتن مقاله و یا داشتن تبحر به زبان‌های خارجی توانا در امر دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر می شوند.

موردی که تقاضا کنندگان دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان باید از آن خبردار باشند درباره شرط معدل است. اول اینکه معدل دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌های آلمان باید 14 یا 15 باشد. البته همه دانشگاه‌های آلمان شرط معدل ندارند و دانشجویانی که معدل آنها زیر این عدد باشد باید برای رشته‌ها و دانشگاه‌هایی اقدام کنند که برای آنها شرط معدل نگذاشته باشند.

ویزای تحصیلی برای مقطع دکتری در آلمان

آخرین مقطعی که در دانشگاه‌های آلمان ارائه می‌شود مقطع دکترا می باشد. این مقطع هم بین سه تا پنج سال به طول می انجامد. و دانشجویان تقاضا کننده دریافت ویزای تحصیلی  کشور آلمان که قصدشان شرکت در دوره‌های دکتری است. توانا هستند در کنار تحصیل. حقوق ماهیانه هم بگیرند.

تقاضا کنندگان دریافت ویزای تحصیلی کشورآلمان توانا هستند به دو طریق در مقطع دکتری مشغول به تحصیل شوند.

شرکت کردن دردوره‌های ساختاریافته: 

تحصیل در مقطع دکتری به این طریق به طور معمول سه سال طول می کشد. جهت شرکت کردن در دوره‌های دکتری ساختاریافته تقاضا کننگان دریافت ویزای تحصیلی آلمان باید به شکل یک گروه انسجام یافته درآمده و به واسطه جمعی از استادهای راهنما راهنمایی شوند. دانشجویان بایستی بتوانند یک مقاله تحقیقی را به طور یک شکل انسجام یافته تحویل دهد. به طوری که نسبت و رابطه میان آنها وجود داشته باشد. به عنوان دانشجوی رشته دکتر قبول می شوند.

شرکت کردن در دوره‌های فردی:

تحصیل در مقطع  دکتر از راه دوره‌های انفرادی به طور معمول پنج سال طول می کشد. دانشجو مجبور به کار مستقل به روی تز و یا پایان نامه است و یا سوپروایزری پیدا کرده که از کارهای آنها خوشش بیاید و حامی آنها شود. دانشجویان توانا هستند از طریق درگاه  یک سری اطلاعات درباره  موسسه های تحقیقاتی آلمان (GERiT) از موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها که درحیطه تحقیقاتی آنها می باشد. کسب کرده و از این طریق دانشگاه مرتبط  با حوزه تحقیقی خود را پیدا کند.

گفتنی است که دریافت پذیرش در مقطع دکتری در آلمان کار خیلی راحتی  نیست به این دلیل که که دانشجویان اول بایستی یک استاد راهنما که در حیطه تحقیقاتی آنها فعالیت کند را راضی به حمایت از آنها کنند. به طور معمول این فرآیند امکان دارد وقت زیادی از دانشجو بگیرد. به این دلیل که یافتن استاد راهنما کار خیلی سختی می باشد. استاد های راهنما از میان  تعداد عظیم تقاضاها به طور معمول دانشجویانی را می پذیرند که در دوره های قبلی با آنها آشنایی داشتند. االبته به جز تقاضا. دانشجویان توانا هستند طرحی از پایان‌نامه خودشان را برای استاد راهنما بفرستند. تا شانس قبولی از استاد مربوطه دریافت کند.

نکته قابل توجه این است. که استاد راهنما نه فقط بایستی در رشته تحصیلی دانشجو بلکه همینطور درحیطه تحقیقاتی او هم فعالیت کند. پس دانشجویان بایستی درخواست خودشان را به طوری درست کنند که استاد راهنما را برای همکاری راضی کند. استاد های راهنما به طور معمول اشخاصی را می پذیرند که از نظر علمی می توانند به آنها سود برسانند.

درخواست کنندگان دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان و تحصیل در مقطع دکتری در زمان این مقطع تحقیق و پژوهش می کنند و نتیجه های  علمی خودشان را به طور یک مقاله دکتری به استاد های خود نشان می دهند. اگر که  دانشجویان توانا باشند به شکل موفقیت‌آمیزی از مقاله و رساله دکتری خود دفاع کنند. و در آزمون های شفاهی موفق شوند. به آنها مدرک دکتری داده می شود.

 

کار دانشجویی و امکان پرداخت مخارج در آلمان

درخواست کنندگان دریافت ویزای تحصیلی کشورآلمان ‌قادرند از راه کار در این کشور مخارج  تحصیل و امرار معاش  خود را بدست بیاورند. آنها قادرند  بابت تحصیل. در رستوران ها و فروشگاه ها و نمایشگاه‌ها به‌شکل  پاره‌وقت کارکنند و امرار از پس هزینه ای بر بیایند. شانس های شغلی در کتابخانه دانشگاه و یا برای استاد ها و همینطور در مراکز صنعتی و کارخانه ها هم برای دانشجویان مشغول به تحصیل وجود دارد.

اگر که دانشجویان به زبان آلمانی مسلط تر باشند. فرصت یافتن  کار برای آنها بیشترمی شود. ولی کار هنگام تحصیل در کشور آلمان به همراه قوانینی است. دانشجویان قادرند در طول سال 120 روز و یا 240 نیمروز را کار کنند. دانشجویانی که می خواهند بالاتر از این  تعداد روز مشغول به کار باشند. باید ازدفتر ثبت نام خارجی ها و آژانس اشتغال محلی اجازه بگیرند.

 نتیجه تقاضای این دانشجویان به این موسسات به مقدار بیکاری در کشوری که دانشجو در آن  تحصیل می کند. و تخصص بسته است. اما این قانون برای دانشجویانی که در جایگاه دستیار آموزشی مشغول فعالیت اند وجود ندارد. اشخاصی که در دانشگاه در جایگاه  دستیار آموزشی مشغول به کارند (Hiwis) نامیده می شوند. امکان دارد دستیار های آموزشی . سرپرست دوره‌های آموزشی و تحقیقی اساتید شوند. و یا به طور مثال ناظر کتابخانه شوند. این اشخاص حتی اگر بیشتر از 120 روز کار کنند نیاز به دریافت مجوز ندارند.

 لازم است دانشجویان بدانند که  قانون کار بابت تحصیل  دانشجویان بین‌المللی خیلی سخت گیرانه می باشد و دانشجویان بایستی در ارتباط با آنها اطلاعات کاملی بدانند. اگر که دانشجو حتی یکی از این قانون ها و مقررات را رد کند. سریعا از کشور خارج می‌شود. نکته قابل توجه این می باشد که اکثر کارخانه ها و شرکت‌ها با دانشگاه‌های کشور آلمان در رابطه هستند و بخاطر جلو بردن کارهای خود از دانشجویان توانمند کمک می طلبند. این مدل کار دانشجویی از ترم سوم لیسانس آغاز شده و دانشجویانی که دنبال کار می گردنند. قادرند روی آن حساب کنند.

این مدل کارها اکثرا برای رشته‌های مهندسی و فنی ارائه می‌ گردد. درخواست کنندگان دریافت ویزای تحصیلی  کشور آلمان که مشغول به  تحصیل دوره زبان در کالج می باشند. فقط در‌حالتی اجازه کار هنگام تحصیل را دارند که این مجوز را ازسمت دفتر مهاجرت یا آژانس اشتغال فدرال دریافت کرده باشد. 

مقدار درآمد درخواست کنندگان دریافت ویزای تحصیلی آلمان از کار پاره‌وقت به شهری که دانشجو قرار است در آن تحصیل و کار کند و همچنین نوع تخصص بستگی دارد. در شهرهای بزرگ کشور آلمان مانند مونیخ و هامبورگ درآمد  دانشجویان در حال تحصیل بالاتر می باشد. اما در مقابل. مخارج خوراک و اجاره هم در مقایسه با شهرهای کوچک‌تر بالاتر می رود. دانشجویانی که در جایگاه  دستیار آموزشی، دستیار تولید در بخش صنعت و همچنین دانشجویانی که به عنوان کارکنان موقتی نمایشگاه‌های تجاری کار می‌کنند، معمولاً کمی بیشتر از حداقل حقوق را دریافت می‌نمایند.

اگر دانشجویان در ماه درآمدی کمتر از 450 یورو داشته باشند مجبور به پرداخت کردن مالیات نمی باشند. ولی اگر که درآمدشان بالاتر از این مبلغ باشد. دانشجویان بایستی دارای یک کد مالیاتی باشند. بعد از اخذ کد مالیاتی میزان مشخص شده ای از حقوق ماهانه. به صورت خودکار کم می‌شود. البته اگر که آخر سال دانشجویان اظهارنامه مالیاتی خودشان را تحویل دهند. مبلغ کم شده از حقوق آنها به آنها برگردانده می شود.

شرایط سنی

شروط سنی تحصیل درکشور آلمان به آن مقطعی که قصد دارید تحصیل کنید وابسته است. به طور معمول هرچقدر سن کمتر باشد بهتر می باشد.. شرایط سنی مناسب جهت دریافت ویزای تحصیلی  کشور آلمان در مقاطع متفاوت را در زیر نوشته ایم.

  • سن مناسب
  • مقطع تحصیلی
  • حداکثر 25 سال
  • مقطع لیسانس
  • حداکثر 35 سال
  • مقطع فوق لیسانس
  • محدودیت خاصی ندارد
  • دکتری

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای تحصیلی آلمان

  • فرم درخواست ویزا
  • عکس گذرنامه ای
  • گذرنامه معتبر
  • شناسنامه و مدارک شناسایی
  • تمکن مالی (10236 یورو)
  • پذیرش تحصیلی دانشگاه
  • ریزنمرات دانشگاه
  • مدارک زبان
  • پذیرش استاد راهنما و شرح پروپوزال (برای دکترا)
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • مدرک بیمه مسافرتی 

در پایان

درخواست کنندگان قادرند از روش‌های مختلفی. ازجمله تحصیل در مقاطع مختلف برای دریافت  ویزای تحصیلی کشور آلمان اقدام  کنند. دانشگاه‌های کشورآلمان در سطح علمی بالایی قرار گرفته اند. و تحصیل کردن در آنها جاده را برای پیدا کردن  شغل دراین کشور و همینطور. کشورهای آمریکایی واروپایی صاف می کند.

شما می توانید جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان. و یا دیگر ویزاها از طریقه های  متفاوت. مانند  فرم مشاوره مهاجرت، تماس تلفنی و یا چت آنلاین با ما در ارتباط باشید.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top