ویزای سرمایه گذاری عمان

سرمایه‌گذاری در عمان در سال 2022  تغییرات زیادی داشته است.
به نتیجه رساندن  استراتژیک کشور عمان همواره باعث شده که  سرمایه‌ گذاری در عمان به عنوان موقعیت‌های جذب در کسب و کار محسوب شود . که اخیر دولت کشور عمان قوانین را برای سرمایه گذاری در عمان و ثبت شرکت  زیر نظر قرار دارد . همین امر باعث شده که  سرمایه‌گذاران خارجی به این کشور جذب شوند . بر اساس دلایلی مانند  زبیر ساخت های قوی و اقتصاد پایدار؛ تعداد زیادی در ایران هستند که به دنبال سرمایه گذاری در این کشور میباشند . 

 

  • اخذ ویزای سرمایه گذاری عمان در شیراز توسط بهترین استاد ایلتس شیراز اقای حمیدی

فرصت‌های سرمایه گذاری در عمان

سرمایه گذاری در عمان؛ بررسی فرصت‌های موجود در کشور عمان
کشور عمان دارای موقعیت استراتژیکی میباشد که به بازارهای  آسیایی  و اروپا راه دارد. علاوه بر ارتباط هوایی خوب و دریایی  و زیرساخت‌های جاده‌ای این کشور با دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس بسیار عالی میباشد  و این بهترین موقعیت جهت سرمایه گذاری در عمان میباشد . سرمایه گذاری در عمان بخاطر وجود قانون وام‌های بدون بهره در بخش‌های شیلات، صنعت و معدن و کشاورزی یکی دیگر از روشهای سرمایه گذاری میباشد . شرکت‌های صنعتی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی تا 5 سال اول معاف میباشند .
 


قبل از مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری باید دانست  که سرمایه خود را در کجا استفاده کنیم . سرمایه گذاران باید بدانند که کدوم بخش کشور عمان رو به پیشرفت میباشد. که درآمد و سودی پایدار برای انها دارد . کشور عمان کشوری در حال پیشرفت میباشد . که سرمایه گذاری در عمان سودی بیشتری بدست می اورند .  برخی از فرصت‌های تجاری در این کشور عبارتند از: 

  • کسب‌وکار مبتنی بر فناوری
  • شرکت سرمایه‌گذاری و حسابداری
  • مشاور املاک
  • فروشگاه‌های مواد غذایی و کالاهای ضروری
  • خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها و…

 

باید توجه داشت که  سیاست های کشور عمان در جهت بهبود و استقلال در برخی صنایع، سیاست‌های  سرمایه گذاری و تشویقی  همچنین اهمیت زیادی به محیط زیست برای حکومت این کشور، بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری در عمان را در ادامه برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم:

  • بخش کشاورزی
  • شیلات و ماهیگیری
  • گردشگری طبیعی و تجاری
  • تغییرات آب‌وهوایی
  • مدیریت پسماند

 

اگر مقصد مناسبی را برای دنبال کردن سرمایه گذاری در عمان هستید وااین کشور می‌تواند مقصد خوبی  برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری باشد. اهمیت محیط زیست در صنایع و بخش‌های مختلف این کشور از قبیل صنعت گردشگری و مدیریت پسماند و صنعت شیلات ..... در کنار موقعیت استراتژیک کشور عمان باعث شده تا این کشور بزای  سرمایه‌گذاران اروپایی و دیگر سرمایه گذاران در دنیا جایگاه مناسبی باشد . 

شرایط سرمایه گذاری در عمان
افراد ایرانی و افرادی که شهروند کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس نیستند؛ برای اولین بار در سرمایه گذاری در عمان نیاز به حداقل 150 هزار ریال عمان سرمایه لازم دارند. اکه سرمایه گذاران باید از صنعت و وزارت بازرگانی این کشور مجوزهای لازم را بگیرند . بنا به اینکه حداقل 49 درصد از کارکنان شرکت باید از افرادی که در کشور عمان هستن را تشکیل دهند .  ایجاد یک شریک تجاری محلی برای شروع به کار و ادامه سرمایه‌گذاری می‌تواند بسیار حمایت کنند . تمام نام نویسی های تجاری از طریق دولت عمان باید به زبان عربی صورت گیرد .  به همین دلیل تسلط به دو زبان عربی و انگلیسی نوشتاری و گفتاری می‌تواند یک امر مهم برای سفر  به عمان از طریق سرمایه‌گذاری باشد.

مناطق مناسب برای سرمایه گذاری در عمان کجاست؟
کشور عمان تعدادی از مناطق ازاد را برای ایجاد  سرمایه گذاری در نظر گرفته است .  و برای جدا سازی بین الملی و اقتصاد کشور عمان در نظر گرفته شده است .مناطق آزاد تجاری عمان در سحر و لمزوناه، و دوقم و  صلاصه  ایجاد شده است . دولت عمان تنها اجازه فعالیت به واردات و صادرات،و صنایع تولید و انبارداری را در این مناطق را دارد .

 

 

راه‌های سرمایه گذاری در عمان

جهت  ایجاد سرمایه در عمان، این کشور طرح های مختلفی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد  کرده است. در این بخش درباره هرکدام از این روش‌ها را برسی خواهیم کرد .

 

خرید ملک
خرید ملک یکی از راه های  پرطرفدار سرمایه گذاری در عمان  میباشد .  باید توجه داشت که اقتصاد رو به افزایش است . که این کشور و نیاز توریستها و شرکت‌های مختلف جهت اسکان  این کار می‌تواند درآمد خوبی را نصییب مهاجر کننده  در نظر دارد . اگر برای مهاجرت به کشور عمان از روش سرمایه گذاری میباشید . و قصد دارید از طریق خرید ملک اقامت این کشور را به دست آورید، از این طریق امکان پذیر نمیباشد . 

ثبت شرکت در عمان

جهت ثبت شرکت در عمان قبل از هر چیز باید نوع شرکت را اتنخاب  کنید. جهت سرمایه گذاری در عمان از طریق ثبت شرکت مباشد . لازم به ذکر است  که بدانید در عمان روشهای  تجاری مختلفی برای یک شرکت در نظر گرفته شده است . جهت برگزیده شدن آن‌ها بستگی به تعداد سرمایه گذاران و  دسترس بودن سرمایه اولیه  دارد. بعد از مشخص کردن نوع شرکت؛ رسیدگی به  انجام سایر مراحل ثبت شرکت در عمان می‌رسد که در ادامه برای شما گرد اوری کرده ایم .

رزرو نام تجاری
تهیه اسناد و مدارک موردنیاز
ثبت‌نام در صنعت معان و اتاق بازرگانی 
دریافت تأییدیه‌های مربوط از ادارات دولتی
گرفتن مجوزهای موردنیاز با توجه به نوع شرکت و اندازه فعالیت کسب‌و‌کار
طراحی مهر شرکت
اجاره مکان و شروع به کار شرکت 
ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب‌و‌کار در کشور عمان یکی از بهترین روشهای پیشرفت شما جهت  سرمایه گذاری در عمان  میباشد . راه اسان ثبت شرکت عمان. ارتباطات بین‌المللی و همچنین مزایای زیادی که کشور عمان در خدمت  کار فرماهای کسب و کار  قرار می‌دهد؛ باعث شده است تا مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری  در عمان که  یکی دیگر از اهداف مهم سرمایه گذارانی که قصد تجارت در عرصه بین‌المللی را دارند، ایجاد شود.

نحوه دریافت ویزای سرمایه‌گذاری عمان
جهت  دریافت ویزای سرمایه گذاری در عمان؛ میبایست  که مدارک زیر را آماده کرده و برای سفارت ارسال کنید:

  • اعتبار گذرنامه که حداقل شش ماه اعتبار بعد از تاریخ ورود 
  • داشتن کپی گواهی مشارکت
  • مجوز کار از وزارت نیروی انسانی
  • گواهی عضویت در اتاق بازرگانی و صنایع عمان
  • اثبات صلاحیت سرمایه‌گذاری با ارائه صورت‌های بانکی و صورت‌های مالی حسابرسی شده

سفارت عمان بعد از بررسی مدارک و احراز صلاحیت سرمایه‌گذار برای سرمایه گذاری در عمان؛ ویزای سرمایه‌گذاری را به شما می‌دهد. 

 

مزیت‌های سرمایه گذاری در عمان
جهت سرمایه گذاری در عمان و مهاجرت به این کشور از روش سرمایه گذاری مزیت‌های فراوانی دارد که در ادامه به برخی از مهم ترین  آنها اشاره میکنیم 

به مدت پنج سال معافیت مالیاتی 
نیاز به پرداخت مالیات بر درآمد نخواهد بود حتی برای خارجی‌ها
آزادی انتقال سرمایه و سود و آزادی مبادله ارز با نرخ ثابت
حق مالکیت خارجی
معاف بودن  از حقوق گمرکی
وام‌های آسان با بهره کم و دوره بازپرداخت مناسب

 

با توجه به موارد ذکر شده در این خصوص  می‌توان نتیجه گرفت که مهاجرت از طریق سرمایه گذاری  به عمان انتخاب مناسبی میباشد. افزایش پیشرفت سرمایه گذاری در عمان به‌خصوص در سال‌های اخیر از طرف دیگر کشورهای اروپایی و عربی نیز نشان می‌دهد که عمان کشور از لحاظ سرمایه گذاری کشور مناسبی میباشد .در نظر داشته باشید علاوه بر اینکه عمان تسهیلات مفیدی برای سرمایه‌گذاران در تلاش است . جهت  دسترسی به تعداد کمی از فشار دولت بر شرکت‌های خارجی . بخش ها برای استخدام کارگران داخلی یکی از از موانع اصلی سرمایه‌گذاری در عمان میباشد .

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top