ویزای تحصیلی اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان است. اگر قصد تحصیل در اسپانیا را دارید، برای ورود به اسپانیا باید ویزای تحصیلی داشته باشید. به منظور اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا باید از دانشگاه یا موسسه ای در اسپانیا پذیرش داشته باشید. این ویزا با توجه به مدت تحصیل شما در اسپانیا به ویزای تحصیلی کوتاه مدت یا بلند مدت طبقه بندی می شود.  مدت زمان صدور این ویزا تقریبا یک ماه است و حدود 60 دلار هزینه دارد. لازم به ذکر است که اسپانیا عضو کشورهای حوزه شنگن است. بنابراین دانش آموزان و دانشجویانی که ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشند، قادر خواهند بود به دیگر کشورهای حوزه شنگن سفر کنند. 

انواع ویزای تحصیلی اسپانیا
با داشتن ویزای تحصیلی اسپانیا این امکان را دارید که در دانشگاه یا کالج های اسپانیا تحصیل کنید. ویزای تحصیلی اسپانیا انواع مختلفی دارد که با توجه به مدت زمان تحصیل شما، به کوتاه مدت یا بلند مدت تقسیم می شود. 
 
1. ویزای تحصیلی کوتاه مدت ۳ ماه
2. ویزای تحصیلی کوتاه مدت بین ۳ تا ۶ ماه
3. ویزای تحصیلی بلند مدت بیش از ۶ ماه
 

ویزای تحصیلی کوتاه مدت اسپانیا
اگر شما از کشورهای خارج از حوزه شینگن اقدام می کنید، نمی توانید بدون ویزا وارد اسپانیا شوید. شما برای ورود به اسپانیا باید درخواست ویزای تحصیلی بدهید. این ویزا تا 3 ماه اعتبار دارد و مناسب تحقیقات است. اما اگر دانشجویان از کشورهای اتحادیه اروپا باشد, می توانند بدون ویزا تا 90 روز وارد کشور شوند و کمتر از 90 روز تحصیل کنند. دقت کنید که اگر قصد دارید برای ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام کنید، باید از کشور خودتان درخواست بدهید. امکان تغییر ویزای توریستی به تحصیلی برای شما وجود ندارد. 

 

ویزای تحصیلی کوتاه مدت اسپانیا
ویزای تحصیلی کوتاه مدت اسپانیا بین 3 تا 6 ماه طول می کشد. اگر قصد دارید در دوره های زبان شرکت کنید، ویزای تحصیلی کوتاه مدت اسپانیا مناسب شماست. ویزای تحصیلی کوتاه مدت اسپانیا قابل تمدید نیست و به مدارک کمتری نیاز دارد. این نوع از ویزای دانشجویی کوتاه مدت به دانشجویان اجازه می‌دهد تا حداکثر ۱۸۰ روز در اسپانیا مشغول به تحصیل شوند. 

ویزای تحصیلی بلند مدت اسپانیا
ویزای تحصیلی بلند مدت اسپانیا بیش از 6 ماه طول می کشد. اگر تصمیم دارید در یکی از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری تحصیل کنید، ویزای بلند مدت تحصیلی مناسب شماست. توجه کنید که شما باید ظرف یک ماه پس از ورود به اسپانیا برای دریافت کارت اقامت دانشجویی اقدام کنید. ویزای بلند مدت اسپانیا درواقع همان ویزای شینگن است به همین دلیل کارهای اداری به مراتب طولانی‌تری نسبت به ویزاهای کوتاه مدت باید انجام شود. برای درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا باید از 2 تا 3 ماه قبل از سفر اقدام کند. 

مراحل دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا
برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا باید مراحل زیر را طی کنید:

  • موسسه آموزشی را انتخاب کنید.
  • با موسسه یا دانشگاه ارتباط برقرار کنید.
  • نامه پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنید.
  • مدارک مورد نیاز ویزای اسپانیا را آماده کنید.
  • فرم مربوط به ویزای تحصیلی اسپانیا را دریافت و تکمیل کنید. 
  • فرم ویزای تحصیلی اسپانیا را دریافت کنید.
  • از سفارت اسپانیا نوبت بگیرید.
  • برای ویزای اسپانیا منتظر نتیجه بمانید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا

  •  فرم ویزای تحصیلی اسپانیا را پرینت و تکمیل کنید
  • دو عدد عکس رنگی با پس زمینه ترجیحا سفید آماده کنید. 
  • اصل و کپی گذرنامه‌ معتبر را آماده کنید. 
  • گواهینامه رانندگی و یا کارت دانشجویی
  • مدرک پذیرش صادر شده از طرف دانشگاه در اسپانیا. گواهی پذیرش باید شامل جزیئاتی از قبیل: نام کامل مقطع و برنامه‌ تحصیلی ، مدت زمان تحصیل (تاریخ شروع و پایان)، آدرس و شماره تلفن، به زبان اسپانیایی باشد.
  • گواهی سلامت پزشکی (اصل و کپی) با تاریخ حداکثر سه ماه قبل از درخواست
  • گواهی سوء پیشینه با تاریخ حداکثر سه ماه قبل از درخواست
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه‌های دانشجو از قبیل  اقامت و بازگشت به کشور خویش

حداقل مبلغ تمکن مالی در کشور اسپانیا به میزان ۷۰۰ دلار در هر ماه‌ است.

ویزای همراه دانشجویان اسپانیا
اگر دانشجو همسر یا فرزند زیر 18 سال داشته باشد، این امکان وجود دارد که آنها را به عنوان همراه با خود ببرد. اگر خانواده درجه یک دانشجو بخواهند به او در اسپانیا بپیوندند، باید درخواست ویزای الحاق اسپانیا بدهد که لازم است تمکن مالی خانواده ثابت شود. این تمکن مالی حداقل مبلغ ۵۲۵ دلار برای اولین فرد عضو خانواده که به دانشجو در اسپانیا می‌پیوندد و ۳۵۰ دلار در ماه برای سایر اعضای خانواده وی است.

کارت شناسایی خارجی اسپانیا  TIE
کارت شناسایی خارجی اسپانیایی TIE، مدرکی برای اتباع خارجی در اسپانیا است. اگر بخواهید بیش از 6 ماه در اسپانیا اقامت داشته باشید، به این کارت احتیاج دارید. این کارت شامل اطلاعاتی از قیبل نام و نام خانوادگی، مدت اعتبار اقامت در اسپانیا و یک شماره منحصر به فرد است که به نام شماره شناسایی خارجی شناخته (NIE) می شود.

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top