اقامت اسپانیا از طریق تولد فرزند

اسپانیا با وسعتی معادل 505.990 کیلومتر مربع بزرگترین کشور در جنوب اروپا است. اسپانیا جزو 10 کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی محسوب می شود و از این نظر مقصد بسیار مناسبی برای بسیاری از مهاجران می باشد. همانطور که می دانید گرفتن تابعیت کشورها بر اساس سیستم خاک یا خون می باشد. طبق قانون خاک اگر فردی در قلمرو خاک کشوری متولد شود، بدون توجه به تابعیت والدین، تابعیت آن کشور را اخذ می کند و طبق قانون خون، فرد متولد شده تابعیت پدر و مادرش را می گیرد. کشور اسپانیا همانند بسیاری از کشورهای دیگر از قانون خون پیروی می کند.

تولد در اسپانیا و اخذ تابعیت این کشور

کودک متولد شده از چند طریق می تواند اقامت اسپانیا را بگیرد: 

  • افرادی که از پدر یا مادر اسپانیایی متولد شده اند.
  • افرادی که در خاک کشور اسپانیا متولد شده اند، به شرطی که حداقل یکی از والدین اسپانیایی باشد.
  • افرادی که در خاک اسپانیا متولد شده اند، ولی پدر و مادر هر دو هیچ تابعیتی ندارند. در این صورت می توانند برای فرزند از اداره ثبت اسپانیا تقاضای تابعیت کنند.
  • کودکانی که در اسپانیا متولد شده اند، ولی هویت پدر و مادر آن ها مشخص نیست.

​تولد در اسپانیا و پاسپورت اسپانیا
اسپانیا یکی از قدرتمندترین پاسپورت های دنیا را دارد. با داشتن پاسپورت اسپانیا می توانید به 125 کشور جهان بدون ویزا سفر کنید. تولد در اسپانیا در صورتی که منجر به اخذ تابعیت این کشور شود، می تواند منجر به اخذ این پاسپورت ارزشمند شود.

برای اطلاعات بیشتر درمورد ویزای توریستی اسپانیا، اینجا کلیک کنید.

تولد در اسپانیا و بررسی اخذ تابعیت برای والدین
یکی از باورهای غلط والدینی که در اسپانیا اقدام به فرزنداوری می کنند این است که تصور می کنند با اخذ اقامت فرزندان، خود نیز اقامت اسپانیا را می گیرند. کشور اسپانیا به والدینی که اسپانیایی نیستند و فقط فرزند خود را در این کشور به دنیا می آورند، تابعیت اعطا نمی کند.  اگر والدینی اقامت تحصیلی یا سرمایه گذاری کشور اسپانیا را داشته باشند، و در این مدت بچه دار شوند بعد از گذشت 1 سال می توانند برای فرزندشان درخواست تابعیت دهند.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top