راه های مهاجرت به آلمان

کشور آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای قاره اروپا است. جمعیت المان حدود 81 میلیون نفر است . این کشور در همسایگی لهستان، فرانسه، جمهوری چک، اتریش، بلژیک، سوئیس و هلند قرار دارد. هر ایالت در کشور آلمان، دارای دولت و قوانین مستقل است و می‌توان گفت که این ایالات، تا حد زیادی خودمختار هستند. آلمان بزرگترین اقتصاد در اروپا را دارد . صنعت خودروسازی، از مهمترین صنایع کشور آلمان است. 

طبیعت آلمان بسیار متنوع است و از دشت، جنگل و دریاچه های زیادی تشکیل شده است. بزرگترین شهرهای کشور آلمان به ترتیب برلین، هامبورگ، مونیخ، کلن، فرانکفورت و اشتوتگارت هستند.

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان
آلمان کشوری صنعتی و ثروتمند در قاره اروپا است که شرایط تحصیل رایگان را در دانشگاه های دولتی خود برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. مدرک معتبر، تحصیل رایگان و بازار کار مناسب از جمله عواملی است که کشور آلمان را به مقصدی ایده آل برای متقاضیان تبدیل کرده است.

برای تحصیل در آلمان باید زبان آلمانی را بدانید و به همین دلیل باید مدرکی مبنی بر دانش زبان آلمانی ارائه دهید. ارائه ی مدرک زبان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است اما معمولا یکی از دو مدرک B1 یا B2 مورد نیاز است. شرط دیگر تحصیل در مقطع کارشناسی در المان قبولی فرد در آزمون سراسری ایران است. با داشتن این دو شرط، شما می‌توانید وارد کالج‌های کشور آلمان شده و سپس در دانشگاه به تحصیل بپردازید. مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه‌های المان، 4 ساله است. به طور معمول تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، رایگان یا همراه با هزینه‌های بسیار کم می‌باشد.در مقطع فوق لیسانس امکان تحصیل به زبان های آلمانی و انگلیسی وجود دارد. تحصیل در دانشگاه‌های المانی زبان و دانشگاه‌های انگلیسی زبان با هزینه‌ای بسیار اندک، امکان‌پذیر است. در این مقطع تحصیلی نیز شما باید مدرک زبان آیلتس 6.5 به بالا و یا B2 المانی ارائه دهید. شما در صورتی که تمایل به تحصیل در این کشور دارید، باید به زبان آلمانی نیز مسلط باشید، زیرا تحصیل تنها در دانشگاه‌های دولتی امکان‌پذیر است و تمامی آن‌ها، تحصیل را به زبان آلمانی ارائه می‌دهند.

در صورتی که قصد تحصیل در آلمان را دارید و نیازمند اطلاعات بیشتری هستید، با کارشناسان دایانا مهاجر در تماس باشید.

 

اقامت و مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت
کشور آلمان لقب صنعتی ترین کشور اروپا را دارد و شرایطی را فراهم کرده است تا سرمایه گذاران خارجی بتوانند در این کشور سرمایه گذاری کنند. دلایلی مانند رشد بالای اقتصادی، امنیت اقتصادی، صنایع بزرگ و پیشرفته، زیرساخت‌های قوی و …. باعث شده است تا به کشوری امن برای سرمایه گذاری خارجیان تبدیل شود. این امر چه در مورد سرمایه‌گذاران اروپایی و چه سرمایه‌گذاران خارج از اروپا صادق است. شما برای سرمایه گذاری در آلمان باید طرحی را ارائه دهید که قابلیت اجرا شدن داشته باشد و همچنین سودآور باشد. لازم به ذکر است که شما باید در زمینه طرح پیشنهادی خود سابقه کار داشته باشید.

 

 

مهاجرت به آلمان برای کارآفرینان
کشور آلمان از کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که در این کشور فرصت شغلی ایجاد کنندحمایت می کند و به آنها شانس اقامت در آلمان را می دهد. توجه داشته باشید که مبلغ سرمایه گذاری باید حدود 250000 یورو باشد. علاوه بر این شما ملزم به دریافت ویزای خود اشتغالی هستید که شرایط دریافت این ویزا را در زیر آورده ایم:

  • امکانات و مهارت لازم برای سرمایه گذاری را دارید. ​
  • سرمایه‌گذاری شما مورد نیاز کشور آلمان باشد.
  • اگر وضعیت خود را به عنوان یک کارآفرین در آلمان حفظ کنید، پس از سه سال اجازه تمدید نامحدود اجازه اقامت خود را خواهید داشت. تمدید نامحدود اجازه اقامت، به این معنی است که هر زمان که بخواهید می‌توانید وارد کشور شوید و از آن خارج شوید.


شرایط مهاجرت از طریق ازدواج

اگر تصمیم به ازدواج با فردی آلمانی را دارید، فرد آلمانی باید ثابت کند که توانایی مالی حمایت از شما را دارد. از سوی دیگر شما به عنوان همسر تبعه ی آلمان باید زبان آلمانی را حداقل تا سطح A1 فراگرفته باشید. پس از ازدواج و ثبت قانونی آن، شما باید به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه کنید و مدارک ثبت ازدواج و تقاضای خود را برای دریافت ویزای ازدواج ارائه دهید. سفارت آلمان مدارک شما را بررسی می کند و از صحت آن مطمئن می شود و در نهایت ویزای ازدواج صادر می شود. با صدور ویزای ازدواج آلمان، شما می‌توانید وارد کشور المان شوید و در این کشور اقامت داشته باشید. همچنین امکان کار و یا تحصیل رایگان برای شما وجود دارد. ضمن آنکه با اقامتی 3 ساله در خاک آلمان، می‌توانید به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید.

 

 

 

ویزای همراه برای مهاجرت به آلمان
در بسیاری از موارد زمانی که افراد مهاجرت می کنند از خانواده هایشان دور می شوند. خوشبختانه طبق قوانین افراد پس از مهاجرت می توانند برای همسر و فرزندان زیر 16 سال خود، ویزای همراه دریافت کنند و در نهایت به همراه خانواده‌ به آلمان مهاجرت کنند.

درصورتیکه بخواهید از ویزای همراه استفاده کنید باید متاهل بودن خود را ثابت کنید و درصورت داشتن فرزند، فرزند شما باید گواهی تولد داشته باشد. اگر فرزند شما زیر 16 سال سن داشته باشد، به مدرک زبان المانی نیازی ندارد زیرا تصور می شود کودکان در این سن توانایی بالایی برای یادگیری زبان جدید دارند. اما برای فرزندان بالای 16 سال ارائه مدرکی مبنی بر دانش زبان آلمانی ضروری است. همچنین همسر شما نیز باید حداقل مدرک زبان آلمانی A1 را داشته باشد. در صورتی که فرد متقاضی مهاجرت به کار در آلمان مشغول باشد، همسر او نیز می‌تواند جهت کار در این کشور اقدام نماید و محدودیتی از این لحاظ برای او وجود ندارد.

راههای مهاجرت به آلمان را می توانید در صفحه اینستاگرام ما مشاهده کنید.

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top