انواع ویزای یونان و چگونگی اخذ آنها

در این مقاله استاد حمیدی با تجربیات بسیار فراوان خود در زمینه مهاجرت و زندگی در کشور زیبای یونان شما را با انواع ویزای یونان که به چهار دسته تقسیم می شوند و به آنها Greece visa types گویند آشنا می سازد.

این چهار دسته از ویزا عبارتند از:

ویزای نوع A      ویزای نوع B     ویزای نوع C     ویزای نوع D

ویزای نوع A‌ :

ویزای یونان از نوع A یا همان ویزای ترانزیت فردوگاهی؛ این ویزا بمنظور اقامت کوتاه مدت چند ساعته در فرودگاه صادر می گردد؛ اگر شما قصد پرواز به خارج از کشور را دارید و در مسیر رسیدن به کشور مورد نظر خود می بایست در یکی از فرودگاههای یونان توقف نمایید و پرواز خود را تعویض کنید، می بایست ویزای نوع A یونان را اخذ کنید. دانستن این نکته بسیار مهم است که شما با داشتن ویزای نوع A حق خروج از فرودگاه را نخواهید داشت.

 

ویزای نوع B :

ویزای یونان از نوع B در صورتی صادر می گردد که شما قصد داشته باشید پس از توقف کوتاه مدت 5 روزه از خاک کشور یونان از طریق مرز زمینی ( مرز خاکی یا مرز آبی ) عبور کنید تا به کشور مقصد خود برسید.

 

ویزای نوع C :

ویزای یونان از نوع C ویزای کوتاه مدتی می باشد که دارنده این ویزا مجاز است حداکثر به مدت 90 روز در یونان یا دیگر کشور های عضو شنگن سفر کند.

ویزای توریستی کشور های حوزه شینگن همگی جزو ویزای نوع C می باشند. پس اگر شما قصد اخذ ویزای توریستی یونان را داشته باشید، ویزای شما در دسته ویزا های کوتاه مدت نوع C قرار خواهد گرفت که اصطلاحا به آن ویزای تایپ C نیز می گویند.

انواع ویزای نوع C

ویزاهای تایپ C به سه دسته تقسیم می شوند. 

  1. Single Entry که برای تنها یک بار ورود به منطقه شنگن می باشد 
  2. Double Entry که برای دو بار ورود به حوزه شینگن می باشد
  3. Multiple Entry که برای چند بار ورود به کشورهای حوزه شینگن می باشد 

 

ویزای نوع D :

ویزای یونان از نوع D مورد نیاز کسانی می باشد که قصد اقامت بیش از 90 روز را در خاک کشور یونان دارند. این ویزا به ویزای ملی ( National Visa ) نیز معروف است. برای اهدافی نظیر تحصیل، کار، سرمایه گذاری و … شما باید این ویزا را از سفارت یونان درخواست کنید.

 

 

شرایط زندگی در یونان را می توانید با استفاده از لینک زیر در صفحه اینستاگرام ما مطالعه نمایید

mohajerat-ielts

 

 

 

 

 

 

ویزاهای بلند مدت یونان

در ادامه این مقاله شما را با چند نوع از ویزاهای بلند مدت یونان بیشتر آشنا خواهیم کرد. البته شما با هر کدام از این ویزاها بصورت کاملتر در صفحات دیگر سایت ما نیز آشنا خواهید شد. برای مطالعه بیشتر راجع با هر کدام از این ویزا ها و روشهای مهاجرتی به یونان شما می توانید با کلیک کردن بر لینک موجود در انتهای هر مبحث به مطالب کامل تر و جامع تر در خصوص همان مبحث دسترسی پیدا کنید.

 

ویزای تحصیلی یونان

اگر شما تصمیم به مهاجرت تحصیلی به یونان یا ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های یونان را دارید، می بایست ویزای تحصیلی یونان را اخذ کنید. برای ادامه تحصیل در کشور یونان شما در آغاز می بایست از یکی از دانشگاه ها و مراکز آموزشی یونان نامه پذیرش تحصیلی دریافت نمایید، که البته برای دریافت نامه پذیرش از دانشگاه یا هرگونه مرکز آموزشی شما باید درخواست تحصیل در آن مرکز آموزشی به مسئولان آن مرکز تسلیم کنید. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه و مرکز آموزشی، نوبت به اخذ ویزای یونان از نوع تحصیلی خواهد رسید. لازم به ذکر است که، ویزای تحصیلی یونان در مقاطع مختلف تا اتمام تحصیل در آن مقطع معتبر خواهد بود و بصورت سالانه تمدید می گردد.

 

  • تحصیل در مقطع لیسانس در یونان 3 الی 4 سال
  •  تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یونان به مدت 2 سال
  •  تحصیل در مقطع دکترا در کشوریونان، بسته به رشته تحصیلی و زمینه تحقیقاتی به مدت 3 الی 5 سال به طول خواهد انجامید.

 

 

 

زبان تحصیل در مقاطع زیر 18 سال و حتی لیسانس در یونان به زبان یونانی است، ولی می توان مراکز آموزشی و دوره های تحصیلی را نیز در یونان یافت که امکان تحصیل در آن ها به زبان انگلیسی وجود داشته باشد.

از جمله رشته های موجود در دانشگاه های یونان در مقطع کارشناسی می توان به:

  • مدیریت بیزینس
  •  بازاریابی
  •  علوم مهندسی
  •  کامپیوتر
  •  IT
  •  حقوق
  •  Media
  • علوم بهداشت و سلامت
  •  توریست
  •  حمل و نقل
     روانشناسی
  •  هنر
  •  فلسفه
  •  زیرمجموعه های مدیریت

اشاره کرد. برای ورود به هر یک از این رشته ها شما می بایست بنا بر علاقه خود درخواست خود را به دانشگاه مورد نظرتان ارائه دهید و پذیرش آن دانشگاه را دریافت کنید.

 

 

 

 

از جمله رشته های تحصیلی که مراکز آموزشی و دانشگاههای یونان برای دانشجویان کارشناسی ارشد ارائه می کنند، می توان به رشته های:

  • مدیریتی
  •  منابع انسانی
  •  زبان و مترجمی

 اشاره کرد.

برنامه تحصیل در مقاطع آموزش عالی در کشور یونان در دو بخش دانشگاهها و موسسات آموزش عالی تکنولوژی قرار گرفته اند که این برنامه ها در کشور یونان توسط تنها 24 دانشگاه و 16 موسسه آموزش عالی برگزار می گردند.

برای کسب اطلاعات دقیق تر و جزئی تر در زمینه مهاجرت تحصیلی به یونان، و آشنایی با بهترین دانشگاههای یونان که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند و همچنین چگونگی اخذ ویزای تحصیلی یونان و هزینه های زندگی دانشجویی در یونان اینجا کلیک کنید.

 

 

 از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی یونان عبارتند از :

  • نامه پذیرش از دانشگاه یا مرکز آموزشی در یونان
  • کپی برابر اصل و ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • پرینت حساب بانکی 6 ماه اخیر جهت اثبات تمکن مالی برای گذران زندگی دانشجویی در یونان
  • نامه عدم سوء پیشینه متقاضی
  • تأییدیه های پزشکی
  • بیمه نامه مسافرتی
  • انگیزه نامه
  • پاسپورت
برای دسترسی به مطالب بیشتر درخصوص تحصیل در یونان بر روی لینک زیر کلیک کنید.
 
اعزام دانشجو به یونان جهت مهاجرت و تحصیل در یونان

 

 

 

ویزای کار یونان

یکی از روشهای مهاجرت به یونان و اخذ اقامت دائم یونان، مهاجرت از طریق کار و اخذ ویزای کاری یونان است. شما باید قبل از اقدام جهت اخذ ویزای کار یونان، می بایست از یک کارفرمای معتبر در کشور یونان، یک دعوتنامه شغلی یا به اصطلاح یک Job Offer دریافت کرده باشید.

البته لازم به ذکر است که داشتن یک Job Offer از کارفرمایی یونانی خیلی ساده نیست و ضوابط و قانون های خاص خود را دارد. 

 به این صورت که اگر یک کارفرمای یونانی قصد داشته باشد که  یک نیروی کار خارجی را به استخدام خود درآورد؛ ابتدا باید آگهی شغلی مورد نظر را در جراید کثیر الانتشار یونان یا سایر مطبوعات این کشور به انتشار برساند؛ سپس  چنانچه پس از گذشت 3 ماه از انتشار این آگهی هیچ نیروی کار داخلی از اتباع یونان واجد الشرایط اخذ آن منصب شغلی پیدا نشد، کارفرما باید به مدت 3 ماه دیگر آن آگهی شغلی را در کل اتحادیه اروپا منتشر کرده و منتظر بماند تا چنانچه هیچ شخصی داوطلب و یا واجد الشرایط اشغال آن سمت شغلی یافته نشد، در اینصورت نوبت به استخدام فردی از خارج از اتحادیه اروپا بعنوان یک نیروی کار خارجی می رسد.

 

ویزای درمانی یونان

اگر شما قصد ادامه درمان خود در کشور یونان را دارید، برای شما این امکان فراهم است که با دریافت ویزای درمانی یونان شانس معالجه را از دست ندهید. از شروط اخذ ویزای درمانی یونان اثبات نبود یا کمبود امکانات درمانی و شاید حتی نبود تخصص، توان و تجهیزات پزشکی لازم برای معالجعه فرد در کشور خود می باشند.

حداکثر زمان اعتبار ویزای یونان از نوع درمانی، 90 روز است که البته در صورت نیاز به ادامه معالجه بیشتر، امکان تمدید آن نیز وجود خواهد داشت.

 

 

 

شرایط، مدارک و مستندات لازم به جهت اخذ ویزای درمان در کشور یونان عبارتند از :

  • متقاضی می بایست با یک پزشک یا کلینیک در یونان ارتباط برقرار کند و پس از شرح بیماری خود از پزشک درخواست کند تا درمان وی را قبول کرده. سپس پزشک یا کلینیک به متقاضی نامه ای مبنی بر اینکه شرایط پذیرش درمان وی را پذیرفته است تقدیم میکند. سپس متقاضی می بایست آن نامه را بعنوان مدرک به آفیسر سفارت یونان جهت اخذ ویزای درمانی ارائه دهد.
  • پرونده بیمارستانی متقاضی، ماهیت بیماری و سایر مستندات لازم در مورد بیماری وی می بایست به سفارت ارائه گردد.
  • متقاضی اخذ ویزای یونان از نوع درمانی همچنین باید تمکن مالی کافی جهت پرداخت خدمات و هزینه های پزشکی در یونان را به آفیسر سفارت اثبات کنند.
  • در صورت مسری بودن بیماری متقاضی، این امکان وجود دارد که فرد موفق به اخذ ویزای درمان یونان نشود.

 

ویزای بلند مدت

ویزاهای بلند مدت که اغلب در دسته ویزای تایپ D قرار می گیرد؛ به ویزاهایی خطاب می شود که برای دوره اقامت بیش از 90 روز باشند و بیشتر جهت اقامت هستند تا جهت مسافرت. بعنوان مثال برای ویزاهای بلند مدت یونان می توان به موارد زیر اشاره نمود :

 

1. ویزای کاری :

اگر متقاضی از یک کارفرمای معتبر یونانی دعوتنامه داشته باشد، می تواند با تسلیم قرارداد کاری خود و همچنین پرینت حساب بانکی 6 ماه اخیر خود و گواهی مالیات بر درآمد کسر شده از منبع حقوقی اش به سفارت یونان، ویزای کار یونان را اخذ نماید.

برای مطالب بیشتر راجع به مهاجرت کاری بر روی لینک روبرو کلیک کنید. مهاجرت کاری

2. ویزای خود اشتغالی :

این ویزا نوعی از ویزای سرمایه گذاری می باشد و اگر متقاضی با راه اندازی یک کسب و کار در یونان، بتواند یک کپی از پروانه کسب و کار، پرینت حساب بانکی 6 ماه اخیر و اظهار نامه مالیات بر درآمد را ارائه کند، می تواند ویزای خود اشتغالی یونان را اخذ کند.

برای مطالب بیشتر راجع به مهاجرت خود اشتغالی و سرمایه گذاری بر روی لینک روبرو کلیک کنید. مهاجرت سرمایه گذاری

3. ویزای تحصیلی :

این نوع ویزای یونان برای اشخاصی می باشد که قصد تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاهی یونان را دارند و با ارائه نامه پذیرش و سایر مدارک لازمه می توانند این ویزا را دریافت نمایند.

برای مطالب بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی بر روی لینک روبرو کلیک کنید. مهاجرت تحصیلی

4. ویزای بازنشستگی :

این نوع ویزا نیز جزو ویزاهای سرمایه گذاری می باشد و نام دیگر آن می تواند ویزای خود حمایتی یونان نیز باشد که برای اخذ این نوع ویزا کافیست متقاضی پرینت 6 ماهه اخیر حساب بانکی خود را ارائه دهد.

برای مطالب بیشتر راجع به مهاجرت کاری بر روی لینک روبرو کلیک کنید. مهاجرت خود حمایتی یا تمکن مالی

 
مدارک لازم برای ویزای یونان

به طور کلی شرایط، اقدامات و مدارک عمومی مورد نیاز جهت اخذ انواع ویزاهای یونان به شرح ذیل است و می توان گفت که مطالب زیر در اخذ تمامی ویزاهای یونان یکسان بوده ولی بخاطر داشته باشید که برای هر کدام از ویزا ها شما به مدارک دیگری نیز برای تکمیل پرونده خود نیاز خواهید داشت که تمامی مدارک لازمه برای هر نوع ویزا در بخش مخصوص به خود خود ویزا در وب سایت ما بطور جامع بیان شده اند :

  • در ابتدا، فرم درخواست ویزای یونان را دانلود و سپس با دقت و صداقت تمام پر نمایید. شما همچنین می توانید فرم درخواست ویزای شنگن یونان را به صورت الکترونیکی پر نموده و از آن کپی بگیرید.
  • دو قطعه عکس می بایست به فرم درخواست ضمیمه شوند. شایان توجه است که عکس های ارائه شده باید به فرمت عکس پاسپورت باشند. ( تصویر تمام رخ جدید از متقاضی با پس زمینه روشن )
  • پاسپورت و نسخه های کپی از ویزاهای قبلی که حداقل 3 ماه پس از تاریخ بازگشت اعتبار داشته باشند، می بایست ارائه گردند. پاسپورت شما حداقل باید 2 صفحه خالی داشته باشد.
  • مدرک تأییدیه بیمه پزشکی سفر به یونان و منطقه شنگن حداقل با پوشش 30 هزار یورو نیز ارائه شود.
  • ارائه نامه هدف سفر به یونان و مشخص شدن علت بازدید از این کشور
  • ارائه مدارک مربوط به وضعیت اجتماعی ( گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان ، گواهی فوت همسر ( در صورت وجود ) ، کارت جیره بندی یا Ration Card در صورت نیاز )
  • ارائه برنامه سفر با تاریخ و شماره پرواز که ورود و خروج از یونان را مشخص نماید.
  • ارائه مدارک رزرو هتل برای کل مدت اقامت مورد نظر در یونان
  • ارائه مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی در هر کدام از روش های اقامتی

 

 

 

اخد وقت سفارت یونان

اتباع ایرانی با هر منظوری که قصد سفر به یونان را دارند، می بایست ویزای یونان مختص به هدف خود را اخذ نمایند. برای ارائه درخواست جهت اخذ انواع ویزای یونان سه قدم پیش رو دارید که می بایست آنها را با دقت انجام دهید:

قدم اول: 

  • پیش از درخواست ویزا ، می بایست هدف و منظور شما از سفر به یونان مشخص باشد.
  • اتباع ایرانی نیاز به اخذ ویزای شنگن بمنظور عبور از مرزهای کشور های این منطقه را دارند تا قادر باشند در یک بازه زمانی 180 روزه ( 6 ماهه ) ، به مدت 90 روز ( 3 ماه ) در تمامی کشور های عضو این پیمان تردد قانونی نمایند.
  • متقاضیان ویزای یونان می بایست ویزای شنگن را از سفارت یا کنسولگری کشور مقصد اصلی سفر یعنی یونان دریافت نمایند. بنابرین پیش از ارائه درخواست ویزای یونان به سفارت این کشور در تهران، برنامه سفر خود را کاملا مشخص نمایید.
  • در مورد ویزاهای بلند مدت با هدف اقامت بیش از 90 روز نیز می بایست نوع ویزای مورد درخواست خود را مشخص نمایید.

​قدم دوم:

  • شما بعنوان مقاضی اخذ ویزای یونان می بایست پیش از مراجعه به مرکز ارائه درخواست ویزا ، یک وقت ملاقات را رزرو و تنظیم کنید. لازم به ذکر است که تمامی مدارک مورد نیاز را بدون نقصان و کم و کاست در وقت قرار ملاقات ارائه نمایید.

  • خاطر نشان می کنیم که رزرو و تنظیم وقت ملاقات با آفیسر صدور ویزای یونان الزامی بوده و متقاضی می بایست بر حسب نوع درخواست انواع ویزا، وقت ملاقات جداگانه ای رزرو نماید ( برای درخواست های فردی جداگانه، برای درخواست های گروهی جداگانه و برای برنامه ویزای طلایی نیز بصورت جدا )

  • متقاضی قادر است سه ماه پیش از تاریخ آغاز سفر خود، به تنظیم وقت ملاقات مبادرت ورزد.

  • ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که هر متقاضی اخذ ویزای شینگن بمنظور ورود به کشور یونان، خود به شخصه باید جهت تحویل مدارکش در مرکز درخواست ویزای شنگن حضور داشته باشد.

فراموش نکنید که نامه تأییدیه وقت ملاقات چاپ نموده و در حین حضور در مرکز آن را ارائه دهید.

قدم سوم:

  • پس از آنکه مدارک خود را به مرکز درخواست ارائه نمودید، قادر خواهید بود تا بصورت آنلاین نتیجه درخواست ویزای یونان خود را بررسی نمایید.
  • در صورتیکه با درخواست ویزای یونان شما موافقت شود، به شماره موبایل یا ایمیلی که در فرم درخواست خود ارائه داده اید، پیام مربوطه ارسال می گردد.
  • برای گرفتن پاسپورت خود که اکنون استیکر ویزای یونان بر روی یکی از صفحات آن قرار دارد، می توانید در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 تا 17 بغیر از روزهای تعطیل به مرکز درخواست مراجعه نمایید.
  • لازم به ذکر است که برای گرفتن پاسپورت خود می بایست رسید پرداخت و اصل کارت شناسایی تان را با خود همراه داشته باشید.

 

نکته مهم:

لازم به ذکر است اگر قصد گردش آزادانه در کشور های شنگن را در برنامه سفر خود دارید، باید درخواست ویزای خود را به کشوری که بیشترین مدت زمان اقامت شما در آن است، ارائه نمایید و چنانچه برنامه سفر شما به گونه ای است که مدت زمان اقامت شما در کشور های مختلف شنگن به یک اندازه است، لازم است درخواست ویزای کشوری را داشته باشید که اول از همه قصد ورود به آن را خواهید داشت.

صفحات مرتبط از وبسایت رسمی موسسه مهاجرتی دایانا مهاجر با مدیریت استاد حمیدی در شیراز

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top