بریتیش کلمبیا

مهاجرانی که از مهارت و سابقه ی مورد نظر استان بریتیش کلمبیا برخوردار باشند، می توانند به وسیله این برنامه گواهی انتخاب استانی بریتیش کلمبیا را کسب کنند.

BC PNP درخواست ها را در گروه های اصلی می پذیرد:

  • برنامه ی مهاجرت از طریق مهارت و تخصص (Skills Immigration)
  • برنامه اکسپرس اینتری (BC Express Entry)
  • برنامه ی مهاجرت کارآفرینان (Entrepreneur Immigration)

گروه نیروی متخصص

این زیر مجموعه مختص درخواست کنندگانی است که پیشنهاد کار قابل قبول در یکی از مشاغل تخصصی دریافت کرده اند. نیروهای کار باید چند سال سابقه ی کار در شغل تخصصی خود را داشته باشند.

نیروهای متخصص در حوزه ی بهداشت و درمان

در این مجموعه داوطلبان با سابقه ی کار و پیشنهاد کاری قابل قبول مثل: پزشکی، پرستاری، روانپزشکی و دیگر مشاغل تخصصی حیطه بهداشت می توانند اپلای کنند. پیشنهادهای کاری در یکی از 11 شغل تعیین شده قابل پذیرش می باشند.

 

فارغ التحصیلان بین المللی در مقطع ارشد و دکترا

این زیر مجموعه متعلق به فارغ التحصیلانی می باشد که مدرک ارشد یا دکترای خود را از یکی از موسسات آموزشی این استان در رشته هایی مانند علوم طبیعی، کاربردی یا علوم بهداشت دریافت کرده باشند. گفتنی است که برای اپلای در این زیر مجموعه نیاز به هیچ گونه پیشنهاد شغلی نمی باشد.

گروه نیروهای نیمه متخصص و مبتدی

پرسنل ها در بعضی از شغل های مبتدی و نیمه حرفه ای در زیر مجموعه های گردشگری، هتلداری، تامین غذا و رانندگی کامیون می توانند درخواست دهند. همچنین درخواست کنندگانی که در شغل های ابتدایی یا نیمه تخصصی در بخش در حال توسعه شمال شرق این استان مشغول به کارند، می توانند مستحق این برنامه باشند.

 

اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا

اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا هم سو با سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری دولت فدرال می باشد. این باعث می شود که درخواست کنندگان در پردازش هر دو درخواست در اولویت قرار بگیرند و در صورت انتخاب، کسب اقامت دائم داشته باشند.

 

سیستم ثبت نام مهاجرت بر مبنای تخصص (SIRS)

 سال ها قبل دولت بریتیش کلمبیا سیستم ثبت نام مهاجرت بر مبنای تخصص (SIRS) را برای BC PNP آشکار کرد. این روش بر اساس امتیاز به داوطلبین یک آوانس ثبت نام اختصاص می دهد که تعیین می کند آیا آنها دعوت نامه ی ITA را کسب می کنند یا خیر. این امتیاز براساس فاکتورهایی مثل میزان تحصیلات، سابقه ی کار مستقیم و پیشنهاد کار از بریتیش کلمبیا است. این فاکتورها توانایی متقاضی در رابطه با موفقیت در بازار کار کانادا و کمک به اقتصاد استان را نمایان می سازد.

 

مهاجرت از طریق کارآفرینی

داوطلبانی که می خواهند اقامت و سرمایه گذاری در کانادا را از طریق کارآفرینی داشته باشند، می توانند با این برنامه اقامت دائم کانادا را کسب کنند. این برنامه به سه زیرگروه زیر تقسیم می شود:

 

گروه اصلی کارآفرینی

این دسته شامل حال مدیران ارشد یا مالکان کسب و کاری می شود که قصد سرمایه گذاری  در کسب و کارهای پیشنهادی در استان بریتیش کلمبیا را دارند.

 

گروه کارآفرینی برنامه آزمایشی منطقه ای

این بخش ویژه کارآفرینان غیر بومی می باشد که تصمیم به زندگی در مناطق کوچک تر در بریتیش کلمبیا را دارند و می خواهند کسب و کاری راه اندازی کنند.

 

گروه پروژه های استراتژیک

شرکت های خارجی به وسیله این برنامه می توانند فعالیتی را در بریتیش کلمبیا آغاز کنند. حداکثر 5 نفر از پرسنل کلیدی مدیریتی تخصصی یا فنی می توانند برای اخذ اقامت دائم در این استان برگزیده شوند.

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top