مقالات مرتبط - مهاجرت به ترکیه

  • مهاجرت به ترکیه

    1401/08/01 - 13:02:35
    مهاجرت به ترکیه

    ترکیه کشوری توریستی است که از لحاظ امکانات اجتماعی، تنوع فرهنگی و امکانات تحصیلی در سطحی قابل قبول و هم تراز با کشورهای اروپایی قرارگرفته است با این حال هزینه زندگی در این کشور نسبت به کشور های اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد. افراد، ترکیه را برای اهدافی مانند کار، تحصیل، سرمایه گذاری و یا ازدواج انتخاب می کنند. ترکیه مقصدی مناسب برای ایرانیان است زیرا تشابهات فرهنگی، دینی و اجتماعی زیادی بین دو کشور ایران و ترکیه وجود دارد. ترکیه به متقاضیان اجازه می دهد تا مسیر مهاجرت را به روشی ساده تر از مهاجرت به کشور های اروپایی تجربه کرده و امکان زندگی در شهر های پیشرفته را برای افراد مهیا می کند. بر اساس آمار، مهاجرت به ترکیه در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. 

    ادامه مطلب ...
  • تحصیل در ترکیه

    1401/08/02 - 15:15:37
    تحصیل در ترکیه

    کشور ترکیه در سال‌های اخیر از محبوب ترین مقاصد تحصیلی بوده است. دلایل انتخاب ترکیه به عنوان مقصد تحصیلی، نزدیک بودن فرهنگ و مساحت این کشور به ایران است. علاوه بر آن دانشگاه های ترکیه معتبر هستند و سطح علمی بالایی دارند و همچنین مدرک آن در سراسر اروپا مورد تایید است. فاکتور دیگری که مورد توجه متقاضیان مهاجرت به ترکیه است، پایین‌بودن هزینه تحصیل در ترکیه و امکان اخذ اقامت و تحصیل در کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی است.

    ادامه مطلب ...
  • ویزای کاری ترکیه

    *]* ّؤ - ,]ّ
    ویزای کاری ترکیه

    اگر قصد کار در ترکیه و دریافت ویزای کاری این کشور را دارید، نیازمند اطلاعاتی هستید که شما را در جهت اخذ ویزا راهنمایی کند. در اولین قدم شما ملزم به اخذ ویزای کار ترکیه هستید که این اولین مرحله برای شروع قانونی کار در این کشور است. هر چند که نرخ بیکاری نزدیک به ۱۰ درصد است و این امر، امکان اشتغال‌یابی و کار در ترکیه را مقداری محدود می‌کند. با این وجود هنوز برخی از مشاغل مورد نیاز در ترکیه وجود دارند که امکان کاریابی ساده را برای نیروی کار خارجی در این کشور فراهم می‌کنند. 

    ادامه مطلب ...
  • سرمایه گذاری در ترکیه

    1401/10/08 - 13:39:40
    سرمایه گذاری در ترکیه

    مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری یکی از گزینه هایی است که توجه بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرده است. در سال های اخیر بسیاری از مهاجران ایرانی از این طرح در ترکیه استقبال کرده اند. کم بودن ارزش لیر نسبت به دلار، امکان دسترسی به بازار جهانی، امکان دریافت اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری و… از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این کشور در بین ایرانیان برای سرمایه‌گذاری است.

    ادامه مطلب ...
  • مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

    1402/06/26 - 18:33:49
    مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

    یکی از راههای اخذ اقامت دائم ترکیه یا تابعیت این کشور از طریق ازدواج با اتباع ترکیه است. واقعی بودن ازدواج برای دولت ترکیه بسیار اهمیت دارد به این صورت که ازدواج باید با هدف تشکیل خانواده و نه اخذ اقامت ترکیه صورت گرفته باشد. طبق قوانین مهاجرت ترکیه، ازدواج با یک زن و یا یک مرد ترکیه‌ای حق درخواست برای شهروندی ترکیه را به شخص خارجی می‌دهد. این امر بدین معنی است که ازدواج با یک شهروند ترک، یکی از راه‌های دستیابی به شهروندی ترکیه محسوب می شود. همسر خارجی نباید امنیت ملی و عمومی کشور ترکیه را تهدید کند.

    ادامه مطلب ...
  • اقامت از طریق تولد

    1402/06/30 - 11:57:53
    اقامت از طریق تولد

    قبل از اینکه قوانین و شرایط اخذ تابعیت و اقامت ترکیه از طریق تولد فرزند را شرح دهیم، باید به این نکته اشاره کنیم که کشورهای مختلف برای اعطای تابعیت به افراد از دو اصل خاک یا خون پیروی می کنند. اصل خاک به این معناست که اگر نوزادی در خاک کشوری متولد شود، حتی اگر والدینش تبعه آن کشور نباشند، نوزاد به‌عنوان تبعه و شهروند آن کشور به رسمیت شناخته می‌شود. اصل خون نیز به این معناست که اگر یکی از والدین نوزاد تابعیت کشور موردنظر را داشته باشد، نوزاد نیز از بدو تولد تبعه آن کشور محسوب می‌شود.

    ادامه مطلب ...
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top