شرایط تحصیل در فنلاند

در حال حاضر بیش از 23000 دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در فنلاند هستند. دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به فنلاند را دارند باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند که برخی از رشته ها در تعدادی از دانشگاه های کشور فنلاند. طرح گرفتن شهریه را از دانشجویان اجرا کرده اند و به ندرت دانشگاه هایی هنوز تحصیلات را به صورت رایگان ارائه می دهند.

زبان تحصیل در دانشگاه های فنلاندی، سوئدی و گاهی هم انگلیسی است. تفاوت پلی تکنیک ها (دانشکده های مهندسی). با دانشگاه ها در کاربردی و حرفه ای بودن تحصیلات در آنها است.  شرط ورود به پلی تکنیک ها داشتن دیپلم حرفه ای و موفقیت در آزمون ورودی هر پلی تکنیک به همراه سابقه کار است.

 

دانشگاه های فنلاند

دو نوع موسسات آموزش عالی در فنلاند وجود دارد:

  • دانشگاه ها: در حال حاضر 14 دانشگاه در وزارت آموزش و پرورش و فنلاند مشغول به کار هستند که هدف آنها ارائه آموزش علمی بر اساس تحقیقات است. دانشگاه های فنلاند دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند.
  • دانشگاه های علوم کاربردی (UAS): قبلا به عنوان تکنیک های فنی شناخته شده است، این تمرکز بر حرفه های آموزشی در پاسخ به نیازهای بازار کار و تأکید بر ارتباط نزدیک با کسب و کار، صنعت و بخش خدمات است. در حال حاضر 34 این موسسات در فنلاند وجود دارد.

تقویم تحصیلی فنلاند از 1 آگوست تا 31 ژوئیه اجرا می شود. سال به دو ترم تقسیم می شود:

  • دوره پاییز: از سپتامبر تا دسامبر
  • دوره بهار: از ژانویه تا مه

مقاطع قبل دانشگاه در فنلاند

شروع تحصیل در فنلاند از 7 سالگی می باشد. که بصورت اجباری خواهد بود. این تحصیلات شامل 6 سال ابتدایی و 3 سال متوسطه است. 

پس از اتمام این دوره دانش آموزان وارد دبیرستان می شوند که 2 راه برای انتخاب دارند. دسته اول نظری و دسته دوم فنی می باشد. طول دوره دبیرستان از سه تا چهار سال است. کلیه دانش آموزان پس از اتمام دوره دبیرستان در آزمون سراسری دانشگاه ها شرکت می کنند.

مقطع کارشناسی در فنلاند

مدت تحصیل در کشور فنلاند برای مقطع لیسانس سه تا چهار سال است و بصورت تمام وقت ارائه می شود که حداقل شامل 120 واحد است. در سال آخر دانشجو باید پژوهش علمی را همراه با پایان نامه ارائه دهد.

تحصیلات در مقطع لیسانس در بیشتر رشته های ارائه شده به زبان این کشور یعنی فنلاندی می باشد و دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش در مقطع لیسانس کشور فنلاند، ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان رسمی این کشور قبل از ورود به دانشگاه های کشور فنلاند می باشد. فنلاند مدرک دال بر تسلط زبان فنلاندی را همان بدو ورود از دانشجو تقاضا می کند و فرصت یادگیری را داخل این کشور به دانشجو نمی دهد.

مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی تحصیل در فنلاند با هدف کار در کشورهای اروپایی و به خصوص کشور های منطقه اسکاندیناوی (کشور های سوئد، دانمارک و فنلاند) و به بهانه تحصیل در فنلاند اقدام به اخذ ویزای تحصیلی فنلاند می نمایند تا با اتمام دوره کارشناسی ارشد خود در دانشگاه های کشور فنلاند، شانس خود را از یک سو برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا و از سوی دیگر برای یافتن یک فرصت شغلی مناسب در رقابت با سایر متقاضیان افزایش دهد.

 

مقطع دکترا در فنلاند

روند اخذ پذیرش در مقطع دکتری در فنلاند شامل:

  1. یافتن مکان خالی تحقیقاتی در یک دانشگاه
  2. ارتباط با استاد مربوط به گروه تحقیقاتی یافت شده
  3. گرفتن نظر موافق استاد نسبت به سوابق شما
  4. صحبت برای پشتیبانی مالی
  5. گرفتن نامه پذیرش
  6. مراجعه به سفارت
  7. مدرک زبان

 

هزینه های تحصیل

به صورت کلی هزینه های تحصیل در فنلاند را می توان در سه مقطع به صورت مجزا مورد بررسی قرار داد.

  1. دوره کارشناسی: به واسطه تحصیل به زبان فنلاندی به صورت رایگان ارائه می شود.
  2. دوره کارشناسی ارشد: به صورت معمول هزینه های تحصیل در این مقطع بین 7 تا 12 هزار یورو در سال است.
  3. دوره دکترا: به صورت معمول دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی فنلاند بهره مند شوند.
 

 زبان تدریس

تدریس در مقطع دکترا کشور فنلاند به زبان انگلیسی است و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در فنلاند در مقطع دکترا را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که این کشور مدرک دال بر تسلط بر زبان انگلیسی را در همان بدو ورود از دانشجو تقاضا می کند و فرصت یادگیری زبان را در داخل این کشور به دانشجو نمی دهد، که دانشجویان و متقاضیان باید دارای مدرک آیلتس با نمره 7 باشند.

 

برای اطلاعات بیشتر با دایانا مهاجر همراه باشید.

 

دیگر موارد مرتبط:

مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به یونان

مقالات مهاجرت به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مقالات مهاجرت به انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مقالات مهاجرت به استرالیا

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مقالات مهاجرت به یونان

مهاجرت تحصیلی به یونان

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top